پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی تیم فوتبال نساجی مازندران گفت: وطنی قلمرو تیم نساجی است و حریفان باید شکست خورده از این ورزشگاه بیرون بروند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حمید مطهری در تمرین تیم نساجی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من قبلا در نساجی کار کرده بودم و واقعاً اینجا را خانه خودم می‌دانستم. چندین بار از این تیم پیشنهاد داشتم که بنا به دلایلی نشد و اکنون این پیشنهاد از سوی مالک محترم باشگاه نساجی به من رسید و حس خوبی هم در این تیم داشتم. به این نتیجه رسیدم که با هواداران پرشور و عاشق و تیم خوب نساجی استارت کارم را بزنم.

مطهری افزود: در برنامه‌ریزی تمرینات اردوی داخلی داریم و هم در تهران تمرین خواهیم کرد و اگر میسر هم شد یک اردو در خارج از کشور هم خواهیم داشت. می‌خواهیم بازی‌های تدارکاتی سنگینی انجام دهیم طبق برنامه‌ریزی پله پله جلو خواهیم رفت تا  تیم را آماده بازی در سوپرجام کنیم.

سرمربی نساجی در مورد اینکه این تیم قهرمان جام حذفی شده و توقع هواداران از آن بالا رفته است، عنوان کرد: همیشه باید منطقی باشیم و قواعد فوتبال را بدانیم. به هواداران نساجی تبریک می‌گویم. قهرمانی در جام حذفی شیرین بود و هواداران این تیم به خصوص مردم قائمشهر لذت بردند که این قهرمانی به خاطر دل پاک مردم مازندران و به خصوص شهر قائمشهر بود که باعث خوشحالی مردم آن منطقه و مالک باشگاه هم شد. همه برای آن قهرمانی زحمت کشیدند اما ما نباید توقعات‌مان بالا برود.

مطهری ادامه داد: باید منطقی فکر کنیم ما نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم و نساجی تیمی است که فوتبال قابل احترامی ارائه می‌دهد و با شخصیت است. باید منطقی فکر کنیم. هواداران نساجی بدانند که ما با نهایت تعهد کارمان را جلو می‌بریم که ان‌شاءالله فوتبال خوبی را ارائه بدهیم.

وی در مورد اینکه در کنار مربیانی مثل منافی و نوشادی حضور دارد، اظهار داشت: در کادر فنی ما منافی و دکتر نوشادی عزیز حضور دارند هم از نظر کار و هم شجره انسانی خوب هستند و این شخصیت به تیم منتقل خواهد شد. همین‌طور گروه آنالیز بسیار قوی داریم زیرا من روی بحث آنالیز خیلی وسواس دارم. سعی می‌کنیم یکی دو نفر دیگر با بینش و مطالعه خوب به کادر اضافه کنم. نفراتی اضافه خواهم کرد که بتوانند به تیم نساجی کمک کنند. قرار بود آقا رضا هم به کادر اضافه شود با او صحبت کرده بودم اما این همکاری میسر نشد.

مطهری با اشاره به شرایط تیم نساجی بیان داشت: می‌دانید که این تیم کاملاً خصوصی اداره می‌شود. رقابت در این شرایط بسیار سخت است. رقابت کردن با تیم‌های صنعتی بسیار سخت است. یک جنگ نابرابر داریم.  نه اینکه بگویم پول داشتن بد است. نه، همه تیم‌ها باید پول داشته باشند اما با این شرایطی که می‌بینید و این قیمت بازیکنان ما نمی‌توانیم وارد نقل و انتقالات شویم باید منتظر شویم تیم‌های بزرگ بازیکنان‌شان را بگیرند ببینیم ما چه انتخاب‌هایی می‌توانیم داشته باشیم. دو بازیکنی هم که نساجی گرفته دو بازیکن جوان و با تجربه هستند که در لیگ قهرمانان آسیا هم بازی کرده‌اند.

وی ادامه داد: آنها نساجی را دوست داشتند و حضور من هم باعث شد که آنها به این تیم بیایند با اینکه پیشنهادات بهتر و بالاتری هم داشتند. جا دارد از بازیکنان قدیم تیم، اکبر، مسعود شجاعی و علیرضا حقیقی تشکر کنیم و ایوب کلانتری، بازیکنانی که برای تیم نساجی قهرمانی آورند و پیشنهادات خوبی هم داشتند اما تک تک آنها تشکر می‌کنم که در این تیم ماندند زیرا نساجی را دوست دارند و به این تیم عرق دارند. هم بازیکنان جدید و هم بازیکنان قدیمی با دل و جان برای تیم نساجی کار می‌کنند و این برای من فوق‌العاده با ارزش است.

سرمربی نساجی در مورد اینکه بحث سقف قرارداد بازیکنان مطرح شده است، گفت: به نظر من قیمت‌ها خیلی بی‌مهابا بالا می‌رود. دنیای حرفه‌ای هم همین است قیمت‌ها بالا می‌رود اما به نظر من قیمت‌ها خیلی رو به بالا است اما باید این را عرض کنم فوتبالیست‌های ما که ورزشکاران حرفه‌ای هستند حق‌شان است. با تلاش و سختی‌هایی که می‌کشند این پول را دریافت می‌کنند. خود من زندگی حرفه‌ایم با یک مصدومیت عوض شد. اما بازیکنان هم حق دارند  اما همه چیز باید حرفه‌ای و نرمال باشد. تیم‌‌ها در حال بستن خود هستند و بازیکنان‌شان را جذب می‌کنند شما که می‌بینید. اما برای باشگاه‌های خصوصی این شرایط سخت است. آقای حدادیان مالک نساجی یکی از جنتلمن‌ها است که در این شرایط تیم‌داری می‌کند.

مطهری ادامه داد: به نظر شما ایشان با این تیم خصوصی توان رقابت با تیم‌های صنعتی را دارد؟ او دارد از جیب خود هزینه می‌کند و کار بزرگی انجام می‌دهد.

وی در مورد اینکه با افزایش دستمزد بازیکنان مدیر برنامه‌ها و ایجنت‌ها بیشتر از فوتبالیست‌ها سود می‌کند، عنوان کرد: نیما یوشیج شاعر عزیزمان می‌گوید؛ شما باید چیزی بدهید تا کسی دیگر چیزی را به دست بیاورد. اکنون حدادیان این هزینه را می‌کند تا دل‌خوشی برای مردم مازندران به وجود بیاید و یک شور و حرارتی برای مردم مازندران به وجود می‌آورد این شرایط خیلی سخت است. مسئولان ورزشی و حتی سیاسی استان نباید مدیریت و هیأت مدیره باشگاه ما را تنها بگذارند و در این مسیر به آنها کمک کنند تا نساجی بتواند با تیم‌های دیگر رقابت کند.

سرمربی نساجی در مورد میزبانی در ورزشگاه وطنی قائمشهر اظهار داشت: یکی از شروط من این بود که ورزشگاه وطنی آماده شود. شور و هیجان هواداران نساجی فوق‌العاده است. می‌دانید که شیر سلطان جنگل است و برای خود همیشه قلمرویی دارد تا نهایت جانش می‌جنگد و اجازه نمی‌دهد کسی به قلمرویش نزدیک شود. وطنی قلمرو تیم نساجی است. حریفان باید شکست خورده از این ورزشگاه بیرون بروند. وطنی باید اینگونه باشد.

مطهری گفت: می‌خواهیم قلمرویی در این ورزشگاه درست کنیم که کسی جرأت نزدیک شدن به آن را نداشته باشد. یکی از شروط من حاضر شدن این ورزشگاه بود چون هواداران پرشور و بازیکنان متعصبی داریم. سالی که من به نساجی آمدم از مدل تشویق هواداران لذت بردم و احترام گذاشتن به تیم‌های حریف و واقعاً فوق‌العاده هستند. امیدوارم این ورزشگاه را قلمروی خودمان کنیم.

وی در مورد اینکه تیم‌ها برمبنای قرعه‌کشی مسابقات لیگ تمرینات خود را آغاز می‌کنند، اظهار داشت: من همیشه گفته‌ام با توجه به شرایط و مشکلاتی که فوتبال ما دارد برنامه‌ریزی کردن برای مربیان خیلی خیلی سخت است. من در تیم‌های دیگر هم که بوده‌ام نمی‌توانیم برنامه بلندمدت داشته باشیم همیشه باید برنامه کوتاه کوتاه داشته باشیم برنامه سه روزه تا یک هفته‌ای؛ چون مدام برنامه‌ها در حال تغییر است و اتفاقاتی رخ می‌دهد که برنامه‌ریزی شما را به هم می‌ریزد. برنامه‌ریزی بلندمدت در فوتبال ما خیلی سخت است. اکنون براساس صحبت‌های سهیل مهدی 20 مرداد را آغاز لیگ اعلام کردند ما تمرینات خود را شروع کردیم که امیدوارم تغییری در آن ایجاد نشود.

سرمربی نساجی در مورد اینکه شما گفته بودید شما به دنبال جوانگرایی در نساجی هستید و آیا مسعود شجاعی در تیم می‌ماند یا خیر، گفت: شجاعی بازیکن ارزنده، با اخلاق و جنتلمن فوتبال ما است. ایشان خارج از کشور هستند و به ایران خواهند آمد تا جلسه‌ای با هم داشته باشیم. همیشه اعتقادم این است که بازیکن جوان به همراه بازیکنان با  تجربه خوب باید داشته باشیم. یعنی ترکیب این دو گروه شما را به اهداف و ایده‌های‌تان می‌رساند. من مشکلی ندارم و به صورت حرفه‌ای رفتار می‌کنم. توقع‌مان از بازیکنان با تجربه این است که حرفه‌ای رفتار کنند. من مسعود شجاعی را می‌خواهم اما باید با او جلسه داشته باشیم.

مطهری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی براینکه روزی که از پرسپولیس جدا شدید استوری گذاشتید و آن را یکی از روزهای تلخ خود یاد کردید، اظهار داشت: آن روز گفتم حال قریبی داشتم و گفتم که پرسپولیس همه وجود من است و واقعاً هم همینطور بوده نهایت تلاشم را هم کرده‌ام. شما می‌توانید از تک تک بازیکنان و کادر فنی آن باشگاه بپرسید که من چه وقت و انرژی‌ برای آن باشگاه گذاشتم. دو سال و نیم در آن باشگاه واقعاً زحمت کشیدم حتی در دوران بازیگری‌ام آسیب دیدم. پرسپولیس باشگاه محبوب من بوده برای‌شان آرزوی موفقیت می‌کنم فوق‌العاده هستند. تمام بازیکنان‌شان از با تجربه تا جوان، گروه فنی فوق‌العاده‌ای دارند. واقعاً عالی هستند از همه آنها تشکر می‌کنم. آرزوی بهترین‌ها را برای‌شان می‌کنم. اما هم اکنون فقط به نساجی فکر می‌کنم و همه تمرکزم را بر روی نساجی می‌گذارم تا فوتبال قابل قبولی ارائه دهیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: