پایگاه خبری خانه فوتبال:

صدای ضبط شده در این کلیپ نشان می‌دهد این مزرعه در حوالی فلاورجان اصفهان قرار دارد. با این حال پیگیری‌های اقتصاد ۲۴ از شبکه بهداشت و درمان فلاورجان بی نتیجه ماند. آنچه مسلم است سودجویی عده ای فرصت طلب موجب این تصاویر دلخراش شده است.

تجارت پوست الاغ

تعداد خر‌ها در ایران و البته در جهان با کاهش بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شده که دلیل اصلی آن افزایش تقاضا برای پوست و گوشت آنهاست. «روغن الاغ امروزه طرفداران زیادی دارد.» این سخنی است که یکی از پرورش دهندگان الاغ به اقتصاد ۲۴ گفت و ادامه داد: محصولات مختلفی از خر‌ها تهیه می‌شود. به همین دلیل پرورش، نگهداری و ذبح این موجودات بی زبان، سود فراوانی دارد. هرچند گفته می‌شود گوشت خر سر از کارخانه‌های سوسیس و کالباس درمی آورد، اما این موضوع صحت ندارد.  

این فرد که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: شیر، گوشت و پوست خر امروزه طرفداران زیادی دارد.

شیر خر هر لیتر ۵۰۰ هزار تومان

این پرورش دهنده خر گفت: شیر الاغ قیمت بسیار بالایی دارد و هر لیتر آن تا ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. شیر الاغ بسیار مقوی و مغذی است و درمان کننده بسیار از بیماری‌ها و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. مصرف روزانه این شیر می‌تواند حتی برای درمان سرطان و درمان مشکلات پوستی بسیار مفید باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر مصرف شیر خر، از آن برای گرفتن پنیر نیز استفاده می‌شود. پنیر آن نیز سود بسیاری دارد.

قیمت بالای روغن الاغ

این پرورش دهنده خر گفت: بیشترین دلیل ذبح الاغ نه به خاطر گوشت، که برای روغن آن است. امروزه از روغن الاغ برای درمان و تسکین درد‌های استخوانی، عضلانی، لطافت و شادابی پوست صورت و... استفاده می‌شود. قیمت روغن خر در بازار بسیار گران شده و نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت.

وی ادامه داد: روغن خر بعد از مرحله ذبح حیوان و در مرحله روغن‌گیری به دست می‌آید. برای به دست آوردن این روغن از چربی الاغ استفاده می‌شود.

منبع: اقتصاد۲۴

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: