پایگاه خبری خانه فوتبال:

حقوق کارمندان امسال افزایشی می شود. حقوق کارمندان با نرخ تورم همخوانی چندانی ندارد. حقوق کارمندان هر ساله مبلغی اضافه می شود. حقوق کارمندان در شرایط موجود نمی تواند تمام هزینه های یک خانواده را پوشش دهد. میزان افزایش حقوق کارمندان در سال جاری را در ادامه می خوانیم.

رئیسی قانون ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان را ابلاغ کرد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری» را که در جلسه علنی روز یکشنبه هشتم آبان ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ یازدهم آبان ماه ۱۴۰۱ به تایید شورای نگهبان رسیده است، برای اجرا به قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

اوایل شهریورماه ۱۴۰۱ مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از بررسی ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در دولت برای دومین بار در سال جاری خبر داده بود.

پس از اعلام این موضوع لایحه «متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری» که به پیشنهاد سازمان‌های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه با قید دو فوریت در جلسه ششم مهرماه ۱۴۰۱ به تصویب هیأت وزیران رسیده بوده، یازدهم مهرماه با امضای رئیس جمهور برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارایه شده بود.

این لایحه پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته از سوی شورای نگهبان نیز تأیید شد.

حداقل افزایش حقوق کارمندان یک میلیون تومان است

ایسنا: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که بر اساس مصوبه امروز مجلس حقوق کارمندان مجرد و خانم‌های متاهل یک میلیون تومان اضافه شده و مشمول فوق‌العاده ویژه می‌شوند. برای کارمندان متاهل این میزان افزایش حقوق یک میلیون تومان به اضافه فوق‌العاده ویژه، حق عائله مندی و حق اولاد است.

حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح میزان افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان با مصوبه امروز مجلس،‌ گفت: طبق مصوبه امروز مجلس حقوق کارمندان یک میلیون تومان اضافه شده و علاوه بر آن حق عائله‌مندی حدود ۲۰۰ هزار تومان و حق اولاد به ازای هر فرزند ۱۰۰ هزار تومان و همچنین فوق‌العاده ویژه اضافه خواهد شد. بر این اساس اگر کارمند مجرد و یا خانم متاهل باشد میزان افزایش حقوق او یک میلیون تومان به اضافه فوق‌العاده ویژه خواهد بود و اگر کارمند مرد متاهل باشد یک میلیون تومان به اضافه حق اولاد به اضافه حق عائله مندی و به اضافه فوق‌العاده ویژه است.

وی درباره فوق‌العاده ویژه گفت: دولت در لایحه آورده بود که تا ۳۵ درصد برای فوق‌العاده به هرجایی خواست اضافه کند اما این میزان در قانون تا ۵۰ درصد قید شده است. لذا برخی فوق‌العاده ویژه ۵۰ درصد را گرفته و برخی نگرفته‌اند. برای رفع این مشکل ما عین قانون را آوردیم به این شکل که دولت می‌تواند با اعتبارات در اختیارش تا ۵۰ درصد فوق‌العاده ویژه لحاظ کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره افزایش حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: در ابتدای سال ۲۰ درصد برای افزایش حقوق آنها اعمال شد و ما امروز ۳۰ درصد را لحاظ کردیم. بر این اساس از ابتدای سال افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی مشمول افزایش ۵۰ درصد حقوق می‌شوند.

حاجی بابایی در مورد افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه گفت: اسفند سال گذشته ۳۰ درصد افزایش حقوق برای آنها اعمال شد که این میزان را کاهش داده و برگرداندند. لذا ما افزایش ۱۵ درصدی حقوق برای اعضای هیات علمی لحاظ کردیم.

وی افزود: قرار شد بند یک این لایحه یعنی میزان افزایش حقوق شاغلان مشمول شرکت‌های دولتی هم بشود همچنین حق اولاد و حق عائله مندی هم به نهادهای عمومی غیر دولتی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این قانون از اول مهر ماه لحاظ خواهد شد، گفت: میزان افزایش حقوق بازنشستگان ۹۰۰ هزار تومان به اضافه پنج درصد حکم شهریور ماه آنها به اضافه حق عائله مندی و حق اولاد است؛ اگر این قانون از اول شهریور اجرا می‌شد این پنج درصد به بازنشسته‌ها داده نمی‌شد به همین دلیل اجرای قانون از اول مهر ماه شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خطاب به بازنشستگان بیان کرد: بازنشستگان بدانند که هیچ پیشنهادی در مجلس غیر از آنچه ما در کمیسیون برنامه و بودجه آوردیم نبوده است. ما نمی‌توانستیم جز با توافق دولت یک ریال اضافه کنیم. دست ما غیر از این، باز نبود.

حاجی بابایی در پایان، گفت: آنهایی که از ابتدای سال مشمول ۵۷ درصد و ۳۸ درصد افزایش حقوق نشده‌اند این افزایش حقوق شامل آنها خواهد شد. مثلا فردی قرارداد کار معین و زیر نظر تامین اجتماعی بوده اما در شهرداری کار می‌کرده و ۳۸ درصد افزایش حقوق را نداشته است. این فرد شامل افزایش حقوق فعلی خواهد شد؛ صندوق‌های خاص مثل صدا و سیما هم شامل این افزایش حقوق می‌شود.

حقوق کارمندان

حق اولاد در حقوق کارمندان زن افزایش می یابد؟

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: حق اولاد در افزایش حقوق‌های جدید کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

«محمد حسن آصفری» افزود: حق اولاد در افزایش حقوق های جدید شامل زنان کارمند دارای فرزند نیز می‌شود.

وی بیان کرد: افزایش حقوق جدید شامل تمام کارکنان دولت، حقوق بگیران دولتی، بازنشستگان کشوری و لشکری است که در این راستا به حقوق هر فرد ۹ میلیون ریال + افزایش ۱۰۰ درصدی حق اولاد اضافه می شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعمال افزایش حقوق‌های جدید برای کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری از اول شهریورماه است.

آصفری اظهار داشت: در راستای این طرح، مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی تا ۳۰ درصد و حقوق رزمندگان (کم توان مالی) هم تا ۴۵ میلیون ریال اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای اجرای این طرح، سه هزار امتیاز نیز به کارمندان دولت برای پرداخت فوق العاده‌های ویژه در نظر گرفته شده که آیین‌نامه آن باید توسط دولت به زودی تدوین شود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و جمعیت یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفری دارای هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حق عائله مندی کارمندان 2 برابر شد

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است که این میزان افزایش حق عائله مندی نه مشوق تاثیرگذاری برای جوانان است و نه پاسخگوی مشکلات و نیازهای فردی که عائله مند است.

کیومرث سرمدی در رابطه با پایین بودن حق عائله‌مندی حقوق بگیران، بیان کرد: در قانون حمایت از جوانی جمعیت مشوق های لازم و خوبی هم برای ترغیب به ازدواج و هم تشویق به فرزندآوری دیده شده است.

وی افزود: در بحث افزایش حق عائله‌مندی در قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز شاهد حدود دو برابر افزایش این حق بوده ایم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کل با شما هم عقیده هستم که این افزایش میزان عائله‌مندی به نحو شایسته و قابل توجه می تواند افراد را تشویق کند، گفت: این افزایش دو برابر یا بیشتر در قانون بودجه ۱۴۰۱ دیده شده و اینکه هرچه این مبلغ بیشتر باشد بهتر است را قبول دارم.

سرمدی یادآور شد: قطعا حق عائله‌مندی کارمندان، کارکنان و کارگران شاغل در حوزه تامین اجتماعی طبیعتا با افزایش حقوق امسال اعمال شده است، ولی اینکه میزان آن کافی یا پاسخگو نیست بحث دیگری است.

وی در رابطه با اینکه تفاوت چندانی بین فرد متاهل با مجرد در خصوص دریافت حق عائله‌مندی وجود ندارد، تصریح کرد: میزان عائله‌مندی که پرداخت می شود مشوق خیلی جدی نیست و با توجه به مشکلات معیشتی و تورم گره گشا نیز نیست.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی در پایان تاکید کرد: این میزان افزایش حق عائله‌مندی نه مشوق تاثیرگذاری است و نه چندان پاسخگوی مشکلات و نیازهای فردی که عائله‌مند است می تواند باشد.

منبع: ایسنا

حداکثر افزایش حقوق چقدر خواهد بود؟

سخنگوی دولت گفت از افزایش ۲۰درصدی حقوق کارمندان خبر داد.

لایحه متناسب سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان بعد از تصویب در هیات دولت با قید دو فوریت به مجلس ارسال شد؛ این خبر را سه‌شنبه هفته جاری معاون سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد.

بلافاصله پس از اعلام این خبر، سخنگوی دولت گفت از افزایش ۲۰درصدی حقوق کارمندان خبر داد.

بر اساس برآوردهای انجام شده از جزئیات لایحه دولت، حداقل ۲ میلیون تومان به حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان اضافه می‌شود. این در حالی است که پیش‌تر و در قالب قانون بودجه ۱۴۰۱ به میزان ۱۰ درصد به حقوق همه کارمندان اضافه شده بود.

علی بهادری جهرمی در گفتگوی تلویزیونی درباره افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: لایحه‌ای که به منظور متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و همچنین بازنشستگان عزیز کشوری و لشکری در جلسه مورخ ۶ مهر امسال به تصویب دولت رسید، با قید دو فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

وی افزود: در این لایحه پیشنهاد شده با توجه به اینکه در قانون بودجه سقفی برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری در نظر گرفته شده، مجوزی برای میزانی افزایش حقوق برای آنها در اختیار دولت قرار بگیرد که تا در صورت صلاحدید مجلس از ابتدای شهریورماه دریافتی کارکنان دولت مقداری افزایش پیدا کند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: برای کارکنان دولت درصد به صورت پلکانی در نظر گرفته شده یعنی کسانی که به نوعی حقوق بگیر پایین حساب می‌شوند، نزدیک ۲۰ درصد افزایش و هرچقدر که بالاتر بیاید درصد کاهش پیدا می‌کند؛ این اقدام در جهت شعار قبلی دولت برای عادلانه سازی پرداخت ها است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: همچنین برای عائله‌مندی و کمک هزینه اولاد نیز در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیشنهاد شده که بتوانیم حق عائله‌مندی و اولاد را افزایش دهیم.

حقوق کارمندان

سخنگوی دولت بیان کرد: در لایحه دولت پیشنهاد شده که امکان این افزایش حقوق از تاریخ یکم شهریور وجود داشته باشد ولی باید ببینیم مجلس با کلیات و جزئیات لایحه موافقت می‌کند یا خیر و شورای نگهبان نیز آن را مورد تأیید قرار دهند، که در صورت تایید بنا به پیشنهاد دولت از تاریخ یکم شهریور می‌شود.

بنا به این گزارش، براساس پیشنهاد دولت افزایش‌های جدید در صورت تصویب مجلس از اول شهریور ۱۴۰۱ اعمال خواهد شد.

براساس این لایحه (۳۰۰۰) امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت – مصوب ۱۳۷۰- و سایر مشمولین جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) ماده‌واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور (به‌استثنای مشمولان قانون کار) و (۲۱۰) امتیاز برای اعضاق هیات‌علمی و قضات، ‌با عنوان متناسب‌سازی حقوق، به‌صورت ثابت در احکام کارگزینی و قراردادهاق آنان درج می شود.

مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسور بازنشستگی است. حقوق مشمولین جزء (۲) بند (الف) تبصره (۱۳) ماده‌واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، ‌مبلغ ۹ میلیون ریال افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین در اجرای ماده (۱۶) این قانون کمک‌هزینه اولاد و حق عائله‌مندی تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه توسعه ششم پنج‌ساله ششم و همچنین نیروهاق مسلح، ‌وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به‌استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، در صورت تصویب مجلس به ترتیب به میزان ۱۰۰ درصد و ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

براساس لایحه پیشنهادی دولت مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور با میزان ۱۰ درصد و مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور که در دهک‌هاق درآمدق (۱) و (۲) و (۳) هستند به میزان ۵ درصد بیشتر افزایش می‌یابد.

منبع: خبرآنلاین

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: