پایگاه خبری خانه فوتبال:

تیم ملی فوتبال کشورمان برای اقامت در قطر با مشکل بزرگی مواجه شده است.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال کشورمان برای اقامت خود در زمان برگزاری رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، هتل الریان را انتخاب کرده و قرار است تمرینات شاگردان کی‌روش نیز در آن زمان در زمین تمرینی الریان برگزار شود.
یکی از مهم‌ترین فاکتورها درمورد کمپ تیم‌های ملی در زمان برگزاری جام جهانی،کامل در اختیار بودن محل اقامت و تمرین برای برقراری آرامش و جلوگیری از اختلال در رفاه و امنیت آنها است.
برهمین اساس در جام های جهانی برزیل و روسیه کمپ‌هایی انتخاب شدند که همه جوره در اختیار کی‌روش و شاگردانش بودند و به جز اعضای تیم ملی افراد متفرقه، اجازه ورود به آنها را نداشتند.

ZrOQXgkPbIcv

ملی پوشان ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در کمپ کورینتیانس حضور یافته و برای جام جهانی ۲۰۱۸ نیز پس از حذف تیم ملی ایتالیا، با تلاش‌های فدراسیون و پیگیری‌های مستمر کی‌روش و کادر مدیریتی ،کمپ باشگاه لوکوموتیو که قرار بود لاجوردی پوشان اروپا در روسیه از آن استفاده کنند به عنوان کمپ تیم ملی در مسکو انتخاب شد.

در دو جام جهانی قبلی کی‌روش روی این نکته تاکید داشت که حتی هتل خیلی خوب و مجهز اگر  توریستی باشد و افراد عادی نیز در آن اقامت داشته باشند، برای حفظ آرامش و تمرکز شاگردانش کارآمد نیست بلکه باید کمپی در اختیار تیم ملی قرار بگیرد که امکانات ورزشی و تمرینی مجهزی داشته باشد و البته افراد عادی نیز در آن حضور پیدا نکنند. 

کمپ‌های کورینتیانس و لوکوموتیو مسکو نیز با در اختیار داشتن دو زمین تمرین، استخر، سونا، سالن بدنسازی، اتاق پزشکی و امکانات سرگرمی ورزشی و ...شرایط مدنظر سرمربی تیم ملی را داشتند.

کارلوس کی روش، مهدی محمد نبی و مهدی خراطی هفته گذشته برای پیگیری وضعیت هتل الریان و زمین تمرین تیم ملی به دوحه سفر کردند. علی رغم وجود کمپ‌های حرفه‌ای و ایده‌آل، زمینهای تمرینی و امکانات خاص و اختصاصی در میان 38 مکان ارائه شده فیفا و کشور قطر، متاسفانه هتل و زمین تمرین انتخاب شده در زمان ریاست عزیزی خادم، دارای شرایط اختصاصی نبوده و بطور کامل در اختیار تیم ملی نیست.

افرادی که در گذشته مسئولیت  مدیریتی و اجرایی تیم ملی را برعهده داشتند، به دلیل نداشتن تجربه لازم در این زمینه و عدم توجه به استانداردهای یک کمپ ورزشی، مکانهایی (هتل و زمین تمرین) را برای این تیم انتخاب کرده‌اند که بصورت کامل، انحصاری و اختصاصی در اختیار شاگردان کی‌روش نیست‌، در حالیکه بسیاری از کمپهای بهتر با شرایط مناسب در آن زمان در دسترس بوده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: