پایگاه خبری خانه فوتبال:

با اعلام رسمی باشگاه بایر لورکوزن، جراردو سیوانه از هدایت این تیم برکنار و ژابی آلونسو جانشین او شد.
به گزارش "ورزش سه"، نتایج ضعیف بایر لورکوزن باعث شد تا مدیران این باشگاه تصمیم به انجام تغییرات روی نیمکت تیمشان بگیرند و ژابی آلونسو به‌عنوان جانشین سیوانه انتخاب شد تا هدایت این تیم را در دست بگیرد.
در اطلاعیه رسمی که در وب‌سایت لورکوزن منتشر شده، آمده است: باشگاه بایر لورکوزن راه خود را از جراردو سیوانه سرمربی تیم جدا کرد. ژابی آلونسو جانشین مربی سوئیسی خواهد شد که قراردادش تا 30 ژوئن 2024 اعتبار دارد.

بایر به طور رسمی، سرمربی ۴۰ساله اسپانیایی را در یک کنفرانس مطبوعاتی در ساعت 11:30 صبح روز پنج‌شنبه 6 اکتبر در بای آره‌نا شهر لورکوزن معرفی خواهد شد.

سیمون رولفس مدیر ورزشی می‌گوید جراردو سیوانه در یک سال و نیم گذشته کارهای خوبی را برای بایر 04 انجام داده است. متأسفانه، ما از مسیر موفقیت منحرف شده‌ایم. از نظر ما، حذف زودهنگام از جام حذفی و به طور ویژه این واقعیت که موقعیت فعلی در بوندس‌لیگا بسیار کمتر از انتظار ما است، تغییر مربی را ضروری کرد.

رولفس یک روز پس از شکست 2-0 ورکسلف در لیگ قهرمانان و دیدار برابر قهرمان پرتغال یعنی پورتو، این سخنان را بیان کرد. علاوه بر سیوانه، پاتریک اشنارویلر دستیار او نیز بایر را ترک می‌کند.

فرناندو کارو، به‌عنوان مدیرعامل بایر، صریحاً بر پیچیدگی این تصمیم تأکید می‌کند: جراردو سیوانه در کل باشگاه، به‌عنوان یک مربی و به‌عنوان یک شخص، از احترام بسیار بالایی برخوردار بود. جدایی برای ما آسان نیست. اما در شرایط فعلی ما هیچ گزینه دیگری را پیش روی خود نمی‌بینیم.

ژابی آلونسو سرمربی جدید بایر خواهد بود. او سابقه 114 بازی در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد و در سال 2005 با لیورپول و در سال 2014 با رئال‌مادرید عنوان قهرمانی این پیکارها را به دست آورد.

او به‌عنوان بازیکن در بایرن‌مونیخ، سه بار و بین سال‌های 2015 تا 2017 قهرمان آلمان شد. این هافبک سابق با تیم ملی اسپانیا در سال‌های 2008 و 2012 قهرمان اروپا شد و قهرمانی جام جهانی 2010 را نیز به دست آورد. آلونسو در بایر توسط دستیار مربی خود سباستین پاریا کمک خواهد کرد.

8ZSHpAcCjoNI

رولفس در توضیح تعهد این تیم می‌گوید: در مورد ژابی آلونسو باید بگویم که ما با مربی ای قرارداد بسته‌ایم که به‌عنوان بازیکن، سال‌ها یک حرفه‌ای مطلق در سطح جهانی، یک استراتژیست باهوش و بسیار موفق در سه مورد از پرطرف‌دارترین لیگ‌های اروپایی بود. آلونسو آخرین بار به مدت سه سال به‌عنوان مربی در تیم دوم رئال سوسیداد کار کرد و قبل از آن در تیم جوانان رئال‌مادرید مربیگری کرده بود.

yXUAvJHyxehU

آلونسو نیز پس از انتخاب به‌عنوان جانشین سیوانه گفت: من لورکوزن را از زمان حضورم در آلمان به‌عنوان یک باشگاه عالی می‌شناسم. بایر همیشه بازیکنان بزرگی داشته است و من کیفیت زیادی را در تیم فعلی می‌بینم. در صحبت‌هایم با باشگاه، به‌سرعت مشخص شد که با وجود شرایط سخت فعلی، اهداف بلندپروازانه همچنان دنبال می‌شوند. من برای این کار بسیار هیجان‌زده هستم و مطمئن هستم که به این ادعا عمل خواهیم کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: