پایگاه خبری خانه فوتبال:

مدیرتیم ملی فوتبال ایران توضیحاتی درباره آخرین وضعیت این تیم ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حمید استیلی در مورد اینکه آیا وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در حال حاضر مساعد است، اظهار داشت:‌ طبق برنامه‌هایی که اسکوچیچ داده کارها را پیش می‌بریم برای لیست 47 نفره اقدام به دریافت ویزای اتریش کرده‌ایم از 20 شهریور با برخی از نفرات این لیست 47 نفره که در داخل کشورمان حضور دارند اردو را آغاز می‌کنیم 27 شهریور نیز قرار است یک بازی دوستانه انجام بدهیم.

وی افزود: قرار بود این بازی با تیم ملی امید برگزار شود اما طبق صحبتی که روز گذشته با مهدی مهدوی‌کیا داشتم و در شرایطی که او پیش از این گفته بود حتما با ما بازی می‌کنند اعلام کرد قرارداد من تمام شده و با فدراسیون فوتبال قرارداد ندارم به همین خاطر تیم ما اردویی ندارد. به همین دلیل در تلاش هستیم با تیم ملی  جوانان یا یک تیم داخلی دیگر بازی کنیم. دراگان اسکوچیچ دو روز قبل برای تماشای دیدن بازی احمد نورالهی به دوبی رفت و امروز باز می‌گردد. قرار است فردا جلسه بگذاریم تا مشخص شود آیا می‌توانیم با تیم جوانان بازی کنیم یا باید به مصاف تیم دیگری برویم.

مدیرتیم ملی فوتبال  ایران در مورد اینکه آیا برگزاری بازی با تیم ملی امید در این وضعیت عملا لغو شده است پاسخ داد: به این دلیل که لیگ برتر در آن زمان تعطیل می‌شود خیلی مهم است اینکه تیم ملی امید نیز به اردو بیاید و آنها نیز می‌توانند از 20 اردوی خود را شروع کنند. این موضوع مستلزم تمدید قرارداد مهدوی‌کیا و برگزاری اردوی تیم امید است. در غیر اینصورت مجبور هستیم تیم دیگری انتخاب کنیم که یا تیم ملی جوانان است یا تیمی که اسکوچیچ روی آن نظر دارد.

استیلی در مورد اینکه آیا هر بازیکنی که قرار است به اردوی اتریش برود از همین لیست 47 نفره انتخاب خواهد شد توضیح داد:‌اسکوچیچ این لیست را به ما داده و دریافت ویزای شینگن نیز مقداری زمان‌بر است آخرین گروه بازیکنان امروز به سفارت اتریش می‌روند و سایر بازیکنان نیز سه‌شنبه در این محل انگشت‌نگاری خواهند کرد.

وی در مورد زمان اعزام تیم ملی به اتریش گفت:‌ تا 27 تهران هستیم یک هفته با حضور نفرات داخلی تمرین می‌کنیم و قرار است یک بازی با تیم‌های داخلی انجام بدهیم. 28 فیفادی شروع می‌شود اما تیم ما 27 به این کشور می‌رود. نفرات لژیونر در اتریش به اردو اضافه می‌شوند. اول مهر با اروگوئه و 5 مهر قرار است با سنگال بازی کنیم طبق لیست اعلام شده تیم اروگوئه تمام نفرات‌شان در این مسابقه حضور دارند بازی خیلی مهم و محکمی پیش رو داریم و امیدوارم بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم تا عیار تیم ما در آن مسابقه خیلی مهم مشخص شود.

مدیرتیم ملی فوتبال  ایران تصریح کرد: انتخاب بازی دوستانه به دلیل تحریم‌های ناعادلانه‌ای که علیه کشور و ورزش ما وجود دارد. خیلی سخت است. دیدید فیفادی قبلی خود را به خاطر همین موضوع در کانادا از دست دادیم.

استیلی در خصوص احتمال بازگشت کریم باقری به کادر فنی تیم ملی بزرگسالان گفت:‌قبل از انتخابات فدراسیون باقری با ما و میرشاد ماجدی جلسه‌ای داشت و طبق این صحبت‌ها قرار شد او به ما اضافه شود. اکنون فدراسیون جدید آمده و تغییراتی انجام شده است. به همین دلیل باید با هم صحبت کنیم.

وی درباره اینکه آیا مسئولان جدید فدراسیون جلسه‌ای با او و کادر فنی داشته‌اند توضیح داد: هیچ صحبت و جلسه‌‌ای نداشتیم فقط برنامه سفر به اتریش، کار ویزا، بحث نظام وظیفه بازیکنان و ... را انجام دادیم.

مدیرتیم ملی فوتبال  ایران در خصوص اینکه آیا در بین نفرات فعلی بازیکنانی چالش خدمت سربازی دارند عنوان کرد:‌ برخی نفرات هستند اما تشریفات فدراسیون کارهای آنها را انجام می‌دهد.

استیلی در خصوص سردرگمی فعلی کادر فنی تیم ملی کشورمان خاطرنشان کرد:‌ خیلی مهم است سریع‌تر مسئولان فدراسیون جلسه‌ای بگذارند تا بدانیم قرار است چه کاری انجام بدهیم. اسکوچیچ و من در حال حاضر کارهای خودمان را انجام می‌دهیم اما بهتر است هر چه سریع‌تر جلسه داشته باشیم تا بدانیم چه کاره هستیم.

وی در خصوص اینکه قرار بود در این هفته جلسه‌ هیأت رئیسه برای مشخص شدن تکلیف تیم ملی برگزار شود عنوان کرد: قبل از انتخابات صحبت‌ها و گمانه‌زنی‌هایی شد و بهتر است کادر فنی وسرمربی تیم ملی با مسئولان فدراسیون زودتر جلسه داشته باشند زیرا مهم است حمایت فدراسیون پشت سرمربی باشد. اگر محکم پشت او بایستند، قطعا می‌توانیم تیم ملی بهتر و باثبات‌تری داشته باشیم.

مدیرتیم ملی فوتبال  ایران در مورد وضعیت بازیکنان با توجه به مسائل اخیر گفت: بازیکنان وظیفه دارند تمرین کنند و به این کاری نداشته  باشند که چه کسی مربی و رئیس فدراسیون است. فقط باید در مورد عملکرد خودشان تمرین کردن و افتخارآفرینی برای مردم تلاش کنند هر کسی باید در حوزه وظایف خودش عمل کند.

استیلی در مورد جشن تولید حاشیه‌ساز دراگان اسکوچیچ با حضور برخی چهره‌های برج‌ساز تهران توضیح داد:‌روز تولد اسکوچیچ روز گذشته بود اما چند روز قبل شام جایی دعوت بودم و او هم با من آمد. با نفراتی که در آن جشن تولد بودند، فوتبال بازی می‌کردیم.  از دوستان من هستند و مرا به شام دعوت کردند. من هم از اسکوچیچ دعوت کردم. کار این افراد ساختمان‌سازی است اما آنها را در تیم فوتبال شناختیم. یک تیم فوتبال دارند و از این طریق با یکدیگر آشنا شدیم.

وی عنوان کرد: متأسفانه برای یک شام خوردن به حدی حاشیه درست می‌شود که آدم می‌ماند که دیگر شام هم نمی‌تواند با برخی افراد بخورد. هر سری حاشیه ایجاد می‌شود. واقعیت این بود به این دلیل که اسکوچیچ قصد سفر به دوبی داشت، ما کیک کوچکی گرفته و تولد کوچکی برای او گرفتیم.

مدیر تیم ملی در ادامه گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران تصریح کرد: با توجه به فرصت محدودی که تا جام‌جهانی داریم، بحث همبستگی و حمایت از تیم ملی مهم است. تیم ملی و جام‌جهانی اهمیت دارد زیرا بحث آبروی کشورمان است. همه باید کنار یکدیگر باشیم و به دور از نفاق کارها را پیش ببریم قطعا اگر همه کنار هم تلاش کنیم تیم ملی بازیکنان خوبی دارد و امسال بچه‌ها می‌توانند در جام‌جهانی شگفتی‌ساز شوند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: