پایگاه خبری خانه فوتبال:

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: حُسن بزرگ کی‌روش این است که شخصیت نباختن را به تیم ملی القا کرده است.

اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایط تیم ملی فوتبال ایران پس از برگزاری دو دیدار دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال اظهار داشت: دو بازی خیلی مهم انجام دادیم. هرچند این تعداد مسابقه کم است اما به کار تیم می‌آ‌ید زیرا هم سرمربی جدید می‌تواند از بازیکنان شناخت بیشتری به دست آورد و هم اینکه بازیکنان ما که مدت‌ها دیدار تدارکاتی نداشته‌اند، می‌توانند شرایط خود را در تیم ملی بسنجند. اروگوئه و سنگال برای آماده‌سازی حضور در جام جهانی با تمام قدرت به مصاف ما آمدند. برد مقابل اروگوئه و تساوی برابر سنگال نیز نتایج مناسبی برای تیم ملی است. هرچند در این مقطع نمی‌توان نتایج دیدارهای تدارکاتی را ملاک عمل دانست اما برد و باخت در این مسابقات روی روحیه تیم خیلی تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: این نتایج خوب سبب شد تیم ما با روحیه بهتری آماده جام جهانی شود. هرچند با تغییر و تحول در تیم ملی و حضور کی‌روش به جای اسکوچیچ موافق نبودم. هنوز هم اعتقاد دارم اسکوچیچ می‌توانست در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند اما به هر حال این تصمیم گرفته شده است. کی‌روش هم با وجود سه سال دوری، روی فوتبال ما کاملاً اشراف دارد. 90 درصد بازیکنان زیر نظر او کار کرده و تفکراتش را می‌شناسند. خودش هم تجربه دو دوره حضور در جام جهانی را با تیم ملی دارد. همه چیز فراهم است تا نتایج خوبی در جام جهانی بگیریم. امیدوارم دوره جدید حضور کی‌روش با دوره قبلی تفاوت داشته باشد و بتوانیم از مرحله گروهی جام جهانی دست کم یک مرحله بالاتر بیاییم. 

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه ظاهراً کی‌روش پس از بازگشت به تیم ملی تا حدی تغییر تفکر و شخصیت داده به شکلی که تعامل خوبی با سرمربیان لیگ برتری دارد و دیگر خبری از هیاهوهای قبلی نیست، توضیح داد: خیلی خوب است که اکنون کی‌روش تمام تمرکز خود را روی آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی گذاشته است. هر آدمی به مرور تجاربی به دست می‌آورد. کی‌روش هم از این قاعده مستثنی نیست. خودش فهمیده که دیگر نباید کار با شلوغ‌بازی پیش برود. می‌توان طبق تعامل کار را راحت‌تر انجام داد. وقتی هم برای هیاهو نیست. اگر این اتفاق بیفتد خود کی‌روش ضربه می‌خورد و دود  تعامل نداشتن با باشگاه‌ها و سرمربیان آنها به چشم تیم ملی و سرمربی‌اش می‌رود.

حلالی خاطرنشان کرد: کی‌روش اکنون راه درست یعنی ایجاد تعامل مناسب را انتخاب کرده و تمرکزش روی آماده‌سازی تیم ملی است. هر چه بتواند سطح آمادگی بازیکنان را بالا بیاورد به سود ما است. در روزهای اخیر می‌بینیم طبق تعامل تیم ملی با باشگاه‌ها کارها به شکل خوبی به پیش می‌رود و امیدواریم این موضوع در جام جهانی به سود فوتبال‌مان شود. 

XvSd6Y0bjDfX

وی در خصوص نتایج ضعیف حریفان تیم ملی در جام جهانی در دیدارهای اخیر و اینکه این موضوع در کنار نتیجه گرفتن شاگردان کی‌روش مقابل اروگوئه و سنگال تا چه اندازه امیدها برای نتیجه‌گیری ایران را در جام جهانی بالا می‌برد، گفت: حُسن بزرگ کی‌روش این است که نباختن را به بازیکنانش آموزش می‌دهد. دوست ندارد تیمش به هیچ‌وجه حتی در صورتی که موقعیت‌های کمی ایجاد کند و مالکیت توپ زیادی به حریف بدهد، ببازد. البته تیم ملی ما در زمان اسکوچیچ هم اینگونه بود. در دوران مربیگری او نیز فقط دو بار باختیم. با احتساب دو باخت دوران ویلموتس تیم ملی در سه سال و نیم اخیر فقط چهار باخت داشته است.

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان عنوان کرد: این شخصیت نباختن را کی‌روش در دوره قبل حضورش  در تیم ملی به وجود آورد. در آن زمان بزرگانی مثل آرژانتین و اسپانیا خیلی سخت ما را شکست دادند و پرتغال را که قهرمان اروپا بود، متوقف کردیم. اکنون هم مقابل بزرگانی مثل اروگوئه و سنگال نیز چنین شخصیتی مشهود بود. با توجه به نتایج اخیر حریفان‌مان امیدوارم در جام جهانی اتفاق خوبی را رقم بزنیم. هم گروه‌های ما نشان دادند احتمال شکست‌شان برابر ایران وجود دارد. فقط باید خودمان را باور داشته باشیم. بازی‌های ما سخت است اما به راحتی می‌توانیم از گروه‌مان صعود کنیم. بهترین دیدارمان نیز مقابل انگلیس خواهد شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: