پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: با وجود زدن سه گل به ملوان بازهم ضعف هایی در تیم وجود دارد.
منصور رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد دو بازی ابتدایی استقلال اظهار داشت: بازی اول که قابل توجه نبود. تیم هنوز هماهنگ نیست و ساپینتو هنوز آشنایی کامل ندارد. بازی خیلی ضعیفی انجام دادند. سپاهان بهتر و هماهنگ تر بود توانست برنده شود. مشکل خط دفاعی استقلال در این بازی مشهود بود. واقعا هیچ برنامه خاصی نداشتند. هافبک‌های دفاعی کاملا بیکار بودند. بازیکنان کناری هم تغذیه نشدند بنابراین مهاجمان تیم هم کاری نتوانستند انجام بدهند.
وی با اشاره به بازی مقابل ملوان گفت: استقلال در نیمه اول این بازی هم مانند بازی با سپاهان بود ولی در نیمه دوم با شناختی که پیدا کرد و تعویض‌هایی که انجام داد به خصوص با آمدن قائدی توانستند به گل و برد برسند. با اینحال تیم در نیمه دوم این بازی نشان داد فعلا 50درصد آمادگی دارد. با شناخت بیشتر سرمربی از نفرات، تیم استقلال می‌تواند در بازی‌های آینده کارش را به همان صورت که هواداران می‌خواهند ادامه بدهد.

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: با 4-3 بازی نمی‌توان تیم و سرمربی را قضاوت کرد که اگر نتیجه خوب نگرفت مورد شماتت قرار بدهیم یا اگر خوب نتیجه گرفت بگوییم این تیم حتما موفق می‌شود. همیشه تا هفته ششم-هفتم به این صورت بوده، سال قبل هم استقلال پس از حدود 6 هفته راه افتاد. جوانانی که مجیدی آورد فکر نمی کردیم تا یک سال هم راه بیفتند اما پس از چند هفته شرایط خوبی پیدا کردند و توانستند نتایج خوبی بگیرند.

رشیدی در مورد عملکرد خط حمله استقلال عنوان کرد: خط حمله بد نبود اما با وجود زدن سه گل، بازهم ضعف هایی در تیم وجود دارد. استقلال به هافبک دفاعی احتیاج دارد که هم به خط دفاع کمک کند و هم کناره‌ها را راه بیندازد. علاوه بر این گلساز و گلزن باشد. مانند امید ابراهیمی یا علی کریمی که واقعا در این سال‌ها نتوانستند بازیکن موثری مانند آن‌ها جایگزین کنند.

وی در مورد بازی این هفته مقابل مس کرمان، اظهار داشت: مس کرمان تیمی جوان است. تازه به لیگ برتر آمده اما آمادگی لازم را دارد. شاکله اصلی این تیم حفظ شده و با اضافه کردن چند بازیکن تیم را تقویت کرده‌اند. بازی سختی برای استقلال خواهد بود. به نظرم سخت‌تر از سپاهان و ملوان خواهد بود. استقلال باید با هماهنگی بیشتری کار کند تا در این بازی موفق شود.

دروازه‌بان اسبق استقلال در مورد اظهارات جواد خیابانی پیرامون دوپینگ بازیکنان این تیم در دربی اردیبهشت سال 1354، عنوان کرد: اصلا چنین چیزی وجود نداشت و صحت ندارد. کار و زندگی ما ورزش بود. مرتب در اردو و تمرین بودیم. اصلا بچه‌های استقلال دنبال چنین چیزی نبودند. رایکوف صبح و بعدازظهر تمرین می گذاشت. سال قبل از آن هم با تیم ملی برای بازی‌های آسیایی سه ماه در اردو بودیم که اوفارل سرمربی بود. صبح و بعد از ظهر در تپه‌های داودیه تمرین می‌کردیم. سختی زیادی کشیدیم و در نهایت قهرمان شدیم.

وی افزود: ما اصلا در فاز این مسائل نبودیم. اصلا این صحبت‌ها نبود. من هم صحبت های خیابانی را شنیدم. نمی‌دانم چرا این حرف‌ها را مطرح می کنند؟ شاید به دنبال گمراه کردن مردم و مشغول کردن آن‌ها هستند. آقای خیابانی این کارها را نکن. می‌گویند 50 سال پیش دوپینگ شده، آیا این واقعا مساله است؟! واقعا برای این طرز فکر متاسفم که چنین مسائلی به وجود می‌آورند. برفرض هم یک فوتبالیست 50سال پیش یک خطایی کرده، آیا درست است الان که بالای 70سال سن دارد بین مردم مطرح شود؟

رشیدی گفت: خیابانی حداقل 30-20 سال از من کوچکتر است. آقای خیابانی این کارها را نکن. این کارها شایسته نیست. درست نیست که بخواهید عده‌ای را به جان هم بیندازید و افرادی را بدنام کنید. مردم سختی‌های زیادی در زندگی دارند، با طرح این مسائل فکر آن‌ها را بیشتر درگیر و منحرف نکنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: