پایگاه خبری خانه فوتبال:

مازیار غلامی درگفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تهران در حال تجربه هوای تابستانی در فصل بهار است،اظهارکرد:با توجه به اینکه تا پایان هفته جاری استقرار هوای گرم و روند افزایش دما با شیبی ملایم در انتظار است، مصرف برق به دلیل استفاده از سیستم‌های برودتی افزایش خواهد یافت بنابراین در چنین شرایطی مدیریت مصرف انرژی  در تمامی مجموعه‌ها، ادارت و منازل ضروری است.

وی به سالمندان، کودکان و مبتلایان به بیماری‌های قلبی وعروقی و ریوی توصیه کرد: این افراد در ساعات اوج گرما از تردد غیر ضروری در فضای آزاد خودداری کنند و در صورت امکان کارهای خارج از منزل خود را به ساعاتی که دمای هوا مناسب‌تر است، موکول کنند.

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران در ادامه با تحلیل نقشه‌های هواشناسی درباره وقوع گرد و خاک در تهران و منشا آن‌ها اظهار کرد: طی روزهای آتی گرد و غباری در تهران رخ خواهد داد که منشا داخلی دارد و غبار محلی است.

غلامی تاکید کرد: هنوز توده گرد و غباری در عراق شکل نگرفته است تا وارد مرزهای ایران شود و گرد و غباری که در روزهای آینده رخ خواهد داد به دلیل وزش باد شدید تا خیلی شدید در استان است.

وی افزود: گرد و خاک محلی به‌صورت لحظه‌ای شاخص آلودگی را بالا می‌برند و پس از گذشت چند ساعت نیز شاخص آلودگی کاهش می‌یابد که غالبا غلظت این گرد و غبارها نیز زیاد نیست.

غلامی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا شدت وزش باد به شدت هفته گذشته است؟تصریح کرد: برای این هفته طوفان در پایتخت پیش‌بینی نمی‌شود و وزش باد نیز در حد وزش باد کم‌سابقه هفته گذشته نیست و صرفا باد شدید تا خیلی شدید و طوفان‌های لحظه‌ای مورد انتظار است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: