پایگاه خبری خانه فوتبال:

مهاجم استقلال و یکی از دو گلزن برتر این تیم احتمال دارد پس از انجام ۱۱ بازی برای آبی‌ها مجددا به پرتغال برگردد.
به گزارش "ورزش سه"، محمد محبی که سال گذشته از سپاهان راهی سانتا کلارا شد و در ابتدای فصل ۰۲-۱۴۰۱ لیگ برتر به‌عنوان بازیکن قرضی به استقلال پیوست، طی ۹ مسابقه برای آبی‌ها به میدان رفته و توانسته سه گل به ثمر رسانده و یکی از بهترین بازیکنان تیمش باشد، اما شرایط عجیبی برای ادامه همکاری او وجود دارد.

این مهاجم ۲۳ ساله که این روزها در اردوی تیم ملی هم حضور دارد و جزو موثرترین بازیکنان استقلال برای قرار گرفتن در جمع سه تیم بالای جدول بوده، به‌خاطر عدم پرداخت مبلغ انتقال‌اش به باشگاه پرتغالی ممکن است خیلی زود از جمع آبی‌ها جدا شود و مجددا به اروپا برگردد.

علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال شب گذشته در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره وضعیت قرارداد محبی با استقلال عنوان کرد: «من برای آقای محبی ۴ روز فرصت دارم تا مبلغی حدود ۴۰-۳۰ میلیارد پرداخت کنم؛ اگر پرداخت نکنم قرارداد آقای محبی فسخ می‌شود و باید ۶۰۰ هزار دلار هم جریمه بدهیم! این‌ها کابوس است.»

اما ظاهرا به مدیرعامل باشگاه استقلال آمار اشتباهی در خصوص قرارداد محبی داده‌اند یا او اطلاعات غلطی را در تلویزیون عنوان کرده که البته دو مورد از گفته‌های او درست است؛ اول، فرصت ۴ روزه برای پرداخت مبلغ رضایت‌نامه قرضی به باشگاه سانتا کلارا و دوم، احتمال فسخ قرارداد محبی.

داستان قرارداد محبی با استقلال دارای بندهایی است که بنابر اطلاع "ورزش سه" از منابع پرتغالی، مسئله عجیب و غریبی نیست که باشگاه ایرانی نتواند از عهده پرداخت آن بربیاید و مجبور به از دست دادن ستاره‌اش شود.

مبلغ انتقال قرضی که باشگاه سانتا کلارا برای انتقال محبی با استقلال در نظر گرفته، ۲۳۰ هزار دلار است که طرف ایرانی در همان ابتدا نیمی از این مبلغ را به‌صورت نقد پرداخت کرده ولی طبق زمان‌بندی انجام شده، باید نصف دیگر را طی ۵-۴ روز آینده پرداخت کند.

اینکه فتح‌الله‌زاده گفته باید برای حفظ محبی تا ۴ روز آینده ۴۰-۳۰ میلیارد پرداخت کنند، صحت ندارد و باشگاه استقلال با پرداخت ۱۱۵ هزار دلار تا پایان هفته، می‌تواند تا پایان فصل مهاجم جوان خود را به‌عنوان بازیکن قرضی حفظ کند؛ رقمی که با نرخ دلار روز(بازار آزاد) حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد شد!

از سوی دیگر، فتح‌الله‌زاده گفته که اگر طی ۴ روز آینده مبلغ توافق شده با باشگاه سانتا کلارا را پرداخت نکنند، ۶۰۰ هزار دلار جریمه خواهند شد که این موضوع هم از اساس نادرست است؛ البته این مبلغ، رقمی است که اگر باشگاه استقلال در پایان فصل جاری به سانتا کلارا بدهد، می‌تواند قرارداد محمد محبی را دائمی کند و به طور کامل این بازیکن را در اختیار بگیرد.

حالا شرایط محبی به گونه‌ای است که اگر باشگاه استقلال طی روزهای آینده مبلغ ۱۱۵ هزار دلار را به سانتا کلارا پرداخت نکند، قرارداد قرضی این مهاجم با آبی‌ها فسخ شده و این بازیکن دوباره به تیم پرتغالی برمی‌گردد و آنها می‌توانند برای آینده این بازیکن تصمیم‌گیری کنند.

اکنون باید دید باشگاه استقلال با این شرایط و پرداخت مبلغی که خیلی هم زیاد نیست، می‌تواند محبی را تا پایان فصل حفظ کند یا با عدم پرداخت رقم ۱۱۵ هزار دلاری، قرارداد این بازیکن با آبی‌ها پس از پایان بازی‌های هفته یازدهم لیگ برتر فسخ خواهد شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: