پایگاه خبری خانه فوتبال:

حقوق بازنشستگان در سال آینده چند برابر واریز می شود. حقوق بازنشستگان هر سال افزایش می یابد.حقوق بازنشستگان کفاف هزینه های آنها را نمی دهد. افزایش حقوق بازنشستگان جدی شد. جزئیات جدید حقوق بازنشستگان را بخوانید.

افزایش حقوق بازنشستگان در 1402

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی گفت: حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری به جز حق عائله‌مندی و اولاد افزایش می‌یابد، همچنین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مصوب کرد که به این عدد ۵ درصد نیز افزوده شود که کمک معیشتی مناسبی است.
به گفته سیدمحمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، برای ترمیم حقو ها حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان منابع تامین شده است و برای بازنشستگان علاوه بر ترمیم حقوق، حق عائله‌مندی و اولاد هم افزایش پیدا می کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: هرچند نمی‌توان ادعا کرد که افزایشی که در اثر ترمیم حقوق رخ می‌دهد، می‌تواند تمامی مشکلات مردم را در حوزه اقتصاد رفع کند، اما می‌تواند بخشی از این مشکلات را حل کند.
سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به موافقت مجلس با کلیات ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، گفت: اقدام دولت برای ارائه لایحه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان، تصمیمی به‌جا و مناسب و در شرایط کنونی اقتصاد لازم بود، مجلس نیز از این لایحه استقبال و در مرحله نخست با دوفوریت بررسی لایحه مذکور موافقت کرد و در گام بعدی کلیات آن را به تصویب رساند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از تصویب کلیات، در جلسات متعدد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به جزئیات این لایحه رسیدگی شد و پس از بررسی بسیار، گزارش برای صحن علنی مجلس ارجاع شد.

وی با بیان اینکه دولت برای اجرای این لایحه حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان منابع تامین کرده که رقم کمی نیست، اضافه کرد: هرچند نمی‌توان ادعا کرد که افزایشی که در اثر این ترمیم حقوق رخ می‌دهد، می‌تواند تمامی مشکلات مردم را در حوزه اقتصاد رفع کند، اما می‌تواند بخشی از این مشکلات را حل کند، زیرا قدرت خرید مردم را تا حدودی افزایش می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: علاوه بر اینکه براساس این ترمیم، حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری به جز حق عائله‌مندی و اولاد افزایش می‌یابد، همچنین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مصوب کرد که به این عدد ۵ درصد نیز افزوده شود که کمک معیشتی مناسبی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: نکته مهم در این زمینه این است که هرچه اکنون به حقوق‌ها افزوده شود، پایه است و افزایش حقوق سال بعد به این عدد افزوده می‌شود.

حقوق بازنشستگان

واریز ۱۵ میلیون تومان به حساب بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: در طول یک سال اخیر دو بار مبلغ وام بازنشستگان را افزایش دادیم بار نخست از ۴ به ۸ میلیون تومان و بار دوم در مهرماه وام را به ۱۵ میلیون تومان رساندیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: در طول یک سال اخیر دو بار مبلغ وام بازنشستگان را افزایش دادیم بار نخست از ۴ به ۸ میلیون تومان و بار دوم در مهرماه وام را به ۱۵ میلیون تومان رساندیم.

حسین عامریان در نشست صمیمانه با جمعی از اهالی رسانه گفت: مردم ما انتظاراتی از دولت انقلابی آیت الله رئیسی دارند و می‌خواهند مدیران این دولت درد مردم را بدانند و با روحیه جهادی و با تدبیر و نگاه فساد ستیزی خدمت نمایند. ما نیز با همین رویکرد مدیریت صندوق بازنشستگی فولاد را بر عهده گرفتیم.

عامریان گفت: چون صندوق فولاد سال‌ها حیاط خلوت جریان‌های سیاسی و اقتصادی بود برخی از روی دلسوزی ما را نهی می‌کردند که به دلیل حواشی زیاد این صندوق مسئولیت آن را بر عهده نگیریم اما من از روی احساس مسئولیت و تعهدم به انقلاب عهده دار این مسئولیت شدم.

وی در تشریح شرایط صندوق در آغاز فعالیت تیم جدید مدیریتی افزود: به رغم ظرفیت‌های خوب صندوق فولاد، به دلیل ضعف مدیریت و عدم اهتمام مدیران گذشته صندوق در بسیاری از ابعاد دچار عقب ماندگی شده و بود. به گونه‌ای که مثلاً شرکت دخانیات ۶۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته و ۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد ادامه داد: در حوزه بازنشستگی نیز بازنشستگان از خدمات ارائه شده راضی نبودند و یکشنبه‌های اعتراضی نیز در همین راستا بود. ما می‌دانستیم که همه این مشکلات یک شبه اصلاح نمی‌شود اما با همت و انگیزه بالا کار خود را شروع کردیم و به اصطلاح زیر میز شرایط فعلی زدیم تا تحول ایجاد شود.

عامریان در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه بازنشستگی گفت: یکی از اهداف مهم ما افزایش سطح زندگی و کیفیت زندگی بازنشستگان بود و برای تکریم بازنشستگان و اعضای خانواده آنها و ارتقای منزلت بازنشستگان اقدام کردیم. راه اندازی سامانه پاسخ گویی ۲۴ ساعته بازنشستگان از جمله این اقدامات بود تا در هر ساعت از شبانه روز به سوالات بازنشستگان پاسخ داده و حس آرامش و بهداشت روانی این عزیزان را ارتقا دهیم.

وی افزود: در حوزه تکریم بازنشستگان اولین همایش تجلیل از جانبازان صندوق را برای تکریم ۳۵۰۰ جانباز صندوق و همچنین همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار صندوق را برگزار کردیم که بازتاب بسیار خوبی در میان بازنشستگان و فضای رسانه‌ای داشت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به اینکه برای اولین بار بودجه جداگانه رفاهی برای بازنشستگان در نظر گرفتیم گفت: در گذشته همه هدف صندوق معطوف به حقوق و درمان بود و به رفاهیات توجهی نمی‌شد. راه اندازی سفرهای زیارتی و سیاحتی و اعزام رایگان بازنشستگان زائر اولی به عتبات از طریق قرعه کشی با همکاری افرادی که نذر مخصوص زیارت دارند از جمله اقدامات رفاهی صندوق است.

وی ادامه داد: در طول یک سال اخیر دو بار مبلغ وام بازنشستگان را افزایش دادیم بار نخست در سال گذشته از ۴ به ۸ میلیون تومان که تعداد وام گیرندگان نیز دو برابر شد و بار دوم در مهرماه وام را به ۱۵ میلیون تومان رسانده و مدت اقساط را از ۲۴ به ۳۶ ماه افزایش دادیم و تعداد وام گیرندگان نیز مجدداً افزایش یافت.

عامریان با اشاره به اصلاحیه همسان سازی گفت: در بازه زمانی سه ماهه توانستیم در فضایی توأم با همدلی و تفاهم با بازنشستگان در خصوص اصلاحیه همسان سازی اعتمادسازی کرده و روند آن را آغاز کنیم. ما به رغم بار مالی فراوان این طرح و با محدودیت مالی شدید آن را از آغاز سال اجرا کردیم و معوقات مربوط به سالهای گذشته را نیز درصدد هستیم با تأمین منابع مالی پرداخت کنیم. انصافاً بازنشستگان ما نیز در این مسیر با صبوری به ما اعتماد کردند و ما قدردانشان هستیم. اجرای اصلاح همسان سازی موجب عادلانه تر شدن حقوق بازنشستگان به ویژه افرادی شد که سطح حقوق پایین‌تری دارند.

وی در تشریح اقدامات در حوزه درمان گفت: فرانشیز درمان را صفر کردیم تا بازنشستگان هیچ هزینه‌ای در بیمارستان پرداخت نکنند. ضمن اینکه سرانه درمان را ۱۰۰ درصد افزایش دادیم در حالی که رشد سالانه سرانه درمان بیمه تکمیلی ۲۰ درصد بود. برخی هزینه‌های درمان مثل سمعک، عینک و پرستاری ازمحل هزینه خودمان چندین برابر افزایش دادیم. اهتمام ویژه ما به مقوله درمان برای این بود تا بازنشستگان ما هیچ دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند و آرامش خاطر داشته باشند.

عامریان گفت: غربالگری، ایجاد پرونده سلامت برای خانواده‌ها و بهسازی و نوسازی درمانگاه‌های فولاد از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا خواهیم کرد.

وی در جمع بندی این بخش از سخنانش گفت: الحمدالله با اقدامات انجام شده آرامش خاطر در فضای بازنشستگان ایجاد شده و این مهم‌ترین سرمایه ماست و از این حس رضایتمندی بازنشستگان حفاظت می‌کنیم. افتخار می‌کنم بعد از سه ماه از آغاز کارمان دیگر شاهد تجمعات اعتراضی بازنشستگان نبودیم و این موضوع نشان دهنده اعتماد بازنشستگان به خادمانشان در صندوق است.

وی در ادامه سخنانش گفت: دچار یک رخوت، عقب ماندگی و پسرفت در شرکت‌ها بودیم و به جز یک شرکت (سنگ آهن مرکزی) مابقی شرکت‌ها زیان ده بودند و این شرکت‌ها با تورم نیروی انسانی غیرمولد و با جذب‌های سفارشی مواجه بودند. در واقع شرکت‌ها همانند باغ پیری بودند که نهال جدیدی در آن ایجاد نشده بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد تصریح کرد: برآورد کرده ایم شرکت‌های صندوق به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید نیاز دارند که ۵۰ هزار میلیارد تومان آن باید در شرکت سنگ آهن مرکزی انجام شود. البته تأمین این منابع کار آسانی نیست با همت و تلاش شدنی است.

وی افزود: در صندوق و شرکت‌ها از مدیران جوان و انقلابی استفاده کردیم و این مدیران با تلاش مضاعف در حال جبران عقب ماندگی‌ها هستند البته افرادی که منافعشان به خطر افتاده از دو ماه قبل از آمدن من به صندوق هجمه‌های خود را آغاز کردند اما ما بی توجه به این حواشی به کار خود ادامه می‌دهیم و همین بی توجهی ما به حاشیه‌ها مخالفان و منفعت طلبان را عصبانی کرده است و هیچ جریانی نمی‌تواند مانع تلاش ما برای توسعه و شکوفایی صندوق شود.

عامریان با اشاره به اینکه هزینه ترک فعل از فساد بیشتر است در مثال‌هایی از این موضوع گفت: زغالسنگ کرمان با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند و برای گاجره بعد از ۳۰ سال سند مالکیت گرفتیم یا برخی املاک دیگر هنوز سند ندارند.

وی افزود: در خصوص فسادهای گذشته پرونده‌های متعددی داریم که تا یک ماه دیگر کار قضائی آن شروع خواهد شد.

عامریان افزود: برنامه داریم زمینه ورود سه شرکت صندوق به بورس را فراهم کنیم و تا پایان سال پذیرش اولیه دو شرکت اخذ می‌شود. البته موانع قانونی دارد که در تلاش برای حل آن هستیم.

وی در خصوص انتشار یک فایل صوتی نیز گفت: در جلسه‌ای کاملاً داخلی مطالبی عنوان شد که محتوای این فایل کاملاً تقطیع شده بود و هدف انتشار آن هم تخریب مدیران صندوق بود. ما چند روز بعد به مجلس رفتیم و برای اعضای هیأت رئیسه و نمایندگان محترم در خصوص این موضوع شفاف سازی نمودیم. اما به جهت احترام به نمایندگان و جلوگیری از تکدر خاطر این عزیزان نامه عذرخواهی را هم تقدیمشان کردیم. کل این ماجرا برای تخریب مدیران صندوق بود و نشان داد تخریب کنندگان که برخی در داخل و برخی در خارج مجموعه هستند چون هیچ دستاویز و نقطه ضعفی از ما نداشتند دست به شیوه‌های غیراخلاقی برای تخریب زدند. البته ما از تخریب خود ابایی نداریم و محکم و استوار به راهمان ادامه می‌دهیم.از طرف دیگر این اقدام نشان داد که عملکرد ما در مبارزه با فساد مؤثر بوده است و مفسدین کاملاً عصبانی و نگران شده اند. انتظار از حامیان مبارزه با فساد و دولت و مجلس انقلابی این است که مثل همیشه هوشیار باشند و فریب فتنه گری و خدعه مفسدین را نخورند و همچنان با اهتمام کافی از سربازان خط مقدم مبارزه با فساد در صندوق فولاد حمایت کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: