پایگاه خبری خانه فوتبال:

تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین بازی دوستانه قبل از جام جهان به مصاف تونس می‌رود.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با اعلام مهدی نبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال تیم ملی کشورمان پس از برگزاری بازی دوستانه با نیکاراگوئه در تاریخ 19 آبان، آخرین دیدار تدارکاتی خود پیش از جام جهانی 2022 قطر را نیز 25 آبان در دوحه مقابل تونس برگزار خواهد کرد.
عقاب‌های کارتاژ(لقب تیم ملی تونس) که ششمین حضور خود در جام جهانی را پیش رو دارند، در گروه D جام بیست و دوم با فرانسه، دانمارک و استرالیا هم‌گروه هستند.
تونس که با قرار گرفتن در رتبه 30 رنکینگ فیفا و سوم قاره آفریقا، یکی از تیم‌های قدرتمند قاره سیاه محسوب می‌شود در حال حاضر از یک سرمربی داخلی روی نیمکت خود استفاده می‌کند. جلال القادری 50 ساله پس از حذف تیم ملی تونس در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا مقابل بورکینافاسو در تاریخ 30 ژانویه 2022 به جای منذر الکبیر به عنوان سرمربی تونس انتخاب شد و با برتری در مجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل مالی توانست این تیم را به جام جهانی برساند.

تونس پس از صعود به جام جهانی، در انتخابی جام ملت‌های 2023 آفریقا و دیدارهای تدارکاتی برای آماده سازی حضور در مسابقات قطر، 6 بازی انجام داده که مقابل گینه استوایی، شیلی، ژاپن و جزایر کومور به برتری رسیده، با نتیجه سنگین 5 بر یک مغلوب برزیل شده و برابر بوتسوانا به تساوی بدون گل رسیده است.

برد دو بر صفر برابر شیلی و سه بر صفر برابر ژاپن را می توان جزء نتایج درخشان تونس با هدایت القادری برشمرد.

تونس مانند ایران هیچگاه موفق به صعود از مرحله گروهی جام جهانی نشده و فقط یک بار در سال 2004 قهرمانی جام ملت‌های آفریقا را به دست آورده است. این تیم همچنین یک بار در سال 2005 در جام کنفدراسیون‌ها شرکت کرده است. رتبه اولی مسابقات قهرمانی آفریقا در سال 2011، قهرمانی سال 1963 جام اعراب و نایب قهرمانی سال 2021 نیز از دیگر افتخارات قابل ذکر تونس محسوب می‌شود.

نکته جالب این است که تونس در شرایطی به فینال جام اعراب در سال رسید که در مرحله نیمه نهایی آن رقابت‌ها تیم ملی مصر را با سرمربیگری کارلوس کی‌روش یک بر صفر شکست داد و پس از برتری یک بر صفر مقابل ایران در دیدار دوستانه فروردین 1397، دومین باخت را هم در تقابل‌های رو در رو با کی‌روش در چهار سال اخیر به این مربی تحمیل کرد.

از دیلان برون (مدافع سالرنیتانا ایتالیا) علی معلول (مدافع الاهلی مصر) محمد دراگر(مدافع لوکرن سوئیس) حمزه مثلوثی(مدافع الزمالک مصر) منتسر طالبی(مدافع لورینت فرانسه) سیف‌الدین خوئی\(هافبک کلرمونت فرانسه) فریانی ساسی(هافبک الدحیل قطر) هانیبال میبری(هافبک بیرمنگام انگلیس) الیاس اسخیری(هافبک کلن آلمان) انیس بن سلیمان(هافبک بروندبی دانمارک) آیسا لایدونی(هافبک فرانس واروش مجارستان) یوسف مساکنی(مهاجم الدحیل قطر) وهبی خضری(مهاجم مونت پلیه فرانسه) نعیم اسلیتی(مهاجم الاتفاق عربستان) سیف الدین جزیری(مهاجم الزمالک مصر) و طاها یاسین خنیسی(مهاجم الکویت کویت) می‌توان به عنوان بازیکنان کارآمد تیم ملی تونس نام برد.

ایران به جز دیدار تدارکاتی سال 97 که با گل به خودی میلاد محمدی مغلوب حریف شد، 25 مرداد 91 نیز یک بار دیگر به مصاف تونس رفته بود که در این بازی به میزبانی مجارستان نیز با تساوی دو بر دو متوقف شد. محمدرضا خلعتبری و محمد قاضی در آن مسابقه برای تیم ملی گلزنی کردند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: