پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت مرغ آزاد سازی شد. قیمت مرغ با عرضه بیشتر کاهش یافت. قیمت مرغ مردم را گیج کرده است . قیمت مرغ در هفته های پیش همواره در نوسان بود. قیمت مرغ پس از افزایش رو به تعادل و از دست دادن حباب قیمتی است

قیمت مرغ در خرده فروشی‌ها ۸ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب است.

به نقل از خبرنگاران‌جوان، یوسف‌خانی از توزیع روزانه ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تن مرغ در تهران خبر داد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ طی روزهای آتی به نرخ مصوب خود برسد که در صورت افزایش قیمت مرغ، نرخ سایر مشتقات هم تغییر می‌کند.

یوسف‌خانی می‌گوید: در شرایط کنونی مازاد تولیدی در بازار نیست که به بازارهای هدف صادر شود.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۵۳ تا ۵۸ هزار تومان، ران مرغ ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان، سینه ۹۵ هزار و فیله مرغ ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان است.

با مردمی سازی یارانه ها در ۲۲ اردیبهشت قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد که ازدیاد عرضه در برابر تقاضا منجر به فروش مرغ کمتر از این نرخ در بازار شد.

علی رغم آنکه مدیرعامل اتحادیه مرغداران می‌گویند که قیمت مرغ گرم سنخیتی با نرخ مرغ زنده ندارد، اما اتحادیه پرنده و ماهی نرخ مرغ گرم را تابعی از فروش مرغ زنده شب قبل به کشتارگاه اعلام‌ می‌کند.

قیمت مرغ

قیمت تخم مرغ امروز در بازار تهران ۴ تیر ۱۴۰۱

بر اساس بررسی های انجام شده قیمت تخم مرغ امروز ۴ تیر ۱۴۰۱ در بازار تهران به صورت شانه مقوایی و کیلویی در این خبر به طور روزانه اطلاع رسانی میگردد.

خبر فوری: با اجرای طرح اصلاح یارانه ها ها و واریز دو یارانه معیشتی به حساب خانوارها، از امروز یارانه تخم مرغ حذف شده و بر این اساس قیمت هر شانه تخم مرغ ۷۱ هزار تومان در نظر گرفته شده است. دولت هر کیلو تخم مرغ را به قیمت ۳۱ هزار تومان از مرغدار خریداری و در بازار عرضه خواهد کرد.

قیمت مرغ

طبق بررسی‌های میدانی از سطح شهر، قیمت تخم مرغ در سوپرمارکت ها و خرده فروشی ها شانه ای بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان است.

به گزارش ممتاز نیوز در حال حاضر هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی تنظیم بازاری در میادین میوه وتره بار با قیمت شانه‌ای ۶۱۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی را ۶۱,۰۰۰ تومان تصویب کرده است.

در جدول زیر قیمت تخم مرغ دولتی تنظیم بازار امروز ۴ تیر ۱۴۰۱ به صورت کیلویی و بسته بندی ارائه شده است.

توجه داشته باشید قیمت ارائه شده در این جدول مربوط به نرخ مصوب تخم مرغ در میادین میوه و تره بار تهران بوده و در سطح بازار و سوپرمارکتها به مراتب بیشتر است.

نوع تخم مرغ قیمت
قیمت شانه تخم مرغ ۳۰ عددی (تنظیم بازار) ۶۱,۰۰۰ تومان
تخم مرغ بسته ۲۰ عددی ۶۰,۰۰۰ تومان
تخم مرغ بسته ۱۵ عددی ۴۵,۵۰۰ تومان
تخم مرغ بسته ۹ عددی ۲۷,۵۰۰ تومان
تخم مرغ بسته ۶ عددی ۱۸,۰۰۰ تومان

قیمت هر دانه تخم مرغ امروز

ستاد تنظیم بازار قیمت شانه تخم مرغ را در شانه مقوایی ۶۱,۰۰۰ تومان اعلام کرده است که با تقسیم هر شانه بر ۳۰ عدد، قیمت هر دانه تخم مرغ امروز تقریبا ۲۰۰۰ تومان بدست خواهد آمد.

در بازار آزاد و سوپرمارکت ها قیمت هر دانه تخم مرغ تقریبا ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است.

همچنین معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز قیمت ۲۳۰۰ تومان را برای هر عدد تخم مرغ اعلام کرد، اما مرغداران نسبت به این قیمت معترض هستند و حداقل قیمت هر دانه تخم مرغ را ۲۵۰۰ تومان می‌دانند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: اگر تخم مرغ به صورت فله فروخته شود، باید قیمت بر روی هر دانه آن درج شود.

محدودیتی در صادرات تخم مرغ به عراق نداریم

خبری در خروجی سایت‌ها و فضای مجازی قرار گرفت مبنی بر محدویت های صادراتی اعمال شده از سوی عراق که موجب توقف صادرت تخم مرغ به این کشور شده است.

به نقل از اکوایران، این خبر در حالی منتشر شده که با پیگیری های صورت گرفته مشخص شد که مشکلی مقطعی در صادرات تخم مرغ به عراق به وجود آمده بوده که این مشکل برطرف شده است.

از سوی دیگر رییس اتاق مشترک ایران و عراق نیز در گفت و با «اکوایران» ضمن اظهار بی اطلاعی از ممنوعیت های اعمال شده از سوی عراق برای صادرات تخم مرغ گفت: در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

خبر ممنوعیت صادرات تخم مرغ ایران به عراق از سوی ناصر نبی‌پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران اعلام شد،‌ او لابه لای گفته های خود به این نکته نیز اشاره کرد که عراق به مرغ و تخم‌مرغ ایران نیاز دائمی ندارد چراکه از ترکیه تامین می‌شود و از ایران به‌صورت مقطعی و کوتاه‌مدت تخم‌مرغ وارد می‌کند.

او حتی بر این نکته نیز تاکید کرد که صادرات تخم‌مرغ به عراق به دلیل فشارهای ترکیه متوقف شده است و سلامت تخم‌مرغ‌های ایران تایید شده بوده است.

اما داستان ماجرا از کجا آغاز شد؟ صادرات تخم مرغ با توجه به نیاز داخل کشور در برخی مقاطع سال متوقف می شود و هرچند فعالان بخش خصوصی مخالف این روش هستند، با این حال این روش سالها است که در حال اجر است.

در این خصوص ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ با اعلام معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی صادرات تخم‌مرغ تا میزان مصوب مجاز اعلام شد.

حسین دماوندی‌نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی اعلام کرد: صادرات تخم‌مرغ تا میزان مصوب در قرارگاه امنیت غذایی مجاز است.

کمبودی در بازار مرغ نیست

به نقل از همشهری، قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم از سوی دولت ۶۰ هزار تومان تعیین شده و این محصول با وجود افزایش قیمت در هفته‌های اخیر هنوز به قیمت مصوب تعیین شده نرسیده است.

با توجه به افزایش تولید، قیمت مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران در هفته‌های گذشته ۴۶ تا ۴۸ هزار تومان بود اما در روزهای اخیر به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسیده است. با وجود افزایش قیمت، گفته می‌شود کمبودی در بازار نیست و همچنان تولید بیش از تقاضاست.

گوشت گوساله هم در هفته‌ گذشته اندکی کاهش قیمت داشت اما نرخ گوشت گوسفندی در بازار طی یک ماه گذشته رشد داشته است.

قیمت شقه گوسفندی از کیلویی ۱۷۵ هزار تومان به ۱۹۰ هزار تومان در هفته گذشته رسید اما فعالان بازار با استناد به رشد هزینه نگهداری دام و افزایش کشتار، از احتمال کاهش قیمت گوشت می‌گویند.

مشکل تن ماهی و رب همچنان پابرجاست

تا پیش از تعیین تکلیف قیمت روغن در یک‌ماه و نیم پیش، تن ماهی و رب جزو کالاهای تحمیلی بودند که از سوی شرکت‌های تولیدکننده روغن به عمده‌فروشی‌ها داده می‌شد، اما این روزها نه‌تنها این اتفاق نمی‌افتد بلکه‌ توزیع عادی این محصولات هم با مشکل مواجه شده و شرکت‌های معروف تولیدکننده، به‌دلیل نارضایتی از قیمت‌های کنونی از توزیع این دو محصول تعزیراتی در بازار امتناع می‌کنند.

قیمت کنونی قوطی‌های ۸۰۰ گرمی رب گوجه بین ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان است که قیمت‌های بالای ۴۰هزار تومان مربوط به برندهای شناخته شده است.

گرچه کمبود رب و تن ماهی به اندازه‌ای نیست که شرایطی بحرانی ایجاد کند اما مشاهدات میدانی حاکی از نبود برندهای مطرح این دو محصول در فروشگاه‌ها است و مصرف‌کنندگان ناچارند تولیدات شرکت‌های کمتر شناخته شده را خریداری کنند.

برای تن ماهی هم شرایط مشابه رب است؛ در فروشگاه‌های حقیقی و مجازی از نام‌های معروف کمتر نشانی هست و قیمت برخی از کم نام و نشان‌ها هم به ۴۰هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که به‌گفته دبیر سندیکای صنایع کنسرو، سازمان حمایت سقف ۳۵هزار تومان را برای کنسرو تن ماهی ساده ۱۸۰گرمی تعیین کرده و قیمت بیش از این برای کنسروهای بدون افزودنی‌ مجاز نیست.

سندیکای صنایع کنسرو از اردیبهشت ماه با استناد به آنالیز قیمت تولید، تقاضای افزایش قیمت این دو محصول را به سازمان حمایت ارائه کرده اما این درخواست فعلا بی‌پاسخ مانده است.

حبیب اسداله نژاد گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان است که براین اساس عرضه مرغ گرم با نرخ ۵۳ تا ۵۴ هزار تومان در مغازه ها منطقی نیست‌.

اسداله نژاد می گوید: روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۶۰۰ تن مرغ در بازار عرضه می شود که بررسی ها حاکی از آن است که بدلیل کاهش سرانه مصرف نیاز بازار کمتر از این رقم است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: علی رغم تاکید وزیر جهاد بر رفع موانع دریافت تسهیلات همچون چک برگشتی و بدهی معوق، اما همچنان روش های قبل اعمال می شود، با این تفاوت که تسهیلات به حساب سامانه بازارگاه واریز می شود که مورد توافق بهره برداران نیست.

با اصلاح نظام یارانه ها قرار شد وزارت جهاد به منظور حمایت از تولیدکنندگان تسهیلات با حذف موانع قبل پرداخت  و مازاد تولید را خرید حمایتی کند .

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو ران مرغ ۴۵ تا ۵۴ هزار تومان، سینه ۹۰ هزار تومان، فیله مرغ ۱۰۰ هزار تومان و مرغ ۵۰ تا ۵۴ هزار تومان است که مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی ضعف در نظارت ها را علت اصلی عرضه مرغ با نرخ های فعلی می داند.

ضرر ۱۸ هزار تومانی مرغ‌داران

بر اساس گزارش ایلنا، ناصر نبی‌پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: بیش از نیاز کشور تخم‌مرغ تولید می‌شود و همین امر باعث شده که با مازاد تولید مواجه شویم و مرغداران در فروش هر کیلو تخم‌مرغ ۱۸ هزار تومان ضرر کنند.

نبی‌پور افزود: حتی بعد از برداشت عوارض باز هم صادرات به صرفه نیست. چون قیمت تمام شده ما با قیمت صادراتی همخوانی ندارند. حتی با قیمت‌های داخل بازار داخلی هم متناسب نیست.

وی ادامه داد: نهاده در بازارگاه وجود دارد ولی چون قیمت آنها بسیار بالاست و نقدینگی مرغداران نیز کم است، خرید نیز بسیار کم شده است.

محمد یوسفی گفت: روزانه هزار تا هزار و ۲۰۰ تن مرغ در تهران توزیع می‌شود و قیمت کنونی هر کیلو مرغ در میدان بهمن، ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان، در خرده فروشی‌ها، ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان است.

به گفته او، همچنین هر قطعه جوجه یکروزه که باید ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان باشد، ۳ هزار تومان قیمت دارد که با استمرار این روند، تولیدکنندگان مرغ مادر قادر به ادامه تولید نخواهند بود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی می‌گوید: در واحد‌های مرغداری، دیگر مرغی با ارز ترجیحی باقی نمانده و آنچه به بازار عرضه می‌شود، از محل ارز نیمایی است که بر این اساس، پیش بینی شده، قیمت مرغ به نرخ مصوب برسد.

طبق اعلام انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۳۰ هزار تومان است که با مردمی سازی یارانه‌ها و خرید نهاده با ارز ترجیحی، این قیمت باید واقعی شود. بررسی‌ها از سطح بازار نیز نشان می‌دهد، قیمت مرغ گرم در خرده فروشی‌ها رو به افزایش است.

 در شرایطی که تعیین قیمت ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومانی برای هر کیلو مرغ این بازار را خالی از مشتری کرد، مسئولان اتحادیه‌ای از آغاز توزیع مرغ نیمایی از هفته پیش رو خبر می‌دهند. اما تغییر منشا ارزی، مرغ را گران‌تر می‌کند.

آن‌طور که مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی می‌گوید مبنای نرخ‌گذاری اخیر دولت نرخ ارز ترجیحی بود. حال با توجه به نرخ ارز نیمایی به نظر می‌رسد شاهد افزایش دوباره قیمت مرع در بازار باشیم. بر اساس اعلام حبیب اسدا…نژاد به تسنیم قیمت مرغ نیمایی ۶۰ درصد با قیمت فعلی آن در بازار فاصله دارد!

با توجه اینکه اخیرا دولت قیمت مصوب مرغ را ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد، اگر ۶۰ درصد دیگر گران شود، قیمت مرغ نیمایی را باید در محدوده ۹۶ هزار تومان بدانیم. با این حال بررسی‌های میدانی از بازار مرغ نشان می‌دهد که این محصول در کف بازار بین ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود. اگر این نرخ‌ها را مبنا قرار دهیم، با منشا ارز نیمایی، قیمت مرغ باید در محدوده ۷۰ هزار تا ۸۰ هزار تومان قرار گیرد. در این صورت احتمالا باید منتظر مرغ ۸۰ هزار تومانی باشیم. چراکه مسئولان اتحادیه‌ای مبنای کنونی را مرغ ۵۰ هزار تومانی می‌دانند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: