پایگاه خبری خانه فوتبال:

زمین لرزه شدید ۶.۱ ریشتری حوالی ساعت ۲:۰۲ بامداد امروز شنبه استان هرمزگان به مرکزیت بندرخمیر را لرزاند.

*این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

*شدت این زمین لرزه به حدی بود که در بسیاری از شهرستان‌های هرمزگان از جمله در میناب، رودان و قشم نیز احساس شده است.

*بسیاری از مردم از شدت زلزله سراسیمه به خیابان‌ها و کوچه‌ها آمدند.

*زمین لرزه برای حدود ۳۰ ثانیه ادامه داشت.

*مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد: شمار فوتی‌های زلزله در بخش مهران استان هرمزگان به 5 نفر رسیده که شامل 3 آقا و دو خانم هستند.

*نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زلزله های هرمزگان تاکنون ۳۹ مجروح در روستای سایه خوش بندرلنگه بر جای گذاشته است.

*از ساعت ۲ بامداد امروز که زلزله بزرگ ۶.۱ ریشتری استان هرمزگان را لرزانده، تا این لحظه مجموعاً ۲۰ زمین‌لرزه بزرگ و کوچک در این استان رخ داده است.

سه عدد از این زمین‌لرزه‌ها بالای 6 ریشتر بوده‌اند (دو زلزله 6.1 ریشتری و یک زمین‌لرزه 6.3 ریشتری) و مابقی لرزه‌ها نیز بالای 3 و 4 ریشتر بوده‌اند.

*محل دقیق زلزله امشب در هرمزگان روی نقشه را مشاهده کنید: 

*ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد: تمامی ادارات و دستگاه‌ها بجز دستگاه‌های امدادرسان و خدمت رسان روز شنبه 11 تیرماه تعطیل است. کنکور امروز شنبه اما در زمان مقرر برگزار می‌شود.

*مهدی دوستی استاندار هرمزگان بامداد امروز اظهار کرد:  شهرهای بزرگ خسارت گسترده نداشتند اما روستاهای کانون زلزله آسیب شدیدی دیده‌اند.

وی افزود: مردم در خانه نمانند و آرامش خود را حفظ کنند. تیم‌های مربوطه در حال وصل‌کردن برق‌ 53 روستایی هستند که در این مناطق کانونی زلزله قرار داشته‌اند. برق 27 روستا وصل شده و برق دیگر روستاها نیز به تدریج وصل خواهد شد.

دوستی تأکید کرد: در حال حاضر نگرانی ما افراد زیر آوار در روستاهاست که در حال انتقال امکانات امداد و نجات به منطقه هستیم.

استاندار هرمزگان با بیان این که راههای در طول مسیر از بندرعباس تا بندرلنگه نیز آسیب دیده‌اند و نشست‌ها و ترک‌های پلها را نیز شاهدیم، خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم از تردد در مسیرهای بین شهری خودداری کنند.

دوستی همچنین از ایجاد امکان اسکان درون کمپ‌ها در بندرعباس خبر داد و گفت: امروز شنبه نیز تعطیل اعلام شده تا مردم نگرانی نداشته باشند اما کنکور برقرار است.

حضور سراسیمه مردم در خیابان بعد از زلزله:


 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: