پایگاه خبری خانه فوتبال:

وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در فاصله پنج ماه مانده تا جام جهانی، آشفته و نا به سامان است.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پس از شکست دو بر یک تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل الجزایر، انتقادات زیادی از عملکرد دراگان اسکوچیچ مطرح شد  و همزمان احتمال جدایی وی از این تیم در فاصله حدود پنج ماه تا آغاز جام جهانی قوت گرفت.
البته رقم خوردن برخی مسائل در روزهای اخیر احتمال تغییر سرمربی تیم ملی کشورمان را افزایش داد. امید ابراهیمی، علیرضا بیرانوند، سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و احسان حاج صفی ساعاتی قبل از بازی با الجزایر در حضور حمید استیلی جلسه ای را با وزیر ورزش و جوانان برگزار کرده و نسبت به شرایط موجود گلایه‌های خود را مطرح کردند.
پس از این جلسه بحث اعتراض این بازیکنان به عملکرد سرمربی کروات هم مطرح شد که البته این موضوع تاکنون مورد تایید هیچکس قرار نگرفته و حتی حاج صفی پس از بازگشت تیم ملی درخصوص انتقادات به اسکوچیچ اظهار داشت:  به شخصه چون حدود 5 ماه مانده، نمی توانم قبول کنم و نمی توانیم، الان کادرفنی را برکنار کنیم. البته این مساله بازهم به فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش بر می گردد. در حیطه کاری آن ها است. ما بازیکنان تصمیم گیرنده نیستیم اما نظر شخصیم این است که به صلاح تیم نیست.

نکته این جا است کاپیتان تیم ملی در این اظهارنظر خود هیچگونه حمایتی از عملکرد اسکوچیچ نکرد و فقط به صرف زمان محدودی که تا جام جهانی مانده تغییر در کادرفنی را قابل قبول ندانست. یک روز پس از دیدار با الجزایر هم اخباری درباره تلاش وزارت ورزش برای تغییر اسکوچیچ و بازگشت کارلوس  کی روش به نیمکت تیم ملی منتشر که این وزارت خانه چنین بحثی را تکذیب کرد.

از طرفی جر و بحث برخی بازیکنان تیم ملی در رختکن، بین دو نیمه بازی با تیم جمال بالماضی و حتی اعتراض سردار آزمون نیز نکته ویژه ای است که در روزهای اخیر بازتاب زیادی داشته. این در شرایطی است که اسکوچیچ پس از بازگشت به تهران با آزمون جلسه خصوصی و سرپایی دو نفره ای را در گوشه ای از فرودگاه امام خمینی برگزار کرد و سعی داشت خبرنگاران حاضر در محل متوجه صحبت‌هایش با او نشوند. البته دور از ذهن نیست که محور صحبت‌های طرفین به همین ماجرای رختکن تیم ملی در بین دو نیمه بازی با الجزایر بازگردد.

اظهارات دو پهلوی شب گذشته میرشاد ماجدی درباره اسکوچیچ هم ابهامات درخصوص آینده اسکوچیچ در این تیم را بیشتر کرده است. سرپرست فدراسیون پیش از این، حمایت قاطعانه خود را از مربی کروات اعلام کرده و بدون هیچ قید و شرطی او را تا پایان جام ملت‌های 2023 سرمربی تیم ملی می‌دانست؛ اما در جدیدترین صحبتش با وجود تاکید بر قرارداد داشتن اسکوچیچ، بحث اولویت منافع تیم ملی بر منفعت هر فردی را هم مطرح کرد و به همین دلیل بحث جدایی این مربی بیش از هر زمان دیگری جدی شد.

امروز هم نشریه آبولا پرتغال در ادعایی عجیب از تلاش های طارمی، مهاجم پورتو و برخی افراد در تیم ملی برای کنار گذاشتن اسکوچیچ و بازگشت کی روش به این تیم خبر داده که البته به نظر می‌رسد این رسانه با بازتاب حواشی چند روز اخیر پیرامون تیم ملی، سعی کرده نقش طارمی را در این اتفاق پررنگ کند. هرچند مسبوق به سابقه بودن اختلاف ستاره تیم ملی با اسکوچیچ هم این اتفاقات را پررنگ می‌کند.

تمام این مسائل نشان می‌دهد جایگاه اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی مانند گذشته ثبات ندارد و فدراسیون فوتبال پس از حواشی اردوی قطر، باید هرچه سریع‌تر تصمیم مشخص و شفافی درباره این تیم بگیرد زیرا ادامه این روند و اینکه سرمربی تیم ملی احساس کند امنیت شغلی ندارد، به صلاح نیست. آتش اختلاف در اردو و مستحکم نبودن جایگاه کادرفنی و البته برخی تصمیم های اشتباه اسکوچیچ و فدراسیون، به چشم فوتبال ملی کشور خواهد رفت. اگر فدراسیون می‌خواهد اسکوچیچ در جام جهانی و تقابل با انگلیس، ولز و آمریکا هم سرمربی ایران باشد، باید به سرعت حمایت قاطعانه خود را از این مربی اعلام کند در غیر این صورت با یک تصمیم کارشناسی جانشین وی را معرفی کند تا زمان بیش از این از دست نرود. 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: