پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش روابط عمومی بانک شهر، دکتر سید محمد مهدی احمدی مدیر عامل بانک شهر در این مراسم با قدردانی از حسن ظن مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گفت: این بانک در بحث فاینانس پروژه‌های شهری و همچنین توسعه زیرساخت‌های مدیریت شهری در اقصی نقاط کشور نقش مهمی داشته و از سوی دیگر با شبکه ارزی قوی توانسته وجوه حاصل از فروش نفت و پتروشیمی را به راحتی جذب کند و در سامانه نیما عرضه کند.

دکتر احمدی با اشاره به نقش ۴۹ درصدی بانک شهر در مدیریت عملیات ارزی کشور، اعلام آمادگی کرد که ظرفیت‌های این شبکه را در اختیار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس قرار دهد.

وی با بیان اینکه تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم تامین مالی و ارایه خدمات مالی به هلدینگ خلیج فارس را به نحو احسن انجام دهیم، اظهار داشت: ما علاوه بر ارائه خدمات بانکداری کلاسیک، هدفمان این است که در تامین مالی نوین در کنار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس باشیم و ابزارهای نوین بانکداری ما از جمله اوراق گام و ظرفیت ۱۶ هزار میلیارد تومانی باقی‌مانده این اوراق و برات الکترونیک‌ برای مدیریت منابع گروه در تعامل با EPC ها در اختیار این گروه بزرگ پتروشیمی قرار بگیرد.

مدیرعامل بانک شهر تاکید کرد: همچنین می توانیم در ایفای نقش رکن ضامن در انتشار اوراق، رفاهیات پرسنل گروه به ویژه در حوزه مسکن، تامین اعتبارات ارزی برای شرکت‌های گروه و همچنین عاملیت یوزانس و جذب منابع از برخی بانک‌های خارجی که مذاکرات اولیه آن نیز انجام شده، نقش‌آفرینی کنیم.

دکتر احمدی گفت: برای توسعه همکاری بیشتر با گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، آماده تامین مالی و سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد دلاری در پروژه‌های این گروه از طریق سرمایه‌گذاری، مشارکت حقوقی، تسهیلات ارزی، اوراق گام و رکن ضامن در بازار سرمایه هستیم.

در ادامه این مراسم علی عسکری مدیر عامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مدیرعامل بانک شهر را نمونه موفقی از مدیر جوان کارآمد در سیستم بانکی کشور معرفی کرد و گفت: ایجاد ابزارهای جدید مالی در نظام بانکی و نقش موثر این بانک در مدیریت عملیات ارزی کشور در دوران تحریم، گواه این ادعاست.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تصریح کرد: ما می‌خواهیم با بانک شهر همکاری کنیم و این سیاست قطعی ماست.

علی عسکری در ادامه به تشریح ظرفیت‌های موجود در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای نقش‌آفرینی بانک شهر در جایگاه تامین مالی و سرمایه‌گذاری از جمله پروژه‌های بالادست در توسعه میادین نفتی و گازی و ۲۰ پروژه در دست انجام گروه از جمله دو مگاپروژه الماس و هرمز پرداخت.

وی افزود: علاوه بر این پروژه‌ها، توسعه صنایع پایین دستی استراتژی ما در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است و به صورت جدی معتقدیم توسعه صنایع پایین دستی نقش مهمی در توسعه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران دارد‌ و علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالا و ایجاد شغل قابل توجه، زودبازده هستند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: