پایگاه خبری خانه فوتبال:

مطرح شدن پیشنهاد استقلال به ساغلام، شرایط سختی را برای باشگاه تراکتور در راستای ادامه همکاری با این مربی ترکیه‌ای ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، باشگاه تراکتور در روزهای ابتدایی نقل و انتقالات برای تمدید قرارداد با ارطغرول ساغلام دچار چالش‌ عجیبی شده و این مساله نگرانی‌های زیادی را برای پرشورها به وجود آورده است.

این مربی پس از اتمام فصل قبل لیگ برتر، رقم توافقی خود با تراکتور را برای فصل آینده به شکل عجیبی افزایش داد که البته تایید این موضوع نیاز به تصویب در هیات مدیره باشگاه داشت که در نهایت تراکتوری‌ها پیش نویس قرارداد جدید را برای ساغلام ارسال کرده و منتظر پاسخ این مربی ترکیه‌ای ماندند اما او همچنان زیر بار امضای قرارداد جدید نرفته است. به همین خاطر مدیران باشگاه تبریزی با وجود اولویتِ تمدید قرارداد ساغلام، وارد مذاکره با سایر گزینه‌ها شدند.

یکی از دلایل اصلی طولانی شدن تمدید قرارداد سرمربی تراکتور، پیشنهادات کذایی افراد سودجو است که در فضای رسانه‌ای و مجازی برای او مطرح شده و از ساغلام به عنوان گزینه ای جدی برای سرمربیگری تیمی دیگر نام می‌برند! این مساله، کار مدیران باشگاه تراکتور برای تمدید قرارداد مربی ترکیه‌ای را سخت کرده و نگرانی‌‌هایی را برای آماده سازی تیم به وجود آورده است. این در حالیست که گفته می‌شود باشگاه تراکتور در مرحله نهایی تمدید قرارداد با ساغلام قرار داشته اما اخبار مذاکره استقلال با او باعث شد تا روند مذاکرات عوض شود و این مربی درخواست مبلغ بیشتری داشته باشد.

البته سرمربی تراکتور تمام ماجرا نیست. معرفی یک پکیج از مربیان ترکیه‌ای شامل ساغلام به خوبی نشان می‌دهد این اخبار با چه هدفی به صورت گسترده در جامعه فوتبال منتشر می‌شوند و متاسفانه ناآگاهانی که در فضای مجازی فعالیت دارند نیز در آتش این سودجویی نفت و بنزین می‌ریزند. از طرفی معرفی این پکیج قطعا نشان دهنده این است که یک نفر به صورت مشخص پشت این ماجراها قرار دارد و سعی دارد از این طریق گزینه‌های مورد نظر خودش را به فوتبال ایران تحمیل کند. گزینه‌هایی که اصلا شاید در تصور مدیران باشگاه‌های فوتبال کشورمان هم نباشند!

با این تفاسیر باید دید بحث مربی ترکیه‌ای با تراکتوری‌ها به کجا خواهد رسید. در این بین از دستگاه‌های نظارتی کشور و همچنین حراست وزارت ورزش انتظار می‌رود فعالیت‌های فصل نقل و انتقالات را با دقت بالا زیر نظر بگیرند.

قطعا این روند که در چندسال اخیر شدت گرفته، در این پنجره نقل و انتقالاتی و حتی پنجره زمستانی، مشکلات بزرگتری را برای فوتبال ایران به وجود خواهد آورد. تداوم این روند همانطور که در سال‌های اخیر دیده‌ایم چیزی به جز بدهکاری‌های سنگین برای باشگاه‌های فوتبال و دستگاه ورزش ما نداشته است. بدهی‌هایی که نه تنها سودی برای پیشرفت فوتبال نداشته بلکه فقط باعث هدررفت بیت المال می‌شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: