پایگاه خبری خانه فوتبال:

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: به تصمیم هیات رئیسه درمورد اسکوچیچ احترام می‌گذاریم اما باید به نظر کمیته فنی نیز احترام گذاشته شود.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ابراهیم قاسمپور در مورد آخرین وضعیت تیم فوتبال نفت آبادان در فصل نقل و انتقالات و امیدواری این باشگاه برای لیگ برتر اظهار داشت: نتوانستیم مثل تیمهای دیگر هزینه کنیم. سایر تیمها هم پولدار هستند و هم شرکتهای بزرگ پشت آنها هستند. البته ما هم نام شرکت نفت را یدک می‌کشیم اما بهره‌ای از این شرکت به ما نمی‌رسد. صنعت نفت تیمی قدیمی است و تنها دلخوشی مردم آبادان است. اردوی 11 روزه‌ای در بروجن داشتیم. از امروز هم اردوی کوتاه مدتی در تهران برگزار خواهیم کرد و امیدواریم تیم را قبل از شروع فصل برای شرکت در این مسابقات به شرایط ایده‌آلی برسانیم.
وی در مورد وضعیت تیم ملی کشورمان قبل از جام جهانی 2022 قطر و اینکه آیا نگرانی در خصوص برگزاری دیدارهای دوستانه در فیفادی های پیش رو وجود دارد، پاسخ داد: نگرانی که هست. مشکلات موجود انعکاس پیدا کرد و برخی بازیکنان صحبتهایی کردند. هرچند صحبتها شایسته نبود اما نمی‌خواهم آنها را تایید یا رد کنم. کمیته فنی هم اگر تصمیمی گرفت بر این مبنا این بود که از تیم ملی حمایت شود که این اتفاق نیفتاد. امیدواریم با تصمیمی که هیأت رئیسه در مورد تغییر و تحولات کادرفنی گرفته دیگر این بی نظمی‌ها تکرار نشود و اتحاد بیشتری بین بازیکنان، کادرفنی و به صورت کلی فوتبال ما به وجود بیاید.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: امیدوارم این شرایط فراهم شود تا در جام جهانی نتیجه بهتری بگیریم. این بضاعت را داریم که چنین کاری را انجام بدهیم. الان نیز برای بازیهای تدارکاتی و فیفادی پیش رو دغدغه فکری داریم. در گذشته نتوانستیم بازیهای مناسبی برگزار کنیم که به برخی مسائلی بازمی‌گردد که فدراسیون و کشورمان با آن دست به گریبان هستند. گاهی به خاطر مسائل سیاسی بازی‌های در نظر گرفته شده لغو می‌شود. امیدوارم فدراسیون در فیفادی باقیمانده بازیهای تدارکاتی مناسبی برگزار کند تا نتایج دلخواهی در جام جهانی بگیریم.

قاسمپور در خصوص اینکه آیا قرار است افراد جدیدی به کادرفنی تیم اضافه شوند گفت: این موضوع را نمی‌دانم. وقتی دوستان مصاحبه می‌کنند که فردی باید به کادرفنی اضافه شود، ما هم فکر می‌کنیم این اتفاق بیفتد. اعتقاد دارم تیم ملی در شرایط فعلی به مربی بزرگ و مطرحی نیاز ندارد بلکه بیشتر مسائل مربوط به کار مدیریتی و اداره تیم است. وقتی بازیکنان بزرگی داریم و مشکلاتی اتفاق می‌افتد، باید آنها را کنترل و بین‌شان همبستگی ایجاد کرد.

وی در خصوص اینکه آیا قرار است با اسکوچیچ در جام جهانی شرکت کنیم گفت: بحثهای زیادی شد. به عنوان اعضای کمیته فنی در چارچوب رسالت و وظیفه‌ای که برعهده داشتیم، وضعیت کادرفنی را بررسی کرده و نقطه نظرات خود را به هیات رئیسه گفتیم. کمیته فنی اطلاعات خود را داده بود اما اعضای هیات رئیسه به جز بحث فنی دارای محدودیتهایی مثل قرارداد و شرایط تحریم بودند که همگی آنها را بررسی کرده و تصمیم گرفتند. باید به این تصمیم احترام بگذاریم و همگی به هر طریقی کمک کنیم تا ثبات و آرامش به تیم ملی بازگردد.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در خصوص انتقادات برخی پیشکسوتان و اعتقاد آنها مبنی بر اینکه باید هیأت رئیسه به نظر کمیته فنی احترام می‌گذاشت و آیا این استدلال در بین خود اعضای کمیته فنی نیز وجود داشت که احترامی به تصمیم‌شان نگذاشتند، توضیح داد: اسم این کمیته فنی است. وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال تعدادی از افراد مورد قبول خودشان را از لحاظ فنی دور خود جمع کرده و وقتی نظر آنها را می‌خواهند، باید به این نقطه نظرات احترام بگذارند. باید به نظرات کمیته فنی نیز رسیدگی و اهمیت داده شود. در غیر این صورت بودن کمیته فنی هیچ دلیل خاصی نمی‌تواند داشته باشد.

قاسمپور در مورد اینکه آیا تصمیم خاصی در مورد جدایی از کمیته فنی گرفته بودند، عنوان کرد: برخی اعضای کمیته فنی به دلیل مشکلاتی کمتر در جلسات شرکت می‌کنند. تصمیم گرفته شد هفته آینده با اعضا جلسه‌ای در مورد تمام اتفاقات داشته باشیم تا صحبت کنیم و به جمع بندی برسیم.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا در جلسه این کمیته  درمورد محدودیت زمانی برای تغییر سرمربی، تایید نشدن کی‌روش و سایر مواردی از این قبیل نیز بحث و بررسی شد، گفت: کمیته فنی تمام مسائل را بررسی کرد. فقط در مورد بحث مدیریتی اسکوچیچ صحبت نکردیم بلکه بحث فنی هم داشتیم. تمام این مسائل را بررسی کرده و به جمع بندی رسیدیم. پیشنهاد ما در ابتدا مربی ایرانی بود. البته در هیأت رئیسه اعلام شد که برای جدایی مربیان فعلی باید پولی بدهیم. سپس مبلغی را به مربیان جدید پرداخت کنیم. ضمن اینکه این موضوع نیز بررسی شد که مجموع روزهای پیش رو در فیفا دی 15 تا 16 روز بیشتر نمی‌شود. بررسی کردند که آیا می‌توان تغییر و تحولاتی ایجاد کرد یا خیر.

قاسمپور در گفتگو با برنامه ورزشی رادیو تهران تصریح کرد: به این جمع بندی رسیدیم مربی ایرانی دارای پرستیژ و وجهه بین‌المللی که مدیریت و کاریزمای قوی داشته باشد، می‌تواند به تیم کمک کند. در کنار او نیز 2 مربی بیاوریم تا برای کارهای فوتبال برنامه ریزی کنند اما این اتفاق نیفتاد. در هر صورت به این انتخاب احترام می‌گذاریم و امیدواریم به سود فوتبال ما تمام شود. هیأت رئیسه تصمیم گرفته و خودش می‌تواند جوابگو باشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: