پایگاه خبری خانه فوتبال:

تکلیف حقوق بازنشستگان اعلام شد. حقوق بازنشستگان هر سال افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان کفاف هزینه های آنها را نمی دهد. افزایش حقوق بازنشستگان جدی شد. جزئیات جدید حقوق بازنشستگان را بخوانید.

تصمیم مهم برای افزایش حقوق بازنشستگان

سرپرست وزارت کار:با تاکید رئیس جمهور اختیارات هیئت وزیران به وزرای عضو هیئت امنای تامین اجتماعی تفویض شده است که این وزرا بر اساس اختیارات خود در چارچوب پایداری منابع و منابع سازمان تامین اجتماعی نسبت به مستمری سایر سطوح بازنشستگان، اصلاح را پذیرفتند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و در پی پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح‌ شود.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و در پی پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح‌ شود.
محمدهادی زاهدی وفا با بیان اینکه رئیس‌جمهور بر اصلاح میزان افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تأکید دارند، افزود: بر این اساس هیأت وزیران، تصمیم‌گیری در این خصوص را به وزرای عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی تفویض کرد.

وی با اشاره به جلسات متعدد با نمایندگان بازنشستگان و مسئولان مربوط، به منظور اجرای دستور رییس جمهور تصریح کرد: برابر تفویض انجام شده و بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و در پی پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح‌ شود.

حقوق بازنشستگان

افزایش ٣٨درصدی حقوق بازنشستگان تایید شد

شاید وقتی نام حقوق و دستمزد به گوشتان بخورد، روزهای پایانی اسفند و یا روزهای ابتدایی فروردین در ذهنتان بیاید؛ اما حالا بیشتر از پنج ماه است که از سال جدید میگذرد و به نیمه‌های مرداد ماه نزدیک می‌شویم؛ اما همچنان خبری از حقوق بازنشستگان نیست.

بازنشستگانی که حقوقشان داستانی طویل داشته و پنج ماه است که منتظر هستند تا بالاخره ببینند وضعیت دستمزدشان به کجا می‌رسد.

در ابتدا قرار بر این بود که حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر ۵٧درصد و حقوق بازنشستگان سایر سطوح ١٠درصد افزایش یابد. اما این امر اعتراض بازنشستگان سایر سطوح را در پی داشت. در نتیجه رئیس مجلس در نامه‌ای به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، مصوبه حق مسکن کارگران و افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر قانون اعلام کرد و به دولت ٧روز فرصت داد تا حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف شود.

فرصت ٧روزه تمام شد و خبری از حقوق بازنشستگان سایر سطوح نشد؛ پس از آن بهادری جهرمی سخنگوی دولت دو روز پیش اعلام کرد که هیئت دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را به هیئت امنای صندوق بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی تفویض کرد؛ حال هنوز خبری از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیست و مشخص نیست که بالاخره چقدر از سال باید بگذرد که حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف شود و بازنشستگان تکلیف خود را بدانند.

از سویی دیگر حق مسکن کارگران مساله دیگری بود که رئیس مجلس درمورد آن به دولت فرصتی ٧روزه داد و هنوز حتی تکلیف حق مسکن کارگران هم مشخص نیست.

حالا باید دید در نهایت تصمیم چه خواهد شد و آیا حق مسکن ۶۵٠هزار تومانی کارگران و افزایش حقوق ٣٨درصدی بازنشستگان به تصویب خواهد رسید یا خیر.

تصمیم جدید دولت برای حقوق بازنشستگان

هیات دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد.
بالاخره سکوت دولت شکست و هیات دولت در راستای پیگیری افزایش حقوق بازنشستگان، دستور ویژه صادر شد.
پیرو دستور رییس‌جمهور برای پیگیری بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و پس از برگزاری نشست‌های مکرر معاون اول با نمایندگان بازنشستگان، هیات دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد.

اعضای هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم عبارتند از : احمد خانی نوذری (دبیر هیات امنا سازمان تامین اجتماعی)، احسان خاندوزی، اولیاء علی بیگی، حمیدرضا سیفی، سیدمحمد یاراحمدیان، مجید دوستعلی، علی اصغر بیات و مسعود میرکاظمی./خبرآنلاین

جزئیات جدید افزایش حقوق بازنشستگان

بعد از اعلام خبر ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، کارگران بازنشسته منتظر خبر ابلاغ مصوبه جدید و مشخص شدن میزان افزایش حقوق خود هستند.

سوای طولانی شدن اصلاح مصوبه مورد اشاره، عموم بازنشستگان خواستار آن هستند تا مصوبه جدید براساس پیشنهاد قبلی سازمان تامین اجتماعی نوشته شود.

مطابق پیشنهاد اولیه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، می‌بایست حقوق بازنشستگان این سازمان معادل مصوبه افزایش دستمزد شورای عالی کار تعیین می‌شد.

برابر این مصوبه انتظار می‌رفت که حقوق بازنشستگان غیر حداقل‌بگیر ۳۸ درصد به علاوه رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان در ماه تعیین می‌شد اما در مقابل هیات دولت سقف این افزایش را به ۱۰ درصد تقلیل داد و برای بازنشستگان غیر حداقل‌بگیری که کمتر از ۱۰ میلیون تومان دریافتی داشتند، پرداخت مبلغ ثابت ۶۵۰ هزار تومان در ماه را تعیین کرد.

با این حال هنوز از نحوه اصلاح این مصوبه خبری نیست و با وجود اتمام مهلت قانونی غیر از چند سناریو احتمالی هیچ مطلب جدیدی در رابطه با نحوه اصلاح احتمالی و افزایش حقوق بازنشستگان وجود ندارد.

یکی از این مهمترین این احتمالات افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح بدون پرداخت رقم ثابت است که با واکنش مخاطبان تجارت‌نیوز مواجه شد.

دعوای بازنشستگان تامین اجتماعی با دولت با حکمیت مجلس خاتمه یافت. رویکرد مجلس در رسیدگی به این اختلاف طوری است که برخی بازنشستگان از مجلس توقع دارند تا خود افزایش حقوق‌ها را به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کند.

-«افزایش حقوق را باید مجلس به تامین اجتماعی ابلاغ کند. مهلت دولت طبق قانون به اتمام رسیده است وحق ندارد اظهار نظرکند».

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: