پایگاه خبری خانه فوتبال:

شرایط پرداخت وام بازنشستگان

زمان پرداخت وام بازنشستگان اعلام شد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران از آغاز پرداخت وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی برای ماه مهر خبر داد.

با وجود اینکه مبلغ وام ضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته، دومین مرحله از این وام به حساب مشمولان پرداخت شده است. با این حال ثبت نام وام ۱۲ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی پس از سه ماه تاخیر، از ماه تیر آغاز و در ماه مرداد اولین دوره این وام‌ها در سال ۱۴۰۱ به متقاضیان پرداخت شد.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در اظهارنظر خود در ماه تیر از در نظر گرفتن اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی برای پرداخت وام‌های ضروری بازنشستگان خبر داده بود که ثبت نام آن به صورت غیرحضوری است. بازپرداخت این وام که کارمزد ۴ درصدی دارد به صورت اقساط ۳۶ ماهه خواهد بود.

وام بازنشستگان

مبلغ وام بازنشستگان

براساس گفته‌‌‌های احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها با تسنیم، تا پایان سال ۴۰۰ هزار تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران پرداخت خواهد شد.

علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران در گفت‌وگو با اکوایران درباره آخرین وضعیت پرداخت وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: مبلغ این وام ۱۲ میلیون تومان است که بانک رفاه نیز ظرف یکی دو روز آینده پرداخت را آغاز می کند.

او در این باره تصریح کرد: در این مرحله بین ۵ تا ۷ هزار نفر در استان تهران وام ضروری را دریافت می‌کنند که بر این اساس در مجموع به ۲۲ هزار متقاضی وام ۱۲ میلیونی پرداخت خواهد شد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران اظهار کرد: باتوجه به اینکه استان تهران ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده دارد، حدود یک چهارم وام باید در این استان توزیع شود.

دریافت وام ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان شرط‌های زیادی دارد و در این باره باید به محدودیت سنی بازنشستگان اشاره کرد که سن بازنشسته متقاضی وام باید کمتر از ۷۷ سال تمام باشد. از طرفی بازنشسته عضو کانون باید حقوق خود را از شعب بانک رفاه دریافت کند، همچنین بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد. بازنشسته نباید در ۳ سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد. آخرین شرط دریافت وام این است که بازنشسته یا مستمری بگیر متقاضی وام باید سیم کارت به نام خود داشته باشد؛ شماره تلفن همراه وارد شده می بایست متعلق به شخص بازنشسته یا مستمری بگیر باشد.

وام سفر بازنشستگان

به نقل از ایسنا، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از فراهم شدن امکان پرداخت تسهیلات اعتباری ۴ میلیون تومانی سفر به بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش، به صورت قرض الحسنه خبر داد.

محمود مرتضایی فرد با اعلام این خبر گفت: این تسهیلات بانکی به مبلغ ۴ میلیون تومان با دوره بازپرداخت یکساله و نرخ کارمزد ۴ درصد به متقاضیان ارائه می شود. بازپرداخت این تسهیلات یک ماه پس از پرداخت، از حقوق فرد بازنشسته کسر خواهد شد.

وی اظهارکرد: بازنشستگان علاوه بر امکان استفاده از کمک هزینه سفر که تابع شرایط بهره مندی از سهمیه تورها است، می توانند از تسهیلات بانکی قرض الحسنه چهار میلیون تومانی (درصورت دارا بودن شرایط اخذ تسهیلات) نیز بهره مند شوند.

مرتضایی فرد ادامه داد: متقاضیان برای استفاده از این تسهیلات می توانند از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق به نشانی sabasrm.ir و از طریق لینک طرح های یاری (خدمات گردشگری و سفر) به سامانه تورهای مسافرتی شرکت پرشین گلف متصل شده و اقدام به ثبت نام در تورهای تعریف شده این شرکت کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وی افزود: پس از انجام ثبت نام متقاضی در تورهای اعلامی از سوی شرکت پرشین گلف، در صورت تمایل به استفاده از تسهیلات اعتباری، ابتدا مبلغ ۴ میلیون تومان از کل هزینه تور کسر شده و مبلغ باقیمانده به صورت نقدی توسط متقاضی به شرکت پرداخت می شود.

لازم به یادآوری است که خدمات گردشگری صندوق بازنشستگی کشوری تنها از طریق سامانه تورهای مسافرتی شرکت پرشین گلف با نام “سامانه خاتم تور” به بازنشستگان تحت پوشش ارائه می شود. متقاضیان می توانند از طریق لینک khatamtour.com یا از طریق مراجعه به شرکت پرشین گلف یا تماس با آن شرکت با شماره تلفن ٨۶٨٢-٠٢١ از فرایند ارائه این خدمات و تورهای شرکت مطلع شوند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: