پایگاه خبری خانه فوتبال:

یارانه نان به زودی پرداخت می شود. یارانه نان مبلغ چندانی ندارد. یارانه نان به همه افراد تعلق نمی گیرد. یارانه نان پس از گرانی سرسام آور آرد پرداخت خواهد شد. یارانه نان به منظور جلوگیری از افزایش قاچاق آرد مطرح شد.

جزئیات جدید یارانه نان

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز این امکان برای استانداری‌ها فراهم است که نانوایی‌های استان‌ خود را در مسئله فروش نان رصد کنند.

احسان خاندوزی تاکید کرد: وعده‌ای که وزارت رفاه داد این است که در شهریور برای کل کشور حتی در زمان قطعی اینترنت این طرح یعنی شیوه جدید خرید نان، قابل پیاده شدن باشد.

خاندوزی در خصوص وعده‌های اجرایی نشده برای توزیع کالا برگ نان گفت: ما برای این مورد باید تمام کارت‌های بانکی جمعیت کشور در تمام بانک‌ها را با کدهای ملی یکپارچه می‌کردیم که این خیلی کار دشواری است. باید همه کشور را بسیج می‌کردیم تا بتوانیم به صورت یکپارچه این کار انجام دهیم تا مردم ضربه نخورند. اگر می‌خواستیم به حالت سنتی این کارت را ارائه دهیم ساده بود.

وی همچنین عنوان کرد: در خصوص تاخیر در اجرای طرح کالابرگ نان در ابتدا می‌خواهیم از طریق سامانه‌ نان و آرد انحراف را به حداقل برسانیم. بعد اگر قرار بود قیمت افزایش پیدا کند بگوئیم از همه ابزارهای دیگر استفاده کردیم. در گذشته نزدیک به ۳۰درصد میزان توزیع آردی که در کشور صورت می‌گرفت به فروش مشتری نمی‌رسید. همین دو سه ماه که این طرح پیاده شد بدون فشار به مردم این حجم را شناسایی کردیم. در نتیجه امروز می‌توانیم بگوییم که چه فردی با کارت ملی از کدام نانوایی نان خریده، اما در واقع نانی خریده نشده و تنها آرد را برده است.

چند نفر یارانه می‌گیرند؟

وزیر اقتصاد گفت: امروز ما اختیار را به استاندار همه استان‌ها دادیم که در رایانه خودشان هر روز ببینند که کدام یک از نانوایی‌های استان این تخلف را انجام داده است. بستر فنی را ایجاد کردیم و امیدوار هستیم اجرای کامل آن به زودی انجام شود. ضمن اینکه به زودی ماجرای بین آرد خبازی‌ها و نان فانتزی‌ها نیز حل خواهد شد.

به گفته احسان خاندوزی قطعی اینترنت هیچ اختلالی در روند خرید نان ایجاد نمی‌کند.

خاندوزی بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۷۷میلیون نفر در ایران یارانه نقدی می‌گیرند و الان با وجود کد ملی راستی‌آزمایی در خصوص این مورد کار سختی نیست.

وی تاکید کرد: در تعیین دهک‌ها مردم نارضایتی‌های بسیاری دارند و این جزء مواردی است که باید در مورد مقدماتش سخت‌گیری و دقت می‌شد تا مردم سختی آن را احساس نکنند. از طرف دیگر  این کار جزو کارهایی بود که چند سال انجام نشده بود. حتی برخی از قسمت‌های سامانه چندین سال باز نشده بودند که مردم اطلاعات جدید را در آن وارد کنند. این اتفاق افتاد به تازگی افتاد و ما باید عقب‌افتادگی سال‌های پیش را هم جبران کنیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: