پایگاه خبری خانه فوتبال:

دکتر سید علی فاطمی درباره زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا، گفت: باید توجه کرد که زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا از دهم شهریور ماه تا دهم آبان ماه است که افراد می‌توانند واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند و ایمنی‌زایی در بدن‌شان ایجاد شود. باید توجه کرد که حدود دو هفته زمان نیاز است تا سیستم ایمنی بدن به واکسن آنفلوانزا پاسخ مناسب دهد. بنابراین باید قبل از شیوع بیماری تزریق انجام شود.وی افزود: البته تا اواسط زمستان هم تزریق این واکسن منعی ندارد و اگر کسی تا اواسط زمستان هم نتوانست واکسن آنفلوآنزا را تزریق کند، در آن زمان می‌تواند آن را استفاده کند. بنابراین اگر موفق به تزریق واکسن آنفلوآنزا در فصل پائیز نشدید، جای نگرانی نیست و  امکان تزریق این واکسن تا اواسط زمستان هم وجود دارد.

جزئیات مهم از تزریق واکسن آنفلوآنزا

به گفته پژوهشگران مطالعات نشان داده  که ابتلا به آنفلوانزا خطر سکته مغزی را افزایش می ‌دهد، اما تحقیقات در مورد اینکه آیا دریافت واکسن آنفلوانزا می ‌تواند به محافظت در برابر سکته مغزی کمک کند یا خیر، در حال جمع ‌آوری بوده است. یافته های این مطالعه، نشان داده است، کسانی که به صورت سالانه، واکسن آنفلوانزا دریافت می‌ کنند، کمتر در معرض خطر سکته مغزی هستند.

محققان در این مطالعه، سکته مغزی ایسکمیک را مورد بررسی قرار داده اند که به دلیل انسداد جریان خون به مغز ایجاد می شود و شایع ترین نوع سکته مغزی است. دانشمندان، داده های مراقبت های بهداشتی 86 هزار فرد در اسپانیا را که حداقل 40 سال سن داشتند مطالعه کردند. تقریبا 14 هزار نفر از این افراد سکته مغزی کرده و 72 هزار نفر تجربه سکته مغزی نداشتند.

محققان، پس از تنظیم عواملی اعم از سن، فشار خون و سطح کلسترول که احتمال سکته مغزی را در افراد افزایش می دهند، دریافتند، به طور کلی، کسانی که واکسن آنفلوانزا دریافت کرده بودند، 12 درصد کمتر از کسانی که واکسن آنفلوانزا نزده بودند، در معرض سکته مغزی قرار داشتند.

پژوهشگران اظهار داشته اند، نتایج ما، دلیل دیگری است که چرا افراد، باید سالانه واکسن آنفلوانزای خود را دریافت کنند، به خصوص اگر در معرض خطر سکته مغزی باشند. پیشگیری از سکته، با انجام چنین اقدام ساده ای، کاملا عاقلانه است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: