پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: به من گفتند دیدار تیم ملی با اروگوئه قطعی شده است.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دراگان اسکوچیچ درمورد برنامه های آتی تیم ملی فوتبال کشورمان و اینکه چگونه سال گذشته در خرماپزان بحرین این تیم را به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی رساند، اظهار داشت: باید اعتراف کنم واقعا شرایط سختی بود زیرا حتی اجازه نداشتیم یک امتیاز را از دست بدهیم. حفظ تمرکزمان در آن شرایط واقعا کار سختی بود. شرایطی بود که تاکنون با آن مواجه نشده بودیم و باید با پیروزی دست و پنجه نرم می‌کردیم.

*چند ماه قبل برای بازی دوستانه برنامه 44 صفحه ای داده بودم

وی درمورد اینکه میرشاد ماجدی برخلاف صحبت‌های اخیر سرمربی تیم ملی مدعی شده تقاضایی برای برگزاری سخت‌ترین بازی ممکن در اردوهای تدارکاتی وجود نداشته است و آیا قطعا دیدار با اروگوئه قطعی خواهد شد، گفت:چند ماه قبل دستور العمل و برنامه ۴۴ صفحه ای به فدراسیون دادم. در آن خواسته بودم بهترین بازی های ممکن را برای برگزاری اردوی تدارکاتی فراهم کنند یا اینکه تیم‌هایی باشند که خصوصیات مشابهی با هم گروه های ما در جام جهانی دارند. الان هم اطمینان دارم بهترین تصمیم توسط فدراسیون اتخاذ می‌شود و نمی‌خواهیم به شایعات و این مسائل دامن بزنم.

*به من گفتند که بازی با اروگوئه قطعی شده است

سرمربی تیم ملی درمورد اینکه آیا بازی با اروگوئه قطعی شده است، توضیح داد: به من گفته اند این بازی تقریبا قطعی شده و امیدوارم بازی مقابل این بازی یا تیم‌ خوبی مثل اروگوئه اتفاق بیفتد. آنگونه که به من گفته‌اند برگزاری این دیدار تقریبا نهایی شده و کار تا مراحل نهایی پیش رفته است. می‌خواهم بهترین بازی‌ها و سخت‌ترین چالش ها برای بازیکنانم رقم‌ بخورد تا به بهترین شکل برای جام جهانی آماده شویم.

*تیمی را به فدراسیون پیشنهاد ندادم

اسکوچیچ درمورد اینکه آیا به جز اروگوئه برای دومین بازی دوستانه تیم ملی نیز حریفی را به فدراسیون فوتبال و میرشاد ماجدی پیشنهاد کرده است، گفت: من تیمی را پیشنهاد نداده‌ام اما در جایگاه سرمربی انتخاب تیمی که می‌خواهیم با آن بازی کنیم بر عهده من است‌. می‌دانم مشکلات زیادی و محدودیت‌های نیز برای برگزاری بازی‌های دوستانه وجود دارد اما این انتخاب را به فدراسیون سپرده‌ام.

*بحث اختیاری بودن صبحانه برای بازیکنان در قطر، بهانه است

وی درباره اینکه گفته می‌شود یکی از دلایل بی نظمی در اردوی اخیر تیم ملی اختیاری کردن صبحانه در قطر بوده است، پاسخ داد: اگر فقط بهانه صبحانه را الان بیاوریم یعنی کارهای دیگر خوب انجام شده و فقط به این موضوع پرداخته می‌شود اما در سال‌هایی که در ایران بودم با فرهنگ ایرانی‌ها آشنا شدم. اکنون فقط صحبت از زمان صبحانه می شود اما در این برهه توانستیم سریع‌ترین صعود به جام جهانی را رقم بزنیم. اکنون چطور چنین بهانه‌هایی گرفته می‌شود؟

*بازیکنان تصمیم گیرنده نیستند، چه زمانی صبحانه بخورند

سرمربی تیم ملی درخصوص اینکه آیا به بازیکنانش چنین آزادی داده است، گفت: قطعا بازیکنان تصمیم گیرنده نیستند که چه زمانی باید صبحانه بخورند. وظیفه آنها بازی کردن و نمایندگی کشور به بهترین شکل است. مسائلی مثل سازماندهی و مربیگری تیم چیزی نیست که بازیکنان بخواهند درموردش دخالت کنند. از آنها درخواست دارم بهترین و حداکثر تلاش خود را در هر بازی نشان بدهند.

* مقابل انگلیس باید با ایمان، سازماندهی و جنگندگی پا به زمین بگذاریم

اسکوچیچ درمورد برنامه هایش برای بازی با انگلیس، ولز و آمریکا در جام جهانی، عنوان کرد: تمام تیم‌هایی که به جام جهانی آمده‌اند مسلما بهترین کیفیت را دارند. اگر فقط به لیگ انگلیس نگاه کنیم می‌بینیم جزو برترین لیگ‌های دنیا است. اگر قیمت و ارزش بازیکنانش را محاسبه کنیم نیز می‌بینیم چندین برابر تیم ما قیمت دارند. باید در این مسابقه با ایمان، سازماندهی و جنگندگی پا به زمین بگذاریم تا بتوانیم فاصله خود را با آنها به نحوی پر کنیم.

وی ادامه داد: بازیکنان ولز نیز به لحاظ جسمانی و فوتبالی خیلی به تیم ملی انگلیس شباهت دارند. هر دو تیم‌های خیلی خوبی دارند. شاید این ذهنیت نسبت به آمریکا وجود داشته باشد که تیم سال‌های گذشته است اما اکنون با گذشته تفاوت زیادی کرده و بازیکنان بسیار خوبی در اختیار دارد‌. تیم خیلی خوبی است و باید در هر سه دیدار نهایت توان و جنگندگی خود را نشان بدهیم. با اتحادی که ما داریم و توانی که در زمین می‌گذاریم می‌خواهیم بازی کنیم.

*دعوت از بازیکنان زیاد در اردوی تیم ملی، استثنا بود

سرمربی تیم ملی درمورد تعداد نفرات اردوی بعدی تیم ملی، اظهار داشت: می‌دانم در مورد تعداد بازیکنان در اردوهای قبلی صحبت شده و این موضوعی بود که به صورت استثنا پیش آمد. به خاطر اختلافی که با سازمان لیگ و برنامه ریزی اش داشتیم در اردوی قبلی بازیکنان زیادی حضور داشتند و من مجبور شدم تعداد بازیکنان را بیشتر از حالت عادی دعوت کنم اما درمورد اردوی بعدی تعداد نفرات نمی‌تواند از حد استاندارد بالاتر باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: