پایگاه خبری خانه فوتبال:

کالابرگ الکترونیکی / قرار است یارانه نقدی در قالب یک پلتفرم و بستر، به کالابرگ الکترونیکی تبدیل شود تا مردم با مراجعه به فروشگاه‌ها بتوانند کالاها را خریداری کنند که کارهای آن تا حد خوبی پیش رفته است. یارانه جدید به کالابرگ الکترونیکی تغییر ماهیت می دهد. کالابرگ الکترونیکی دارای شرایط خاصی است. اخبار جدید از نحوه پرداخت یارانه کالابرگ الکترونیکی را با هم در سایت خانه فوتبال می خوانیم.

یارانه کالابرگ الکترونیکی تیرماه شارژ شد

جمع کل قیمت سبد کالابرگ در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مبلغ ۴۳۹ هزار و ۶۸۰ تومان بوده که اکنون به نرخ روز ۸۴۶ هزار و ۶۱۰ تومان رسیده و مابه التفاوت آن حدود ۴۰۷ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی لیست جزئیات جدول اقلام غذایی کالابرگ الکترونیک و قیمت هر قلم غذایی به نرخ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و مابه التفاوت آن را اعلام کرده است.

با آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی کلیه خانوارهای دهک‌های اول تا سوم مشمول افزایش ۲۰ درصدی یارانه شدند. بر این اساس مبلغ ۸۰ هزار تومان در حساب سرپرستان خانوار شارژ شد و با این شرط که هر نفر از اعضای خانوار ۳۲۰ هزار تومان از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را صرف خرید کالابرگ کند، امکان استفاده از ۸۰ هزار تومان واریزی برای آنها فراهم شد.

به موجب این طرح اعتبار کالابرگ برای همه یارانه‌بگیران از یک ماه قبل واریز می‌شود اما برای سه دهک اول تا سوم که دهک کم‌درآمد به شمار می‌روند، علاوه بر اعتبار موجود یعنی ۴۰۰ هزار تومان، ۲۰ درصد اعتبار اضافی به مبلغ ۸۰ هزار تومان واریز می‌شود. البته برای دهک‌های ۴ تا ۹ درآمدی صرفا اعتبار یارانه یک ماه زودتر واریز می‌شود که می‌توانند از لیست کالاهای پیش‌بینی شده در طرح خرید کنند.

در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، بطری شیر کم چرب، پنیر، ماست پگاه،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ جدید خود لیست جزئیات جدول اقلام غذایی طرح ملی کالابرگ الکترونیک که شامل ۱۱ قلم غذایی، حجم اقلام، قیمت هر قلم غذایی به مبداء اردیبهشت‌ ماه سال ۱۴۰۱، قیمت همان کالا در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، مابه‌ التفاوت اقلام مذکور و جمع‌بندی کلی اقلام است را جهت اطلاع خانوارها اعلام کرد.

کالابرگ الکترونیکی

قیمت اقلام سبد کالابرگ الکترونیکی چقدر است؟

جمع کل قیمت سبد کالابرگ در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مبلغ ۴۳۹ هزار و ۶۸۰ تومان بوده که اکنون به نرخ روز ۸۴۶ هزار و ۶۱۰ تومان رسیده و مابه التفاوت آن حدود ۴۰۷ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد.

بر اساس پوشش کامل سه دهک اول درآمدی و تحقق حمایت‌های دولت برای تأمین سبد غذایی خانوارها از روز دوشنبه ۲۹ خردادماه سال‌ جاری، افزایش اعتبار برای هر سه دهک اعمال شد.

همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» به نشانی http://shoma.sfara.ir را نصب یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند.

اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی و مصوبه مجلس است و دولت بارها اعلام کرده بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند، لذا مردم و خانوارها مختارند که کالابرگ الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب کنند و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند.کارشناسان معتقدند با اجرای موفق این طرح بخش اعظمی از تورم موجود کنترل خواهد شد.

منبع: ایسنا

کالابرگ الکترونیکی / خانوارهایی که مشمول طرح افزایش یارانه نمی‌شوند؟

خانوار حاضر در دهک چهارم درآمدی، مطابق گزارش‌های مرکز آمار عموماً در یک واحد ۹۲ متری زندگی می‌کند. یک خانوار دهک چهارمی به طور میانگین ۳.۴۵ نفره جمعیت دارد که از این تعداد، ۱.۴۵ نفرشان شغل و درآمد دارند. شغل اصلی سرپرست خانوار دهک چهارم عموماً رانندگان، متصدیان و مونتاژکاران ماشین‌آلات است و مشاغل حوزه صنعت و کارکنان خدماتی و فروشندگان در رتبه بعدی قرار می‌گیرند.

خانوار دهک پنجم را کسانی تشکیل می‌دهند که محل سکونت‌شان به‌طور متوسط ۹۴ مترمربع مساحت دارد. ۱۷ درصد این خانوارها اجاره‌نشین هستند. خانوار دهک پنجم به طور میانگین از ۳.۵ نفر تشکیل شده و از این تعداد ۱.۵ نفر شغل و درآمد دارند. سرپرست این خانوار اغلب در حوزه صنعت مشغول به‌کار است و رانندگان، متصدیان و مونتاژکاران ماشین‌آلات در رتبه بعدی قرار می‌گیرند.

خانوار دهک ششم در خانه‌ای زندگی می‌کند که به‌طور متوسط ۹۵ مترمربع است. جمعیت خانوار دهک ششم ۳.۵ نفر برآورد می‌شود و ۱.۴ نفر آن‌ها درآمد دارند. شغل اصلی سرپرستان خانوار دهک ششم در حوزه صنعت طبقه‌بندی می‌شود.

خانوار دهک هفتم به‌طور متوسط در خانه ۱۰۰ متری زندگی می‌کند. ۱.۶ نفر از جمعیت ۳.۶ نفره خانوار حاضر در دهک هفتم شغل دارند و به‌طور مرتب یا نامظم درآمد کسب می‌کنند. شغل اصلی سرپرست خانوار دهک هفتم، در گروه رانندگان، متصدیان و مونتاژکاران قرار می‌گیرد و بخش قابل‌توجهی در حوزه صنعت مشغول به‌کار هستند.

سرپرست خانوار دهک هشتم اغلب در مشاغل بخش صنعت، مشغول به‌کار است. تنها ۱۳ درصد خانوارهای دهک هشتم در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کنند. جمعیت خانوار دهک هشتم به‌طور متوسط ۳.۵ نفر است که ۱.۵ نفر از آن‌ها شغل و درآمد دارند. بخش قابل توجهی از سرپرستان خانوارهای حاضر در دهک هشتم درآمدی را متخصصان علمی و فنی تشکیل می‌دهد.

خانوار دهک نهم، در خانه‌ای زندگ می‌کند که به‌طور متوسط ۱۱۰ مترمربع مساخت دارد. محل زندگی ۱۲ درصد خانوار دهک نهم، اجاره‌ای است. متخصصان علمی و فنی، شغل اصلی سرپرستان خانواده‌ها در دهک نهم است. فروشندگان و کارکنان بخش خدمات نیز در رتبه بعدی قرار می‌گیرند. به‌طور متوسط از هر ۳.۵ نفر عضو خانوار دهک نهم، ۱.۶ نفرشان درآمد دارد.

دهک دهم پردرآمدترین خانوار ایرانی است. آن‌ها بیشتر از سایر خانوارها پول درمی‌آورند و همچنین بیشتر از بقیه خرج می‌کنند. نکته عجیب درباره خانواده‌های دهک دهم این است که هزینه‌شان از میزان درآمدشان پیش گرفته (آمار است دیگر). محل زندگی خانوار دهک دهم، به طور میانگین ۱۲۰ متر مربع مساحت دارد. اغلب این خانوارها صاحبخانه هستند و تنها هشت درصدشان در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کنند. بخش بزرگی از خانوارهای دهک دهمی را متخصصان علمی و فنی تشکیل می‌دهند. قانون‌گذاران، مقامات عالی‌رتبه و مدیران نیز به‌عنوان سرپرست خانوار دهک دهم قرار می‌گیرند. جمعیت خانوار دهک دهمی، به‌طور متوسط ۳.۵ نفر است و ۱.۷ نفر از آن‌ها کار می‌کنند و درآمد دارند.

در ادامه جزییات در جدول قابل مشاهده است.

دسته‌بندی دهک خانوار

میزان درآمد براساس آمار رسمی

میزان درآمد تقریبی براساس تورم

دهک اول

یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان

سه میلیون و ۷۱۰ هزار تومان

دهک دوم

دو میلیون و ۳۳۵ هزار تومان

پنج میلیون و ۲۵۴ هزار تومان

دهک سوم

دو میلیون و ۷۶۰ هزار تومان

شش میلیون و ۲۱۰ هزار تومان

دهم چهارم

سه میلیون و ۲۶۵ هزار تومان

هفت میلیون و ۷۴۵ هزار تومان

دهک پنجم

سه میلیون و ۶۲۵ هزار تومان

هشت میلیون و ۱۵۶ هزار تومان

دهک ششم

چهار میلیون و ۱۳۰ هزار تومان

۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

دهک هفتم

چهار میلیون و ۷۳۵ هزار تومان

۱۰ میلیون و ۶۵۴ هزار تومان

دهک هشتم

پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

دهک نهم

شش میلیون و ۷۲۰ هزار تومان

۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

دهک دهم

۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۲۳ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: