پایگاه خبری خانه فوتبال:

دیدارهای هفته نهم لیگ برتر فوتبال فردا با انجام 4 مسابقه دنبال می‌شود که پرسپولیس میزبان مس رفسنجان است و گل‌گهرِ صدرنشین به مصاف نساجی خواهد رفت.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیدارهای هفته نهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این هفته صدرنشینی تیم گل‌گهرسیرجان است. قلعه نویی توانست بالاتر از تیم‌های مدعی مثل استقلال، پرسپولیس و سپاهان بایستد. با این حال اگر نساجی بتواند از گل‌گهر امتیاز بگیرد ممکن است زمینه ساز صدرنشینی پرسپولیس یا سپاهان را فراهم کند. 

نگاهی به بازی‌های روز پنجشنبه می‌اندازیم؛

گل‌گهرسیرجان - نساجی مازندران؛ تقابل مربیانی از دو نسل متفاوت

دو تیم یک نقطه مشترک دارند و آن هم پیروزی پرگل مقابل نفت مسجدسلیمان است. البته گل‌گهر بعد از باخت به استقلال با پیروزی 5 گله مقابل نفت ریکاوری کرد و نساجی بعد از برد پرگل مقابل ذوب آهن در یک بازی سرد و کسل کننده بدون گل متوقف شد. این دیدار تقابل دو نسل متفاوت از مربیان فوتبال ماست. یک طرف قلعه‌نویی که پرافتخارترین مربی لیگ برتر است و روی نیمکت نساجی هم حمید مطهری جوان و با انگیزه حضور دارد که سال‌ها در لیگ برتر دستیار مربیان مختلف از گل‌محمدی تا مجید جلالی بوده است.

گل گهر با 14 گل زده زهردارترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. در آنسوی میدان هم نساجی حضور دارد که در آستانه این بازی مهم بیانیه‌ای منتشر کرده و مدعی شده داوران 10 امتیاز از این تیم گرفته‌اند! اگر نساجی از گل‌گهر امتیاز بگیرد شاید زمینه‌ ساز صدرنشینی دوباره تیم پرسپولیس را فراهم کند و بتواند از رده هشتم بالاتر هم برود.

پرسپولیس- مس رفسنجان؛ نبرد گلزنان خارجی در روز صد یحیی

پرسپولیس بعد از باخت خانگی به تراکتور تبریز در اصفهان مقابل سپاهان هم  بازی مطلوبی ارایه نکرد و بیشتر برای نباختن در میدان حضور داشت تا گرفتن سه امتیاز، این تیم اکنون به دنبال بازگشت به صدر است ولی حریفش تیمی سختکوش است که در رده پنجم جدول ایستاده، مس رفسنجان با 6 تساوی بعد از ذوب آهن بیشترین مساوی لیگ را دارد اما یکی از تیم‌های بدون باخت لیگ برتر است و شکست دادنش کار دشواری است. این مسابقه صدمین مسابقه‌ای است که گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس در لیگ برتر می‌نشیند و دوست دارد صدمین بازی در مربیگری‌اش را با برد پشت سر بگذارد. مس رفسنجان اما می‌خواهد هچنان یکی از سه تیم شکست ناپذیر لیگ باقی بماند.

در این هفته برخی پیشکسوتان پرسپولیس از افت محسوس بازیکنان ملی پوش پرسپولیس انتقاد کردند و حتی مدعی شدند که آنها در زمین راه می‌روند! همین مساله می‌تواند یکی از دلایل افت تیم در نتیجه گیری محسوب شود. مس رفسنجان هم تا دل‌ تان بخواهد بازیکن دونده، جوان و با انگیزه دارد و پرسپولیسی‌ها اگر بخواهند مثل بازی با سپاهان بی‌تفاوت بازی کنند ممکن است در خانه دوباره بازنده شوند. اکنون لوکادیا مهاجم هلندی تیم پرسپولیس می‌تواندتاثیرگذار ترین بازیکن تیم در این مسابقه باشد جایی که گادوین منشا در تیم مس حضور دارد و دو باشگاه بر سرجذب این بازیکن در فصل نقل و انتقالات جدل داشتند و حتی برخی مسئولان دو باشگاه علیه یکدیگر مصاحبه و افشاگری هم کردند. 

صنعت نفت آبادان - سپاهان اصفهان؛ به دنبال صدر در خارج از خانه

نفت آبادان با فیروز کریمی سرمربی جدید یک مساوی و  یک باخت به دست آوردو به قعر جدول سقوط کرد.هواداران فوتبال آبادان بسیار سختگیر هستند و به همین دلیل هم رضا پرکاس را کنار گذاشتند تا فیروز بتواند سرو سامانی به وضعیت تیم نفت در جدول لیگ بدهد. این هفته طلایی پوشان نفت به مصاف سپاهان اصفهان مدعی می رود. سپاهانی که روی کاغذ شانس بسیاری برای صدرنشینی دارد به شرطی که بتواند سه امتیاز از صنعت نفت بگیرد. 

نفتی‌ها فقط 4 گل زده‌اند و خط حمله‌ بسیار ضعیفی دارند برعکس سپاهان با 9 گل زده از زهردارترین خطو ط لیگ را در اختیار دارد.اگر فیروز کریمی در آبادان دومین شکست لیگ را متحمل شود روزهای سختی در این تیم در انتظارش خواهد بود اما با شکست دادن سپاهان می‌تواند جو را به سود خود تغییر بدهد.

سپاهان در 8 هفته ابتدایی لیگ برتر با چهار تیم مدعی استقلال، پرسپولیس، فولاد و گل‌گهر بازی کرده و در ادامه لیگ با تیم‌هایی بازی دارد که در رده ‌های پایین‌تر حضور دارند. بزرگترین غایب سپاهان در این مسابقه رشید مظاهری است که به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود و سایر مصدومان این تیم به بازی رسیده‌اند. 

فصل گذشته نفت آبادان با علیرضا منصوریان در هر دو بازی رفت و برگشت شکست خورد. 

فولاد خوزستان - پیکان تهران؛ به دنبال برد خانگی

فولاد با یک بازی کمتر در رده ششم جدول ایستاده ولی سه هفته است که رنگ برد را ندیده و روی خط تساوی گام بر می‌دارد. جالب است که فولاد بیشتر در ورزشگاه خانگی خود در اهواز متوقف شده و در گلزنی هم فقط یک گل از تیم قعرنشین نفت آبادان بیشتر زده است. پیکان هم  5 هفته است برد نداشته و در گلزنی یکی از ناکام‌ترین تیم‌های فصل است.

جواد نکونام سرمربی تیم فولاد معمولا بعد از توقف در خانه علیه شیوه بازی حریف انتقاد می‌کند و آنها را به بازی دفاعی و وقت کشی متهم می‌کند! این مرتبه هم اگر فولاد امتیاز از دست بدهد بعید نیست همان حرف‌ها را تکرار کند ولی واقعیت این است که مربیان براساس داشته‌هایشان روش بازی تیم‌شان را انتخاب می‌کنند و این حق مسلم مربیان است.

برنامه مسابقات هفته نهم لیگ برتر: 

هفته نهم؛ گرامیداشت ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) ؛ روزاخلاق و مهر ورزی

پنجشنبه ۲۱ مهر

پرسپولیس - مس رفسنجان- ساعت ۱۷- ورزشگاه آزادی تهران

گل گهر سیرجان  - نساجی مازندران- ساعت ۱۷- ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان

صنعت نفت آبادان -  فولاد مبارکه سپاهان اصفهان- ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه تختی آبادان

فولاد خوزستان  - پیکان تهران- ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

جمعه ۲۲ مهر

هوادار تهران  - ملوان بندر انزلی - ساعت ۱۶- ورزشگاه پاس قوامین تهران

تراکتور تبریز  -  نفت مسجد سلیمان- ساعت ۱۶:۳۰- ورزشگاه یادگار امام  تبریز

ذوب آهن  اصفهان - استقلال- ساعت ۱۶:۳۰- ورزشگاه فولاد شهر فولادشهر

آلومینیوم اراک  - مس کرمان- ساعت ۱۷- ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: