پایگاه خبری خانه فوتبال:

وام بازنشستگان |وام بازنشستگان به بازنشستگان تأمین اجتماعی تعلق می گیرد. وام بازنشستگان بدون ضامن پرداخت می شود. وام بازنشستگان به کسانی که اطلاعات درستی از خود ثبت کرده باشند داده می شود. وام بازنشستگان در 3 نوع مختلف پرداخت خواهد شد.

محمود مرتضایی فرد با اشاره به درخواست بازنشستگان مبنی بر افزایش کمک هزینه و تخصیص وام به سفرهای بازنشستگی، گفت: برای رفاه حال و ایجاد انگیزه در میان بازنشستگان عزیز، کمک هزینه سفر بازنشستگان کشوری برای سایر مقاصد بجز مشهد مقدس از ۵۰۰ هزار به ۷۰۰ هزار تومان برای هر شماره دفتر کل افزایش یافت.

او افزود: بازنشستگان متقاضی سفر از استان‌های غیر همجوار به مقصد مشهد مقدس، (به جز ۵ استان مبدأ خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان و گلستان)، می‌توانند به ازای هر نفر و تا سقف دو نفر از کمک هزینه یک میلیون تومانی صندوق بهره مند شوند.

مرتضایی فرد با اشاره به اینکه از ۱۵ مرداد تا پایان شهریور امسال بیش از ۷۱۶ نفر بازنشسته و همراه تورهای این صندوق را رزرو کرده اند، گفت: در این مدت، ۴۷۲ بازنشسته و همراه از تورها استفاده کرده و مابقی در حال استفاده از آنها هستند.

به گفته مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، تورهای تعریف این صندوق در دوره زمانی مورد بررسی، آبدرمانی محلات، کیش، مشهد، گیلان و سرعین بوده است.

پیش از این نیز اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از فراهم شدن امکان پرداخت تسهیلات اعتباری ۴ میلیون تومانی سفر به بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش، به صورت قرض الحسنه خبر داده بود.

این تسهیلات بانکی به مبلغ ۴ میلیون تومان با دوره بازپرداخت یک ساله و نرخ کارمزد ۴ درصد به متقاضیان ارائه می‌شود و بازپرداخت آن یک ماه پس از پرداخت، از حقوق فرد بازنشسته کسر خواهد شد.

شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که قصد اعطای وام به کارمندان و کارگران خود دارند می‌توانند با بهره گیری از طرح «همیار» بانک توسعه تعاون این کار را انجام دهند. این طرح شرایطی را فراهم کرده تا صاحبان کسب و کار به کارمندانش ۳۰ میلیون تومان وام اعطا کنند.

صاحبان کسب و کاری که قصد بهره گیری از این وام را دارند باید در یکی از شعب بانک توسعه تعاون سپرده جاری داشته باشند. ضمنا این افراد باید میانگین حساب حداقل ۲ ماه ایجاد کرده باشند. ضمانت اصلی برای این تسهیلات، داشتن ضامن رسمی است. سود این تسهیلات نیز به ۱۵ درصد می‌رسد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن ۳۶ ماه اعلام شده است. کارخانه‌ها و سازمان‌هایی که از این طرح بهره برده‌اند باید به کارمندان خود معرفی نامه ارائه دهند تا آن‌ها امکان دریافت تسهیلات را داشته باشند.

با توجه به مبلغ وام، سود و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط ۱ میلیون و ۳۹ هزار و ۹۶۰ تومان است. کل سود این تسهیلات ۷ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۵۵۵ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۳۷ میلیون و ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

افرادی که مشتری بانک توسعه تعاون هستند می‌توانند از طریق طرح «مفید» علاوه بر دریافت سود سپرده خود، وام ۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند. این تسهیلات در قالب کارت اعتباری ارائه می‌شود

افرادی که مشتری بانک توسعه تعاون هستند می‌توانند از طریق طرح «مفید» علاوه بر دریافت سود سپرده خود، وام ۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

افرادی که مایل به دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی بانک توسعه تعاون هستند باید در یکی از شعب این بانک سپرده کوتاه مدت عادی افتتاح کنند. سود این وام ۲ درصد و سودی که به سپرده مشتریان تعلق می‌گیرد، ۳ درصد اعلام شده است. افرادی که این تسهیلات را دریافت می‌کنند، سپرده آن‌ها تا پایان پرداخت اقساط مسدود خواهد شد. در واقع سپرده مشتریان، ضمانت اصلی برای دریافت این وام خواهد بود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۳۶ ماه اعلام شده است.

با توجه به مبلغ وام، سود و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط ۱ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۱۲۹ تومان است. کل سود این وام ۱ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۶۴۲ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۵۲ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۶۶۶ تومان خواهد بود.

وام بازنشستگان

شرایط وام 50 میلیونی بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش سقف خرید لوازم خانگی بازنشستگان خبر داد .

سقف خرید لوازم خانگی بازنشستگان به صورت اقساطی تا ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

اعتبارات خرید اقساطی لوازم خانگی بازنشستگان به رقم ۵۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته است؛ این تسهیلات با کارمزد ۶ درصد ارائه خواهد شد.

اسکندری (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) افزایش این رقم در سال جاری را تایید کرده و آن را راهکاری برای بهبود معیشت بازنشستگان دانسته است.

بازنشستگان کشوری علاوه بر تسهیلات بانکی، می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از فروشگاه‌ها لوازم خانگی بخرند؛ اعتبارسنجی آن‌ها با فیش‌ها و احکام حقوقی‌شان انجام می‌شود.

نام‌نویسی متقاضیان وام بازنشستگی تامین اجتماعی آغاز شد. این وام ۱۲ میلیون تومانی که با نرخ ۴ درصد پرداخت می‌شود به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

در بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی اعتباری پنج هزار میلیارد تومانی برای وام ضروری بازنشستگان پیش‌بینی شده است. این یعنی از میان جمعیت ۳٫۶ میلیون نفری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، حدود ۴۱۶ هزار نفر شانس دریافت این تسهیلات را دارند.

چه کسانی نمی‌توانند وام بگیرند؟

بررسی‌های نشان می‌دهد وام ضروری بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی به کسانی تعلق می‌گیرد که دارای این شرایط باشند:

– داشتن کمتر از ۷۲ سال سن

– دریافت مستمری از طریق بانک رفاه کارگران

– نداشتن بدهی و تعهد بانکی

– استفاده نکردن از تسهیلات مشابه در سه سال گذشته

– داشتن سیم کارت تلفن همراه به نام شخص بازنشسته متقاضی

همه موارد فوق از جلمه عواملی هستند که در غربالگری متقاضیان ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی باعث کاسته شدن از صف متقاضیان می‌شوند.

اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی به تفاهم‌نامه این سازمان با بانک رفاه کارگران و کارمزد چهار درصد تسهیلات اعطایی به مستمری‌بگیران با بازپرداخت ۲۴ ماهه اشاره کرد و یادآور شد: سیاست‌های حمایتی با هدف بهبود وضعیت جامعه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته ۳۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شد، تأکید کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد از حق بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط این سازمان تقبل شده و پرداخت می‌شود و خدمات تحت پوشش بیمه تکمیلی نیز نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

اسفندیاری با اشاره به آغاز مجدد طرح کرامت رضوی در سال جاری گفت: از اوایل تیر ماه اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی به زیارت امام رضا (علیه‌السلام) در قالب طرح « کرامت رضوی » آغاز شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در راستای مسائل رفاهی و تقویت سلامت و نشاط روحی بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این افراد به همراه همسرانشان به این سفر اعزام خواهند شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی به ارائه  ۱۸ نوع خدمات بیمه‌ای و درمانی به جامعه هدف تحت پوشش این سازمان اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات درمان بستری رایگان به بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال در تمامی مراکز درمانی دولتی طرف قرارداد از دیگر اقدامات این سازمان است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، وی با بیان اینکه بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی با ۳۹۳ مرکز درمانی و بیش از ۱۰ هزار تخت فعال در حال ارائه خدمات به مخاطبان و بازنشستگان است، اذعان کرد: بیش از ۳۰ درصد مراجعان مراکز درمانی سرپایی این سازمان بالای ۶۵ سال سن دارند.

 اسفندیاری همچنین به اجرای طرح تحول درمان و راه‌اندازی کلینیک‌های دیابت و فشار خون با استفاده از ظرفیت‌های موجود مراکز درمانی ملکی اشاره و خاطرنشان کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی با آموزش ۵۰۰ پرستار، ۹۲ کارشناس تغذیه و ۴۰۰ پزشک عمومی در حال اجرای این طرح در جهت خدمت‌رسانی و تکریم  مراجعان و  بازنشستگان است.

دریافت وام ۱۲ میلیون تومانی چندین شرط دارد؛ بازنشسته عضو کانون باید حقوق خود را  از شعب  بانک رفاه شهر تهران دریافت نماید. سایر بانک‌ها به دلیل عدم امکان کسر اقساط توسط بانک عامل نمی‌توانند وام پرداخت کنند؛ این اولین شرط است.

وام بازنشستگان

دریافت وام شروط دیگری نیز دارد:

باتوجه به قوانین بانک مرکزی سن بازنشسته  متقاضی وام باید کمتر از ۷۷ سال تمام باشد.

بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی ،‌چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد (مطابق مقررات بانک).

بازنشسته نباید در ۳ سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد.                  

بازنشسته/مستمری بگیر که درخواست وام دارد باید سیم کارت بنام خود داشته باشد؛ شماره تلفن همراه وارد شده صرفا می بایست متعلق به شخص بازنشسته/مستمری بگیر باشد.

آن دسته از بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که در اردیبهشت ماه سال جاری ( ۱۴۰۱ ) برای دریافت وام ضروری ثبت نام کرده بودند پس از قرعه‌کشی و تعیین اولویت‌ها از سوی صندوق بازنشستگی کشوری، وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.

مدیران عامل صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات چند روز پیش در نشستی مشترک موافقت کردند وام ضروری بازنشستگان تحت پوشش این صندوق که تا پیش از این ۱۲ میلیون تومان تعیین شده بود، به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته و پس از انجام مقدمات لازم، افزایش آن در تیرماه جاری اعمال و اجرایی شود.

حالا بازنشستگانی که در ماه‌های گذشته برای دریافت وام ضروری ثبت نام کرده‌اند، انتظار دارند ۱۵ میلیون تومان به حساب‌شان واریز شود.

براساس اطلاعیه رسمی صندوق، آن دسته از بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که در اردیبهشت ماه  سال جاری ( ۱۴۰۱ ) برای دریافت وام ضروری ثبت نام کرده بودند پس از قرعه‌کشی و تعیین اولویت‌ها از سوی صندوق بازنشستگی کشوری، وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.

در نشست مشترک مدیرعامل و مدیران صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران موافقت شد تا وام ضروری بازنشستگان تحت پوشش این صندوق از ۱۲ میلیون تومان به ۱۵میلیون تومان افزایش یابد.

محمد اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشستی که با حضور سید ضیاء ایمانی مدیرعامل بانک صادرات ایران و تعداد دیگری از معاونان و مدیران این بانک برگزار شد، بر افزایش سطح همکاری و توسعه خدمات بانک صادرات به بازنشستگان و شرکت های زیرمجموعه صندوق به عنوان بانک عامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش اعتبارات و سقف پرداختی تسهیلات به بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری گفت: افزایش اعتبارات پرداختی از سوی بانک صادرات به صندوق و بهبود سقف تسهیلات به بازنشستگان عزیز تحت پوشش این صندوق، حداقل مطالبه ای است که وجود دارد و امیدواریم با همکاری و مساعدت بانک صادرات این مهم عملیاتی شود.

سید ضیاء ایمانی مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز اظهار داشت: افزایش اعتبارات و بهبود سطح ارائه تسهیلات برای بازنشستگان کشوری و فرزندان آن ها، همکاری در زمینه اجرای طرح های یاری و سایر خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری و همچنین ارائه تسهیلات به شرکت های تابعه صندوق، مورد توجه ویژه بانک صادرات قرار دارد.

 در این نشست، دوطرف موافقت کردند وام ضروری بازنشستگان تحت پوشش این صندوق که تا پیش از این ۱۲ میلیون تومان تعیین شده بود، به ۱۵میلیون تومان افزایش یافته و پس از انجام مقدمات لازم، افزایش آن در تیرماه جاری اعمال و اجرایی شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: