پایگاه خبری خانه فوتبال:

سهمیه بنزین آزاد کاهشی شد. سهمیه بنزین هر ماه برای خودروها شارژ می شود. سهمیه بنزین چند سالی است که پرداخت می شود. سهمیه بنزین باعث افزایش فروش آزاد بنزین شده است. جزئیات جدید سهمیه بنزین را بخوانید.

سهمیه بنزین

اطلاعات مهم درباره سهمیه بنزین

فریدون عباسی، درباره کاهش سهمیه سوخت ۳ هزار تومانی و برخی شایعات مبنی بر اینکه این اقدام مقدمه‌ای برای افزایش قیمت بنزین است، اظهار داشت: با توجه به اینکه مصرف بنزین بالا رفته، برنامه ریزی شده که به نحوی این روند را کنترل کنند تا به واردات نینجامد.

وی افزود: واردات بنزین با قیمت آزاد صورت می‌گیرد و کشور باید روی آن سوبسید جداگانه در نظر بگیرد، بعبارت دیگر دولت باید بنزین را با نرخ گرانتر خریداری کرده و با قیمت ۳ هزار تومان در اختیار مردم قرار دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: این کاهش سهمیه برای کنترل مصرف و جلوگیری از واردات بنزین است و اگر هم قرار شد واردات داشته باشیم در مواقع ضروری باشد نه با هدف تامین سوخت مسافرت و موارد غیرضروری.

وی درباره احتمال مقدمه چینی برای سه نرخی شدن بنزین، گفت: در نهایت کشور ما باید به سمتی برود که قیمت حامل‌های انرژی واقعی شود ولی زمانی باید واقعی شود که حقوق و دستمزد هم واقعی شود.

عباسی خاطرنشان کرد: اگر قرار است قیمت حامل‌های انرژی و دیگر محصولات در کشور ما به نرخ فوب خلیج فارس باشد حتما مطابق آن درآمد مردم هم باید به همان میزان باشد و یا اینکه ارزش پول ملی حفظ سود تا مردم زیر خط فقر قرار نگیرند. در این صورت اشکالی ندارد که قیمت حامل‌های انرژی واقعی شود، چون درآمد مردم هم واقعی شده و به اندازه مصرف پول پرداخت می‌کنند ولی اکنون شرایط به گونه‌ای نیست که دستمزدها به حد نرخ های منطقه بالا برود.

وی در ادامه بیان کرد: قیمت‌ها در کشورهای اطراف ما از جمله پاکستان، ترکیه و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس متفاوت است، مثلا در ترکیه قیمت بنزین خیلی بالاست و در پاکستان حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان است که قاچاق صورت می‌گیرد ولی احتمالا قیمت تمام شده بنزین در ایران حدود ۱۲ هزار تومان است که البته تغییرات قیمت نفت خام در قیمت فرآورده تاثیر دارد.

جلیل سالاری روز سه شنبه ۸ شهریور ماه از کاهش سهمیه سوخت دوم (بنزین سه هزار تومانی) خبرداد و گفت: از ابتدای شهریور ماه سهمیه سوخت دوم (بنزین سه هزار تومانی) از ۲۵۰ لیتر به ۱۵۰ لیتر کاهش یافته و سهمیه اول به همان میزان ۶۰ لیتر به قوت خود باقی است.

مقدار سهمیه سوخت چقدر است؟

به ازای هر لیتر بنزین که در سفر با اسنپ مصرف می‌کنید، ۱۵۰۰ تومان (مابه‌التفاوت قیمت بنزین آزاد با قیمت بنزین پایه) اعتبار سهمیه بنزین دریافت می‌کنید.

با دریافت این اعتبار مابه‌التفاوت در نهایت مثل این است که شما هنگامی که در اسنپ مشغول به کار هستید، لیتری ۱۵۰۰ تومان برای بنزین مصرفی خود هزینه کرده‌اید.

سهمیه‌ی خودروهای تک‌سوز فعال در تاکسی‌های اینترنتی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ٧٥/ ٨ لیتر بنزین است و با سقف ۳۰۰ لیتر در اختیارشان قرار می‌گیرد.

خودروهای دوگانه‌سوز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۲۵ لیتر بنزین، اعتبار سهمیه سوخت دارند و با سقف حداکثر ۱۸۰ لیتر در ماه در اختیارشان قرار می‌گیرد.

توجه:طبق مصوبه کارگروه تخصیص سوخت، اعتبار سوخت دریافتی ماهیانه برای خودروهایی که قابلیت دوگانه سوز شدن را دارند، ۴۰ درصد کاهش یافته است و اعتبار سهمیه سوخت، معادل خودروهای دوگانه‌سوز در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد.

‌محاسبه سهمیه سوخت به چه صورت است؟

فرض کنید شما راننده اسنپ مالک خودروی تک‌سوز هستید و میزان کیلومتر پیمایش ماهانه‌تان در اسنپ ۲ هزار کیلومتر بوده است.

با در نظر گرفتن اینکه شما به ازای هر لیتر بنزین که در سفر با اسنپ مصرف می‌کنید، ۱۵۰۰ تومان سهمیه دریافت خواهید کرد و میزان بنزین مصرفی شما به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۸/۷۵  لیتر محاسبه می‌شود،

سهمیه سوخت شما طبق معادله زیر محاسبه می‌شود:

مجموع پیمایش در اسنپ ٢٠٠٠ کیلومتر

قیمت هر لیتر سهمیه بنزین ١٥٠٠ تومان
میزان لیتر سهمیه بنزین اختصاص یافته در هر ١٠٠ کیلومتر ٧٥/ ٨ لیتر
محاسبه پیمابش برای دریافت سهمیه ٢٠٠٠ تقسیم بر ١٠٠ کیلومتر = ٢٠
سهمیه بنزین شما به لیتر ٢٠ضرب در ٧٥/ ٨ لیتر= ١٧٥ لیتر
اعتبار دریافتی ۱۷۵ضرب در۱۵۰۰ = ۲۶۲ هزار و ۵۰۰
اسنپ اسامی کدام راننده‌ها را برای دریافت سهمیه سوخت ماهانه ارسال می‌کند؟
اسنپ به طور دوره‌ای بدون هیچ‌گونه تاخیری، مشخصات و میزان پیمایش هر یک از کاربران راننده واجد شرایط دریافت سهمیه را به نهادهای مسئول اطلاع‌رسانی می‌کند و توزیع اعتبار سهمیه‌ی سوخت بر عهده‌ی نهادهای مربوطه است. این رانندگان شرایط زیر را دارند.

رانندگانی که بخش اطلاعات کاربری خود را در اپلیکیشن کامل کرده‌اند

رانندگانی که حداقل ٢٠٠ کیلومتر یا بیشتر در ماه، پیمایش داشته باشند
تکمیل اطلاعات کاربری برای دریافت سهمیه سوخت
اسنپ چطور میزان کیلومتر پیمایش رانندگان را محاسبه می‌کند؟
از زمانی که کاربر راننده سفری را قبول می‌کند و به سمت مبدا مسافر راه می‌افتد تا زمانی که مسافر را به مقصد می‌رساند و سفر را به پایان می‌رساند، پیمایش او در سیستم ثبت می‌شود و برای محاسبه سهمیه سوخت به نهادهای مربوطه ارسال می‌شود.

سهمیه سوخت برای دو نفر با یک خودرو چطور محاسبه می‌شود؟

سهمیه سوخت بر اساس شماره ملی کاربران راننده به حساب بانکی آن‌ها واریز می‌شود. بنابراین سهمیه بنزین به راننده تعلق می‌گیرد، نه به خودرو!

در نتیجه پیمایش کاربران راننده‌ای که به صورت مشترک با یک خودرو فعال هستند به صورت جداگانه محاسبه و اعتبار بنزین این عزیزان برای هر کدام تا سقف ۳۰۰ لیتر (با خودروی تک‌سوز) به صورت ماهانه واریز می‌شود.

از کجا می‌توان میزان اعتبار سهمیه سوخت را دید؟

سهمیه سوخت شما کاربر راننده عزیز، پس از استعلام‌های لازم و محاسبه بر اساس شماره ملی به حساب بانکی‌تان واریز می‌شود. یعنی با هر کدام از کارت‌های بانکی که به نام خود شماست و با شماره کارت ملی‌تان مطابقت دارد می‌توانید عملیات برداشت اعتبار از سهمیه سوخت خود را انجام دهید.

برای دسترسی به هر کدام از موارد زیر هم می‌توانید به سایت سماس مراجعه کنید.

مشاهده مانده اعتبار سوخت

تاریخچه برداشت اعتبار
تاریخچه واریز اعتبار
عملیات مربوط به رمز
طریقه مشاهده جزئیات در سایت سماس
چطور باید از اعتبار سهمیه سوخت استفاده کرد؟
برای استفاده از اعتبار خرید سهمیه بنزین، فقط باید از دستگاه‌های پرداخت قرمز یا همان پایانه پرداخت بهای سوخت (پی‌استیشن) واقع در جایگاه‌های سوخت‌گیری استفاده کنید. در واقع این دستگاه‌ها قادر به کسر مبلغ سوخت شما از اعتبار ویژه کاربران راننده تاکسی‌های اینترنتی هستند.

اما برای خرید سوخت در جایگاه‌ها چگونه باید عمل کنید؟ با لمس دکمه زیر می‌توانید دستورالعمل سوخت‌گیری با استفاده از اعتبار سهمیه سوخت خود را ببینید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: