پایگاه خبری خانه فوتبال:

حقوق بازنشستگان چند برابر واریز شد. حقوق بازنشستگان هر سال افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان کفاف هزینه های آنها را نمی دهد. افزایش حقوق بازنشستگان جدی شد. جزئیات جدید حقوق بازنشستگان را بخوانید.

جزئیات جدید واریز حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: پنج ماه معوقه افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح را داریم که برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنیم که این معوقه را از آبان تا پایان اسفند ماه به صورت ماهانه پرداخت کنیم.

به میرهاشم موسوی افزود: حقوق مهر ماه بازنشستگان سایر سطوح مطابق شهریور ماه و با اعمال افزایش ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: با تأکیدات ویژه رئیس‌جمهور و پیگیری معاون اول ریاست جمهوری، موانعی که برای افزایش حقوق سایر سطوح به ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان وجود داشت، براساس مصوبه وزرای عضو هیأت‌امنای تأمین‌اجتماعی برداشته شد و حقوق شهریور ماه این عزیزان را با اعمال افزایش ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان پرداخت کردیم.

حقوق بازنشستگان

موسوی خاطرنشان کرد: در مهرماه نیز حقوق بازنشستگان را به همین منوال و با اعمال افزایش پرداخت خواهیم کرد و پنج ماه معوقه افزایش حقوق بازنشستگان را هم داریم که برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنیم که ۵ ماه معوقه را از آبان ماه تا پایان اسفند پرداخت کنیم و معوقات بازنشستگان از آبان ماه همراه با حقوق این عزیزان پرداخت می‌شود.

وی افزود: دیروز هم جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی برگزار شد و از رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم که دستور موکد داشتند که پرداخت دیون دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی تسریع شود به نحوی که ما تعهداتمان را در اسرع وقت انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: افزایش حقوق انجام شده برای مستمری‌بگیران سایر سطوح سازمان تأمین‌اجتماعی هر ماه حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان بار مالی جدید ایجاد می‌کند که سالیانه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و امیدواریم با این افزایش، رضایتمندی بازنشستگان را تامین کنیم.

موسوی افزود: برنامه‌ریزی ما این است که انشاءالله از آبان ماه واریز معوقات را داشته باشیم و رئیس‌جمهور نیز دستور دادند که رد دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی که مهمترین روش تأمین نقدینگی مورد نیاز خواهد بود، سرعت بگیرد. رئیس جمهور در ستاد هماهنگی اقتصادی روش‌هایی را دستور دادند که این روش‌ها باعث می‌شود که به سرعت به نقدینگی لازم برسیم و تعهداتمان را انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیشتر درباره بازنشستگان سایر سطوح توضیح داد: براساس مصوبه پیشین برای افزایش حقوق بازنشستگان، در بخش بازنشستگان حداقل‌بگیر ۵۷.۴ درصد افزایش مصوب شده بود که این اعتبار نیز محاسبه و در فیش حقوقی مستمری حداقل‌بگیران لحاظ و تا کنون توسط سازمان پرداخت شده است.  

وی با اشاره به معوقات در این حوزه در سه ماه اول ۱۴۰۱ ادامه داد: این اعتبارات از اول سال تاکنون برای حداقل‌بگیران (یعنی ۵۷.۴ درصد) و نیز برای سایر سطوح (در مصوبه اول) تا سقف ۱۰ میلیون تومان یعنی ۱۰درصد افزایش پیش‌بینی شده بود.  

موسوی با اشاره به اینکه برای حقوق بازنشستگان با سقف ۱۰ میلیون تومان به بالا نیز در سال جاری ۱۰ درصد به علاوه ۶۵۰ هزار تومان پیش‌بینی شده بود، اظهارداشت: این مبلغ برای بازنشستگان سایر سطوح یعنی تا سقف ۱۰ میلیون تومان حقوق و ۱۰ میلیون به اضافه ۶۵۰ هزارتومان، در مصوبه جدید اصلاح شد.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر بازنشستگان به غیر از حداقل‌بگیران، «سایر سطوح» قلمداد می‌شوند که برای این گروه ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان در حکم جدید تعیین شده است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: سازمان تأمین اجتماعی هنوز زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان سایر سطوح را اعلام نکرده است.

علی دهقان‌کیا با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر و سایر سطوح سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر این افزایش اعمال شده است و حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر 57 درصد و سایر سطوح نیز 38 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح سرانجام با پیگیری‌های صورت گرفته از شهریورماه عملیاتی شده است، گفت: در همین ارتباط معوقاتی از حقوق بازنشستگان برای ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد سال جاری وجود دارد که سازمان تامین اجتماعی مکلف است این مابه‌التفاوت و معوقات را به حساب بازنشستگان واریز کند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با بیان اینکه هنوز زمان قطعی و رسمی از سوی سازمان تامین اجتماعی جهت پرداخت معوقات افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطح اعلام نشده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه ما در نیمه دوم سال قرار داریم سازمان تامین اجتماعی باید برنامه‌ریزی کند تا قبل از اسفندماه مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح را به حساب آنها واریز کند چرا که در غیر این صورت ما با انباشتگی مبلغ هنگفتی در این حوزه روبرو خواهیم بود.

دهقان‌کیا با ارائه پیشنهادی مبنی بر پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از مهرماه گفت: سازمان تامین اجتماعی می‌تواند در یک زمان‌بندی مشخص و قبل از واریز حقوق ماهیانه بازنشستگان، ما به‌التفاوت را به حساب آنها واریز کند و تاکید ما بر این است که این کار از مهرماه عملیاتی شود.

وی در رابطه با فرآیند پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: رقم این وام در حال حاضر به 12 میلیون تومان رسیده است که بنا بر آمار 22 هزار نفر بازنشستگان شهر تهران از این تسهیلات بهره برده‌اند./ تسنیم

افزایش حقوق بازنشستگان پلکانی شد

سه‌شنبه هفته گذشته (۱۲ مهرماه) علی بهادری جهرمی - سخنگوی دولت - در صفحه شخصی خود در توییتر از ارسال لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی خبر داد و در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس تصویب شد.

بر اساس بند یک ماده واحده لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری « ۳۰۰۰  امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت – مصوب ۱۳۷۰ – و سایر مشمولین جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور (به استثنای مشمولان قانون کار) و (۲۱۰) امتیاز برای اعضای هیئت علمی و قضات، با عنوان متناسب‌سازی حقوق، به صورت ثابت در احکام کارگزینی و قراردادهای آنان درج شود. مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسور بازنشستگی می‌باشد.»

طبق بند دو ماده واحده نیز حقوق مشمولین جزء (۲) بند (الف) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، مبلغ ۹ میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۹) ریال افزایش می‌یابد. افرادی که تا پایان شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ بازنشسته می‌شوند، در صورتی که در محاسبه حقوق بازنشستگی آنان، میزان ریالی افزایش مذکور در بند (۱) این قانون کمتر از مبلغ ۹ میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۹) ریال شود تا سقف مذکور متناسب‌سازی دریافت می‌نمایند.

دولت به این دلیل برای حقوق کارکنان و کارمندان خود ضریب پایه ریالی (۳۰۰۰ امتیاز) را به جای مبلغی ثابت در متناسب سازی پیش بینی کرده که در سال‌های آتی با تغییر مبلغ ضریب پایه ریالی - که در قانون بودجه امسال ۳۳۵۳ ریال تعیین شده است - این مبلغ نیز در دریافتی کارکنان و بازنشستگان تغییر کند.

البته این ضریب پایه ریالی در اضافه حقوق‌ها تاثیری نخواهد داشت و تنها با عنوان مبلغی محاسبه و تعیین شده به دریافتی کارکنان دولت اضافه خواهد شد.

بازنشستگان نیز معادل ریالی این مبلغ را با اندکی اختلاف دریافت خواهند کرد و این مساله سبب می‌شود تا به گفته بابک افقهی - معاون سازمان برنامه و بودجه -  اختلاف فاحش بین حقوق کارگران و کارکنان دولت از بین برود.

به گفته معاون سازمان برنامه و بودجه، با توجه به اینکه معمولا دولت ها در نیمه اول سال با کاهش درآمدها مواجه هستند، این لایحه برای نیمه دوم سال ارائه شده که منابع درآمدی دولت و هم تعهد و تکلیف دولت در بودجه ۱۴۰۱ محقق و عملیاتی شود.

افقهی اظهار کرد: بر این اساس، دستگاه هایی که فوق العاده ویژه کارکنانشان زیر ۳۵ درصد است می توانند در صورت وجود منابع درآمدی تا سقف ۳۵ درصد افزایش داشته باشند. علاوه بر این متناسب سازی حقوق شامل مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی می شود. همچنین در اجرای قانون جمعیت و حمایت از خانواده مبلغی به ازای هر یک از فرزندان کارکنان و بازنشستگان پیش بینی شده است.

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، بر این اساس افزایش حقوق ها به صورت پلکانی خواهد بود؛ به نحوی که حقوق کسانی که پایین‌تر است افزایش بیشتری پیدا می‌کند، رویه ای که منجر به عدالت بیشتر در پرداخت حقوق کارکنان می شود./ منبع: ایسنا

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: