پایگاه خبری خانه فوتبال:

مشاور حقوقی سازمان لیگ گفت: طلب 90 میلیاردی ما از استقلال برعهده این شرکت است نه آجورلو.
حسین آل اسحاق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه با توجه به برکناری مصطفی آجورلو از مدیریت باشگاه استقلال، تکلیف مطالبات سازمان لیگ بابت تبلیغات محیطی از این باشگاه به کجا خواهد رسید، اظهار داشت: سازمان لیگ از آجورلو طلب ندارد بلکه از شرکت فرهنگی - ورزشی استقلال که متعلق به سهامی عام است، بابت یک قرارداد دو ساله که تا پایان این اعتبار دارد، طلب داریم. استقلال به جز سه قسط، سایر تعهدات خود را پرداخت نکرده است. 70-60 میلیارد مربوط به اصل طلب است که با توجه به خسارت تاخیر در پرداخت، مبلغ بدهی استقلال بالغ بر 90 میلیارد تومان خواهد شد. پرداخت این بدهی برعهده و ذمه شرکت فرهنگی - ورزشی استقلال است.
وی در مورد اظهارنظر منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه پرونده باشگاه استقلال و سازمان لیگ اکنون به مرحله داوری رسیده، توضیح داد: در قراردادمان تشریفاتی برای حل اختلاف و به ویژه فسخ قرارداد پیش‌بینی کرده‌ایم. مرحله اول این است که موضوع با مذاکره طرفین حل شود. در این مرحله سازمان لیگ به شرکت استقلال نامه زد، اما تماس گرفته و اعلام کردند به جلسه نمی‌آیند. مرحله بعدی داوری است،‌ سازمان لیگ و باشگاه استقلال هر کدام یک داور اختصاصی انتخاب می‌کنند. سرداور نیز شخصیت حقیقی حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان است.

مشاور حقوقی سازمان لیگ اضافه کرد: این سه داور پرونده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رسیدگی می‌کنند. البته روی حمید سجادی برای سر داوری توافق شد. او می‌تواند این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بپذیرد یا نپذیرد. اگر نپذیرفت از روش بعدی که پیگیری پرونده از طریق طرح دعوا در کمیته وضعیت فدراسیون است، اقدام خواهیم کرد تا مراحل بعدی هم انجام شود.

آل اسحاق در مورد ادعای اخیر خود مبنی بر اینکه ضمانت‌نامه‌های کارگزار باشگاه استقلال جعلی است، عنوان کرد: طبق قوانین و مقررات، فردی که می‌خواهد قراردادی ببندد باید ضمانت بیاورد. باشگاه استقلال به وزارت ورزش اعلام کرد به دلیل دولتی بودن امکان ضمانت دادن ندارد. هر چند این حرف وجاهتی نداشت و پیش از این هم گفتم می‌توانستند از طریق موسسات مالی و اعتباری ضمانت‌نامه‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه کنند. با این وجود با اصرار برخی دوستان قرار شد استقلال یک نفر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به عنوان کارگزار معرفی کرده و او ضمانت‌نامه بیاورد. باشگاه استقلال هم برای تضمین، این ضمانت‌نامه را مهر و امضا کرد. 

وی خاطرنشان کرد:  در آن زمان روسای سابق فدراسیون چنین تصمیمی گرفته و خودشان هم پس از عقد قرارداد ضمانت‌نامه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحویل گرفتند. هر چند من با این موضوع موافق نبودم و سازمان لیگ هم چنین کاری انجام نداد. پس از اینکه دومین پرداخت کارگزار انجام نشد، برای اینکه ضمانت‌نامه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به اجرا بگذاریم، متوجه شدیم صدر و ذیل این ضمانت‌نامه‌ها با هم تفاوت اساسی و مشکل جدی دارد. درواقع به نوعی مخدوش و مجهول است.

مشاور حقوقی سازمان لیگ عنوان کرد: دسترسی به این ضمانت‌نامه‌ها قابل دسترسی نبود و به قول معروف، ضمانت‌نامه‌ها کشک بودند. هرچه به مسئولان استقلال گفتیم به این دلیل که شما تضمین داده‌اید، بیایید و در جلسه‌ای شرکت کنید تا بحث حل شود، مدام امروز و فردا کرده و این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام ندادند تا مشکل حل شود.

آل اسحاق در خصوص اینکه آیا پس از حضور مهدی تاج در فدراسیون فوتبال پیگیری‌ها برای دریافت این طلب از باشگاه استقلال به شکل جدی‌تری انجام شده، گفت: از زمان ورود تاج کار بسیار عالی پیش می‌رود. او روی مقررات، قواعد و قوانین تاکید داشته و نسبت به حقوق باشگاه‌ها و فوتبال حساسیت ویژه‌ای دارد. می‌گوید؛ این پول و قراردادها متعلق به شخص نیست که بتوانیم گذشت کنیم، بلکه متعلق به باشگاه‌ها است. باشگاه‌هایی مثل نساجی، نفت مسجدسلیمان، صنعت نفت و ... درآمدی ندارند و به بودجه جاری وصل نیستند. درآمد آنها از همین تبلیغات محیطی است که بخشی از این تبلیغات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز استقلال برعهده گرفت.

وی افزود:‌ هرچه تا الان به سازمان لیگ آمده تقسیم شده است. برخی مواقع همین باشگاه‌هایی که بودجه محدودی دارند، بازیکنان بزرگ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تیم ملی می‌دهند، اما در هزینه سفر، غذای تیم و اسکان و... خود می‌مانند. خیلی ظلم است باشگاه‌های بزرگی که به بودجه دولتی هستند، در بورس قرار دارند یا از صدا و سیما حق پخش می‌گیرند تعهدات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بحث تبلیغات محیطی اجرا نکنند. سازمان لیگ و فدراسیون با حساسیت موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیگیری کرده و نظرشان این است؛ با اقداماتی که از طریق قانونی انجام می‌دهیم به نتیجه برسیم.

مشاور حقوقی سازمان لیگ در خصوص اینکه آیا قرار است جلسه‌ای با علی فتح‌الله زاده مدیرعامل جدید استقلال در خصوص این پرونده تشکیل بدهند گفت: ما مراحل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رفته‌ایم و حالا در مرحله داوری هستیم. نمی‌دانم فتح الله زاده یا سایر مسئولان شرکت استقلال در این خصوص اعلام آمادگی خواهند کرد یا صحبتی با مدیران فدراسیون خواهند داشت، زیرا من مسئول پیگیری حقوقی پرونده هستم.

وی در مورد اینکه آیا باشگاه پرسپولیس نیز چنین پرونده‌ای با سازمان لیگ دارد، اظهار داشت: پرسپولیس اصلا قراردادی برای اجرای تبلیغات محیطی نداشت، اما ما به قرارداد خود به استقلال متعهد هستیم و باید در بازی‌های خانگی ورزشگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خالی از تبلیغات در اختیار این شرکت قرار بدهیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: