پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیشکسوت فوتبال ایران مدعی است که نمایش تیم ملی در دو دیدار تدارکاتی در اتریش، برای حضور موفق شاگردان کارلوس کی روش در قطر، امیدوارکننده بوده است.
به گزارش "ورزش سه"، حشمت مهاجرانی سرمربی اسبق تیم ملی با عبور از بیماری اکنون درباره شرایط فوتبال ایران خصوصا عملکرد شاگردان کارلوس کی روش در آستانه جام جهانی به گفتگو پرداخت.
مهاجرانی درباره شرایط تیم ملی بعد از اردوی اتریش می‌گوید: ما دو بازی تدارکاتی خوب در اتریش برگزار کردیم که خیلی امیدوار کننده بود. بازی اول ما مقابل اروگوئه سطح فنی خیلی بالایی داشت و می‌توانم بگویم یکی از بهترین بازی‌هایی بود که در چند سال اخیر از تیم ملی دیده بودم و تاثیر کی‌روش روی تیم ملی و سبک بازی تیم در همین فرصت کم هم واضح بود. در بازی با سنگال هم با اینکه کیفیت خوبی به نمایش گذاشتیم ولی کیفیت بازی اول را از تیم ندیدم و کمی بی نظمی و ناهماهنگی در تیم وجود داشت و فاصله بین خطوط زیاد شده بود که فکر می‌کنم این یک زنگ خطر است و تا جام جهانی باید روی آن کار شود. البته تغییرات زیاد در بین بازیکنان هم در این دو بازی نسبت به هم بی تاثیر نبود.

وی در مورد بازگشت دوباره کی‌روش روی نیمکت تیم ملی گفت: من ابتدا مخالف تغییر در این مقطع بودم و در صحبت‌هایم گفته بودم که اسکوچیچ باید حفظ شود ولی حالا که کی‌روش آمده واقعاً تغییراتی در تیم دیده می‌شود و با این شرایط اگر برنامه ریزی خوبی در ادامه داشته باشیم می توانیم با کیفیتی مشابه آنچه جلوی اروگوئه نشان دادیم در جام جهانی نتایج قابل قبولی کسب کنیم.

مهاجرانی در رابطه با وضعیت ایران در جام جهانی گفت: گروهی که ما در آن قرار گرفتیم گروهی است که می‌توان در آن نتایج قابل قبولی گرفت. مقابل ولز و آمریکا با یک برنامه ریزی خوب می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم ولی بازی با انگلیس بازی دشواری است و به اتفاقات درون زمین هم بر می‌گردد. بازیکنان با تجربه ما که در لیگ های اروپایی بازی می‌کنند در این رقابت‌ها تاثیرگذار هستند و من این خودباوری را در تیم دیدم که بتوانند مقابل تیم های مطرح عملکرد خوبی داشته باشند و اگر آماده باشند می‌توانیم به نتیجه گیری در جام جهانی امیدوار باشیم.

وی در مورد وضعیت لیگ برتر هم در پایان هفته هشتم گفت: بازی‌های لیگ مدتی تعطیل بود ولی با برنامه ریزی خوب مربیان، سطح فنی تیم ها افت چندانی نکرده بود. به نظرم تیم های مدعی لیگ همان هایی هستند که قبلاً گفتم و به جز استقلال و پرسپولیس و سپاهان از تیم‌هایی مثل گل گهر و فولاد و تراکتور هم می‌توان به عنوان تیم های خوب و مدعی لیگ یاد کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: