پایگاه خبری خانه فوتبال:

دوران مدیریت مصطفی آجورلو در استقلال به سر آمد و قرار است تا علی فتح‌الله‌زاده یک بار دیگر روی صندلی ریاست باشگاه بنشیند.
به گزارش "ورزش سه"، همانطور که از چند روز پیش نیز شایعات آن به گوش رسیده بود، بالاخره خبری که در فضای مجازی دهان به دهان می پیچید، عملی شد. مصطفی آجورلو پس از یک سال و نیم حضور در اتاق ریاست باشگاه استقلال، از سمتش کنار رفت تا یک بار دیگر صندلی لرزان مدیریت آبی های پایتخت دستخوش تغییرات شود.
آجورلو که به واسطه سالها حضور در سطح اول ورزش کشور از تجربه بالایی برخوردار بود، از همان روزهای نخست با وعده های رنگین و بزرگی وارد کارزار سخت مدیریتی استقلال شد. جذب اسپانسرهای بزرگ که در طول فصل نزدیک به 500 میلیارد تومان برای آبی ها درآمدزایی می کنند، از بزرگترین اهداف او بود.

درگیری فرسایشی با سازمان لیگ بر سر تبلیغات محیطی و همچنین مجادلات با صدا و سیما بر سرز دریافت حق پخش، از جمله کشمکش های دوران مدیریتی آجورلو بود که باعث شده بود در این راه، هواداران استقلال نیز به حمایت از مدیرعامل خود بپردازند و کسب عنوان قهرمانی در نخستین فصل ریاست، باعث افزایش محبوبیت او نیز شد.

 

اما تابستان امسال بر وفق مراد این مدیر باتجربه و قدیمی پیش نرفت. جدایی فرهاد مجیدی، روبرو شدن با هواداران بر سر عدم تمدید قرارداد وریا غفوری، پروسه طولانی انتخاب سرمربی جدید استقلال و از دست رفتن چند ماه زمان طلایی، عملی نشدن وعده های اسپانسر 500 میلیاردی، ناکامی در راه دریافت حق پخش تلویزیونی، پرداختی های نامنظم به بازیکنان و حواشی اخیر درخصوص عارف غلامی و سیاوش یزدانی، بر مشکلات ریز و درست آجورلو در مسیر پیشبرد اهدافش افزود.

او که در مراسم معارفه ساپینتو از افتتاح شبکه تلویزیونی استقلال و ساخت استادیوم اختصاصی خبر داده بود، حالا باید پس از یک سال و نیم حضور در این باشگاه، صندلی ریاست را به فرد جدیدی واگذار کند که خود سابقه سالها مدیرعاملی باشگاه را در کارنامه دارد.

برخلاف سالهای گذشته، در شرایط کنونی آبی ها در لیگ برتر از وضعیت خوبی برخورداند و باید شاهد جابجایی های مدیریتی باشند. علی فتح الله زاده که در آبان 1375 برای نخستین بار به عنوان مدیرعامل استقلال انتخاب شد، فردی است که قرار است به عنوان جانشین مصطفی آجورلو معرفی شده و سکان هدایت آبی های پایتخت را در یک مقطع حساس و مهم در دست بگیرد.

در طی دوران ریاست فتح‌الله‌زاده در استقلال، آنها 2 عنوان قهرمانی لیگ آزادگان و قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده اند و چهار مرتبه نیز کاپ قهرمانی جام حذفی را بالای سر برده اند. آبی ها همچنین یک نائب قهرمانی آسیا را در دوران مدیرعاملی وی در کارنامه دارند.

او که ید طولایی در مدیریت این باشگاه را در کارنامه دارد، در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۸ با مصوبه هیات مدیره باشگاه به سمت سرپرست مدیرعاملی استقلال انتخاب شد، اما تنها در کمتر از یک ماه بعد از آن از این سمت کناره گرفت. دورانی که پیش از آن، او به عنوان عضو هیئت مدیره انتخاب شده بود و در جریان جدایی آندره‌آ استراماچونی، نقش پر رنگی داشت.

حالا و در شرایطی که استقلال هم امتیاز با پرسپولیس در جدول رده بندی پیش می رود، باید دید بازیکنان و کادرفنی استقلال چه واکنشی به این تغییرات مدیریتی خواهند داشت. اکنون، ریکاردو ساپینتو مدیرعاملی که او را به تهران آورده، در کنار خودش نمی بیند و برای دیدن نتایج این جابجایی، باید منتظر گذشت زمان بود.


 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: