پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغقیمت مرغ امروز 26 خرداد

سید جواد ساداتی نژاد گفت: در مورد خرید تضمینی دام زنده یعنی گوشت قرمز نیز همین مسیر در هفته آینده با برداشتن گام‌های موثری پیگیری و محقق خواهد شد.

وزیر کشاورزی گفت: قانون چک مجلس برای درخواست کنندگان وام دامدار کارت با چک برگشتی و لحاظ کردن معوقات  لغو شد تا بتوانند تسهیلات را به سرعت دریافت کنند.

او می‌گوید:  برای ارزیابی وثیقه دوباره تولید کننده نیز وزارت کشاورزی با نامه دستگاه قضایی پرداخت کمترین قیمت کارشناسی را برای دامدار خواستار شد.

به گفته او، دستگاه‌های اداری ذی ربط منطقه ۲۴ ساعته کار پرداخت وام را به دامدار و مرغدار باید انجام دهند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بانک کشاورزی این شهرستان برای پرداخت تسهیلات دامدار کارت فرصت یک هفته ای دارد و وام ها و بدهی قبلی دامدار هیچ ارتباطی به تسهیلات جدید ندارد.

عبور از گردنه حذف ارز ترجیحی در میان و بلند مدت به نفع مردم است

ساداتی نژاد همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: حذف ارز ترجیحی اصلاح بزرگ اقتصادی دولت بود که اگر چه در کوتاه مدت سختی‌هایی به همراه دارد، اما در دوره بلند و میان مدت با عبور از این گردنه به نفع مردم و تولیدکنندگان خواهد بود.

او می‌گوید: اگر ارز ترجیحی حذف نمی‌شد تورم ناشی از آن به شدت از وضعیت کنونی بالاتر بود و دولت امسال به ۲۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی نیاز داشت.

به گفته او  در صورت حذف نشدن ارز ترجیحی، تامین آن کار بسیار بسیار سخت و همراه با ایجاد مشکلات و تورم‌های بسیار بسیار عظیم برای مردم بود.

ساداتی نژاد گفت: تولیدکنندگان ما بیشتر اوقات در کف قیمت حتی کمتر از هزینه تمام شده حرکت می‌کنند بطوریکه امروز کار غیرتمندانه تولید کنندگان مرغ، تخم مرغ و دامی ما برای تمام ملت ایران قابل تقدیر است.

او می‌گوید: البته مردم نیز همیشه حامی تولید بودند و این شرایط سخت با همت و غیرت تولید کنندگان و حمایت مصرف‌کنندگان از آن‌ها پشت سر گذاشته و شرایط مطلوبی ایجاد خواهد شد.

به گفته او زمانی یک کشتی سویا با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حساب می‌شد در حالیکه اکنون هزینه یک کشتی سویا هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان با تأمین حجم نقدینگی بسیار بسیار بالا است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تلاش این وزارتخانه برای حمایت از تولید انجام ۲ اقدام تامین سرمایه در گردش به اندازه توان و دوم خرید مازاد از بازار بود.

حبیب اسدالله نژاد با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی که قرار بود بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح نظام یارانه‌ای در اختیار تولید‌کنندگان قرار بگیرد، فقط ۳۰ درصد نرخ تمام شده تولید را تشکیل می‌دهد، گفت: با توجه به اینکه شرایط تولید در صورت حفظ نرخ فعلی مرغ و ورود مرغ با ارز نیمایی از اواخر هفته بعد اقتصادی نیست و تولید‌کنندگان در زیان ده خواهند شد، تسهیلات مذکور جنبه حمایتی ندارد و فقط برای جبران زیان می‌تواند مورد استفاده قرار گرفته و مرغدار را مقروض سیستم بانکی نگهدارد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی تصریح کرد: علاوه بر این قرار بود در پرداخت تسهیلات استعلام گرفته نشود و بدهی‌های قبلی به صورت فریز شده باشد اما وزارت جهاد کشاورزی و بانک‌ها به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند و به همین جهت تولید‌کنندگان نیازمند تسهیلات برای استمرار تولید قادر به دریافت این تسهیلات نیستند.

اسدالله نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از حدود ۱۰ روز آینده مرغ‌هایی که تولید آنها با ارز نیمایی انجام شده وارد بازار خواهند شد، اظهارکرد: با این شرایط نرخ تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده بین نزدیک به ۵٠ هزار تومان است که حدود ۶٠ درصد با نرخ فعلی آن در بازار فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه درحال‌حاضر نرخ عرضه مرغ زنده ۳۰ هزار تومان است، گفت: اگر قیمت‌های بازار واقعی نشود تولید‌کنندگان زیان می‌کنند و تولید مرغ در کشور با آسیب بسیار جدی مواجه خواهد شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: