پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت بنزین طی سالهای اخیر افزایش یافت. قیمت بنزین با تغییر همراه است. قیمت بنزین در اقتصاد بسیار تاثیر گذار است. قیمت بنزین در نرخ کرایه موثر است.  جزئیات جدید قیمت بنزین را در ادامه بخوانید.

ماجرای خبر تعطیلی پمپ های بنزین در تهران

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تعطیلی پمپ‌های بنزین در تهران در شب گذشته و ایجاد بازار سیاه بنزین را تکذیب کرد.
بعد از آنکه دولت جراحی اقتصادی و عادلانه‌کردن نظام پرداخت یارانه در کشور را آغاز کرد، برخی اخبار در خصوص آزادسازی قیمت بنزین در فضای مجازی نیز مطرح شد؛ موضوعی که به سرعت توسط دولت تکذیب شد و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری نیز اعلام کرد که بنزنی شامل افزایش قیمت نمی‌شود.
با این حال از آن زمان تا کنون هرچند روز یکبار دوباره موضوع بنزین در شبکه‌های اجتماعی مطرح می شود. یک روز کمبود بنزین در صدر اخبار قرار می‌گیرد و روز دیگر افزایش قیمت تا ۱۸ هزار تومان در هر لیتر عنوان می‌شود. اخباری که هر بار با تکذیب همراه است و راه به جایی نمی‌برد.

این بار نیز خبری مبنی بر وضعیت نابسامان توزیع سوخت در جایگاه‌های سوخت‌رسانی در اکثر نقاط کشور در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.

بر اساس آن، جمعه شب دهم تیر ماه، برخی از پمپ بنزین‌های شهر تهران تعطیل بوده و از ارائه بنزین به مردم خودداری کرده‌اند.

بررسی‌های ایرنا البته نشان می‌دهد که هیچ جایگاه سوختی در تهران تعطیل نشده و نیست و همگی در حال عرضه سوخت به مردم هستند.

پس از انتشار این خبر در فضای مجازی، همچنین ایجاد بازار سیاه بنزین را طرح کردند. موضوعی که توسط شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تکذیب شده است.

بر اساس اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، پمپ‌بنزین‌های تهران تعطیل نیستند و بازارسیاهی نیز در این زمینه وجود ندارد.

با این حال اگر هموطنان با مراجعه به پمپ بنزینی با مشکل دریافت سوخت مواجه شدند می‌توانند با شماره ۰۹۶۲۷ تماس گرفته و شکایت خود را اعلام کنند.منبع: ایرنا

 بنزین

خبر جدید درباره زمان افزایش قیمت بنزین

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: نه وزارت نفت و دولت و نه مجلس؛ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین، گازوئیل و فرآورده‌های نفتی ندارند.

موسی احمدی درباره افزایش قیمت بنزین و گازوئیل اظهار داشت: نه وزارت نفت و دولت و نه مجلس برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین، گازوئیل و فراورده‌های نفتی ندارند.  وزیر نفت هم در جلسه اخیر در کمیسیون انرژی به ضرص قاطع اعلام کرد هیچگونه افزایش قیمتی روی سوخت اعمال نخواهد شد.

وی تاکید کرد: موضوع قیمت بنزین چندین بار این در کمیسیون انرژی با حضور و بدون حضور وزیر مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به طور جدی تصمیم بر این شده که افزایش قیمتی اعمال نخواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: افزایش قیمت در دستور کار قرار ندارد و بعبارت دیگر فعلا دولت، مجلس و وزارت نفت در بحث قیمت حامل‌های انرژی نگاهی ندارند، ضمن اینکه نباید اینگونه برداشت شود که ممکن است افزایش قیمت به ابتدای سال بعد موکول شود، یعنی تاکنون هیچ بحثی در خصوص تغییر قیمت سوخت چه برای سال جاری و چه سال آینده نشده است.

وی در خصوص تغییر شیوه سهمیه‌بندی نیز گفت: در این خصوص بحثی نشده و توزیع بنزین سهمیه‌ای و آزاد به همین شیوه کنونی ادامه خواهد داشت.

قیمت بنزین واقعی می شود؟

سخنگوی وزارت نفت با تاکید بر اینکه این وزارتخانه دستوری برای جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌ها صادر نکرده است، گفت: دولت برنامه‌ای برای تغییر قیمت و سهمیه نرخ ندارد.

به گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، «علی فروزنده» در رابطه‌ با اینکه وزارت نفت برنامه‌ای برای جمع‌کردن کارت‌های سوخت جایگاه‌داران ندارد، گفت: ما ترجیح می‌دهیم مردم با کارت سوخت خودشان بنزین آزاد را مصرف کنند.

وی درخصوص اخبار واصله در این راستا گفت: باید بررسی کنیم که آیا گزارش جدی در تهران و کرج وجود دارد یا خیر؟

فروزنده در واکنش به درج بنر این خبر در یکی از جایگاه‌های سوخت کرج، گفت: به جایگاه‌ها ابلاغ شده که اجازه جمع‌آوری کارت‌های سوخت را ندارند. مردم در صورت مشاهده تخلف، به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گزارش دهند تا حتماً بررسی و رسیدگی شود.

سخنگوی وزارت نفت همچنین درخصوص صف‌های طویلی که در مرزها برای سوخت‌گیری ایجاد می‌شود، گفت: این صف‌ها موجب آزار مردم شده است.

وی با بیان اینکه در مرزها به دلیل اختلاف قیمت بنزین، مردم با کارت جایگاه‌داران بنزین آزاد می‌زنند و چند کیلومتر آن‌سوتر این بنزین را به فروش می‌رسانند، بیان کرد: ممکن است شورای تأمین استان یا مراجع این‌چنینی برای بازه‌های محدودی خواسته باشد از کارت جایگاه به‌صورت موقت استفاده نشود.

فروزنده بار دیگر تاکید کرد موضوع عدم اجازه مردم برای استفاده از سوخت جایگاه بنزینی در کرج را نیز پیگیری خواهد کرد و مردم نیز می‌توانند با شماره تماس ۵ رقمی ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند.

سخنگوی وزارت نفت درخصوص واقعی شدن قیمت انرژی اظهار کرد: بنزین اثرات روانی بر جامعه دارد که شامل تفاوت قیمت و تأثیر آن بر قیمت‌هاست. این مسئله حسی نامطلوب به مردم انتقال می‌دهد، لذا دولت برنامه‌ای برای تغییر قیمت و سهمیه و افزایش نرخ ندارد.

فروزنده در انتها تاکید کرد: دولت هر برنامه‌ای در این زمینه داشته باشد، با مردم در میان می‌گذارد.

عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو کمیسیون انرژی مجلس در این باره  گفت:‌ دولت و مجلس هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ‌ میزان تولید بنزین در کشور کاهش یافته است؟ نیز عنوان کرد: میزان تولید بنزین ‌ در کشور کاهش نداشته است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

رحیمی مظفری درباره تاثیر صادرات در کاهش بنزین در کشور و افزایش قیمت آن نیز تاکید کرد: این مساله نیز نمی‌تواند در افزایش بهای بنزین تاثیر گذار باشد، چراکه سیاست کشور همواره این بوده است که مازاد سوخت تولیدی در کشور صادر شود.

عضوکمیسیون انرژی مجلس درباره شایعه جمع آوری کارت‌های سوخت نیز به جام‌جم آنلاین گفت: قرار نیست کارت‌های سوخت جمع آوری شود.

به گفته وی‌ در برخی شهرستان‌های مرزی که قاچاق سوخت انجام می شده است، کارت‌های سوخت برخی جایگاه‌ها برداشته شده است‌.

رحیمی مظفری درباره ریشه شکل گیری شایعات افزایش بهای بنزین نیز ادامه داد: این روزها دشمن برای برهم زدن جو روانی جامعه هرکاری می‌کند.

وی افزود: البته لازم به یاد آوری است که مسائلی ‌مانند بحث‌آزاد سازی ارز و حذف ارز ترجیحی طبیعتا مشکلاتی ‌ ایجاد کرده است. در این بین دشمن نیز دنبال بهانه‌ای می‌گردد تا با شایعه سازی فضای جامعه را ملتهب کند‌.

حسین حسین‌زاده، عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز درباره شایعه افزایش قیمت بنزین گفت: در جلسه‌ای که اخیرا با وزیر نفت داشتیم، ایشان ‌تاکید کردند که قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند و جمع آوری کارت‌های سوخت نیز در دستور کار قرار ندارد.

وی درباره این پرسش که آیا نمایندگان مجلس برنامه‌ای برای افزایش بنزین دارند؟ نیز عنوان کرد‌: مجلس ‌ برنامه‌ای برای افزایش بهای سوخت ندارد‌.

حسین‌زاده با بیان ‌اینکه خبرهای افزایش قیمت بنزین کذب است، ادامه داد‌: هیچ گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در کشور مطرح نیست‌.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره احتمال کاهش تولید بنزین در کشور نیز تاکید کرد: تولید بنزین در کشور کاهش پیدا نکرده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد./جام جم آنلاین

روزنامه اطلاعات نوشت:حدود یک هفته است که مشاهدات مردمی حاکی از آن است که دربرخی جایگاه های سوخت کارت سوخت جایگاهداران جمع شده یا تعداد آن کاهش یافته است.

برخی جایگاه داران عنوان می کنند که شاید این اقدام پیش مقدمه ای برای گرانی بنزین باشد و درعین حال می گویند هیچ چیز معلوم نیست. از سوی دیگر، گزارش ها هم از کمبود گازوئیل دربرخی جایگاه ها حکایت دارد و دلیل خاصی برای آن اعلام نشده است.

دربرابر این خبرها، دولت وشرکت ملی پالایش وپخش مواد نفتی ایران این مشاهدات را به جد تکذیب کرده و گفته اند کارت سوخت جایگاه داران همچنان موجود است؛ درعین حال هرگونه افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل های انرژی را قویا تکذیب وتصریح کرده که قانون بودجه ۱۴۰۱ چنین اجازه ای به دولت نداده است.

با این وجود، حجم متعدد مشاهدات مردمی دراین باره چیزی نیست که بتوان آن را با تکذیب وانکار نادیده گرفت. بخصوص آن که دولت طرح های خاص برای تخصیص بنزین به اشخاص به جای خودروها با قابلیت فروش به نرخ آزاد به غیر را در کیش و قشم اجرا کرده وحال گمان می رود شاید درصدد اجرای آن در کل کشور باشد.اگر احیانا دولت فکری درباره افزایش قیمت سوخت دارد، راه آن تکذیب نیست. چرا که این نوع عمل کردن بحران بی اعتمادی ایجاد می کند.راه عاقلانه و منطقی درباره اجرای احتمالی اصلاح قیمت سوخت، سنجش دقیق شرایط حساس کشور و زمان سنجی عاقلانه در این خصوص، مشورت با نخبگان بخصوص نخبگان منتقد، در میان گذاشتن واقعیت با مردم، تشریح دلایل تصمیم و قانع کردن افکار عمومی و درنهایت پیش بینی راهکارهای موثرجبرانی برای خنثی سازی اثرات تورمی آن است.

درعین حال دولت باید این واقعیت را همیشه مدنظرداشته باشد که راه جبران کسر بودجه اش گران کردن مداوم کالاهای حساس نیست؛لذا هرگونه تناقض گویی،خدای ناکرده انجام عمل غافلگیرانه درباره قیمت سوخت می تواند تبعات جبران ناپذیری برای کشور ومنافع ملی به دنبال داشته باشد.

خبر مهم دولت درباره حذف کارت سوخت

سخنگوی دولت در واکنش به پرسشی درباره شایعه گرانی بنزین تصریح کرد: تا اطلاع ثانوی از من یک تکذیبیه در زمینه هرگونه شایعه گرانی بنزین داشته باشید.

بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی خود با اعلام این خبر افزود: دولت هیچ برنامه‌ای در هیچ ابعادی در مورد افزایش قیمت بنزین ندارد. تا پایان ۱۴۰۱ هم پیش‌بینی می‌کنم که نیازی به این کار نباشد. در مورد حذف کارت سوخت در برخی جایگاه‌ها هم موردی برخورد می‌شود و چنانچه بحث قاچاق مطرح باشد با آن مورد برخورد می‌شود اما ممکن است آن کسانی که ذی نفع بوده‌اند در این زمینه خبرسازی کنند و از حذف کارت سوخت بگویند.

دولت هیچ برنامه ای برای تغییر قیمت بنزین ندارد

* تقریبا دو روز یکبار شایعه گرانی بنزین را تکذیب می کنیم.

* اجرای آزمایشی در کیش و قشم هم قرار نیست فعلا در سایر مناطق اجرایی شود. 

* دولت با سرعت زیاد، توسعه ظرفیت نیروگاه را در دستور کار قرار داد و در غیر این صورت باید شاهد خاموشی ها بودیم.

* در کنار توسعه توان تولید برق، دولت برنامه‌ای برای مدیرت مصرف برق قرار داد. 

* دولت سعی کرد برای مدیریت مصرف برق از ادارات شروع کند تا شاهد خاموشی چراغ خانه مردم نباشیم.

* امیدواریم همکاری از سوی مردم نیز تداوم یابد.

دولت مکلف است که یارانه دهک های بالا را حذف کند

* مطابق تکلیف قانونی، دولت مکلف است که یارانه دهک های بالا را حذف کند. 

تا زمانیکه زیرساخت مناسبی برای کالابرگ الکترونیکی فراهم نشده پرداخت یارانه های نقدی ادامه دارد

* ضعف در شفافیت اقتصادی برخی خانوارها و مشکلاتی از این قبیل ممکن است اشتباهاتی در دهک بندی ایجاد کند به همین دلیل امکان اعتراض ایجاد شد.

* بیش از ۴ و نیم میلیون نفر اعتراض کردند.

* از طرفی دیگر افرادی بودند که امکان ثبت نام برایشان فراهم نبود و امکان آن اخیرا فراهم شد.

* کسانی که اعتراضاتشان پذیرفته شود اطلاعاتشان به سازمان هدفمندی اعلام و نتایج به زودی اعلام می شود.

اصلاحات اقتصادی دولت سیزدهم با حذف ارز ترجیحی و واریز یارانه‌ها آغاز شد. این دستور کار دولت با واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری از سوی رسانه‌ها و مردم همراه بود و البته تا امروز هم ادامه دارد.

در این خصوص کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت و عضو کمیسیون عمران گفت: با آغاز اصلاحات اقتصادی در دولت سیزدهم مشکلاتی وجود دارد. از فرهنگ سازی اجرای آن گرفته تا کنار آمدن مردم با شرایط ناشی از آن مثل گرانی ها، نیازمند زمان است. مردم به حق گلایه دارند و معترض هستند. شما ببینید بعد از مدتی قیمت مرغ حتی از قیمت مصوب دولت هم پایین آمده است و این نشان می دهد که برای عادی سازی قیمت‌ها زمانی باید طول بکشد. با این وجود ما امیدواریم با اصلاحات اقتصادی و حذف ارز ترجیحی اوضاع بهتر شود و در نهایت مردم هم مثل ما قبول می‌کنند که این اصلاحات به نفع و در جهت رفاه و آسایش آن‌ها است این مسئله باید در سال‌های قبل اجرا میشد که بالاخره دولت سیزدهم آن را اجرا کرد.

وی در خصوص تصمیمات سخت رییس جمهور گفت: تصمیمات سختی که رییس جمهور گفت در باب خصوصی سازی بود. اینکه گفته شد، بنزین گران می شود. مشکلات امروز همان مشکلاتی است که در دولت محمود احمدی نژاد و حسن روحانی داشتیم؛ ما همیشه به این روند گلایه داشتیم باید این رویه تغییر کند.

حسین‌پور در خصوص افزایش قیمت بنزین گفت: یارانه بنزین هم باید یک روز برداشته شود؛ البته به این زودی‌ها برداشته نمی‌شود، ولی این طرح در برنامه دولت است و اقدام می‌شود.

نماینده آذربایجان غربی در مورد برجام و تحریم‌های اقتصادی افزود: برجام و تحریم‌های اقتصادی مشکلاتی را برای کشور به وجود آورده است اما مسائل هسته‌ای نقطه‌ی قرمز ما است، اما اینکه گفته می‌شود برجام در شرایط اقتصادی کشور بی‌تأثیر بود، درست نیست. اتفاقا تأثیرگذار بوده است. امروز ما با حفظ مواضع نظام و خطوط قرمز در حال مذاکره هستیم و طبق سخنان مقام معظم رهبری برای مذاکرات آمادگی داریم، ولی اگر خطوط قرمز رعایت نشود باید این مشکلات را تحمل کنیم وگرنه مشکلات دیگری در پس آن برای ما پدید می‌آید.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پی برخی شایعات در رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر افزایش و چند نرخی شدن قیمت بنزین اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد که افزایش قیمت بنزین شایعه است.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع عموم هموطنان عزیز می‌رساند، در پی انتشار برخی شایعات در رسانه‌ها و فضای مجازی درباره افزایش و چند نرخی شدن قیمت بنزین، ضمن رد این‌گونه شایعات و اخبار، تاکید می‌شود هموطنان عزیز به منظور اطلاع از اخبار صحیح توزیع سوخت در کشور به سایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به آدرس ‌NIOPDC.IR  مراجعه کنند.

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرقدس اظهار کرد: در کنار تلاش‌های صورت گرفته، بار و هزینه‌هایی بر دوش مردم شهرقدس قرار گرفته و بیش از این باید پاسداشت و حمایت‌هایی از آنها صورت می‌گرفت و سرانه‌های پایین زیرساختی در بخش‌های مختلف، اساسا زیبنده و مورد تایید دولت نیست. 

وی گفت: انتظار داریم با تلاش مسوولان میزان سرانه‌ها به شرایط نزدیک شود. بسیاری از پروژه‌های شهرستان در لیست پروژه‌های ملی و ردیف‌های بودجه‌ای درج نشده که باید کمک شود تا سال آینده بودجه مصوب داشته باشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه تلاش داریم عوارض شرکت‌های بزرگی که در این شهر خدمت می‌کنند به منطقه برگردد و به منابع درآمدی شهر اضافه شود افزود: امسال نیز مانند سال گذشته با معرفی ستاد، اصناف و فعالان اقتصادی می‌توانند از تخفیفات استفاده کنند.

وی ادامه درخصوص دسترسی به تسهیلات و اعتبارات گفت: شهرستان‌های اقماری پایتخت از این جهت مورد کم توجهی قرار می‌گیرند و از شعاع مسائل کانون پایتخت کمتر دیده می شوند و از وزارتخانه درخواست می کنم در قالب تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۱ سهم بیشتری شهرستان قدس داشته باشد.

خاندوزی ادامه داد: از مسوولان شهرستان درخواست می کنم بر موضوعات فوریتی که برای افزایش درآمد و اشتغال مردم است تمرکز داشته باشند و در شرایطی که کشور با شرایط اعتباری مواجه است، اولویت‌ها را درنظر گیرند.

وی به نقش سایر بخش‌ها و استفاده از ظرفیت نهادهای عمومی، محلی و شرکت‌های توانمند منطقه‌ای اشاره کرد و افزود: شرکتهایی که در این نقطه جغرافیایی فعالیت داشته و فشار اقتصادی و بار آلایندگی ایجاد می کند و منافع اقتصادی خود را برداشت می کند حتما باید وظایف خود را ایفا کرده و برای مناطق پیرامون منفعت داشته باشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: درخواست می شود شورای اداری شهرستان قدس طرح توسعه مبتنی بر ظرفیت‌ها در بخش‌های دولتی، عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی فعال در منطقه تهیه کرده و اتاق طراحی توسعه اقتصادی منطقه را طراحی کنند و به آنها مسوولیت دهند تا منطقه باهم افزایی به توسعه برسد.

وی تاکید کرد: درهای اداره اقتصاد ایران را بر روی ظرفیت‌های موجود منطقه باز کنید و ایده‌ها و درخواست‌ها را منتقل کنید و در پیشبرد شهر تعامل داشته باشید.

وزیر اقتصاد و امور دارایی همچنین در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان قدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه سفرهای استانی دولت مردمی، به قطع یکی از مهم‌ترین نقاط، شهرستان‌های استان تهران هستند که در بسیاری موارد نیازمندی‌ها و محرومیت‌های آن مورد غفلت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به حضور جمعی از وزرا به نمایندگی از دولت در شهرستان‌های تهران افزود: امروز در جمع مسوولان منطقه‌ای و نمایندگان اقشار شهرستان قدس حضور داشتیم و از تعدادی از پروژه‌ها بازدید شد نمایندگان منطقه در خصوص توسعه اقتصادی شهرستان و موارد نیازمند اخذ مصوبه درخواست‌هایی داشتند.

وزیر اقتصاد و امور دارایی بیان‌ کرد: امید است با تصویب نهایی و ابلاغ موارد مورد نیاز زمینه برای توانمندی بیشتر شهرستان قدس و رفع نیازمندی‌ها به ویژه سرانه‌های بسیار پایین و ضعیف موجود محقق شود.

خاندوزی گفت: افزایش منابع درآمدی شهرستان و کمک اعتباری و تسهیلات بانکی که بایستی در اختیار فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان قرار گیرد، جزو نقاط اولویت‌داری است که با پیگیری مقامات منطقه‌ای و کمک هیات دولت موجب افزایش ظرفیت اقتصادی و توانمندی به مشارکت گرفتن بخش‌های عمومی کشور خواهد شد و بایستی بازیگران مهم اقتصادی حاضر در این منطقه بیش از پیش سهم خود را در توسعه اقتصادی شهرستان قدس ایفا کنند.

وی در خصوص افزایش قیمت بنزین تصریح‌کرد: دولت هیچ موافقتی در خصوص افزایش قیمت بنزین ندارد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: