پایگاه خبری خانه فوتبال:

در چهار مسابقه پایانی هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال استقلال میهمان تیم هوادار است و آلومینیوم اراک به مصاف نساجی می رود تا شاهد تکرار فینال جام حذفی فصل گذشته باشیم.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،  4 دیدار پایانی هفته یازدهم لیگ برتر روز جمعه برگزار می شود. بعد از آن مسابقات لیگ برتر تعطیل خواهد شد و تا زمان حضور تیم ملی در جام جهانی دیگر شاهد رقابت های باشگاهی نخواهیم بود. 

نگاهی به بازی‌های فردا می‌اندازیم؛

هوادار - استقلال؛ دوئل ساپینتو با گربه سیاه آبی ها

 استقلال در تهران میهمان حریفش است و حتی بر سرمحل برگزاری مسابقه چانه زنی و بحث های فراوانی شد تا شاید این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شود! هوادار تیم تازه تاسیسی در فوتبال کشورمان محسوب می شود که بنیادش را استقلالی هایی مثل رضا عنایتی گذاشتند و اکنون هم از بالا تا پایین این باشگاه شاهد حضور افرادی استقلالی هستیم از میری که زمانی حامی مالی باشگاه استقلال بود تا ساکت الهامی، شاهرخ بیانی و حتی ایمان عالمی که سابقه حضور در استقلال را به عنوان مربی و بازیکن داشته اند. بابک مرادی و داریوش شجاعیان هم از بازیکنان استقلالی تیم هوادار محسوب می شوند! با این حال  آنها فردا برای باخت استقلال تلاش خواهند کرد.

هوادار سه هفته است که بازنده نشده و با 12 امتیاز در رده دهم جدول ایستاده اما استقلال 19 امتیازی در رده سوم جدول است و تلاش می کند در آخرین مسابقه خود قبل از جام جهانی به صدر جدول بازگردد و اولین شرطش برد این مسابقه است به شرطی که پرسپولیس و سپاهان متوقف شوند. ساپینتو سرمربی هیجانی استقلال بعد از هفته ها محرومیت انضباطی این هفته به روی نیمکت باز می گردد هرچند او وقتی محروم هم هست از درگیری و حاشیه سازی غافل نیست! سیاوش یزدانی مدافع مغضوب هم به تیم برگشته است.  استقلال فصل گذشته 6 امتیاز از هوادار گرفت فردا اما روز دیگری است، سرمربی حریف؛ ساکت الهامی گربه سیاه استقلال است ، مربی که یکبار جام قهرمانی را از استقلال در فینال حذفی در مشهد از آبی پوشان گرفت. ز سویی دیگر هر دو سرمربی سابقه درگیری و تنش در کنار زمین را دارند. الهامی هم مثل ساپینتو وقتی از کوره در می رود غیرقابل مهار خواهد شد. این بازی می تواند مسابقه ای جذاب برای کمیته انضباطی هم محسوب شود! زیرا ساپینتو به خاطر جنجالش در سیرجان 400 میلیون جریمه شد! الهامی هم رکورددار محرومیت های انضباطی است او بعد از قهرمانی با تراکتور چندین ماه به دلیل همین جنجال های کنار زمین محروم شده بود. دوئل این دو مربی هیجانی و بیش فعال روی نیمکت می تواند صحنه های جذاب و حاشیه ای را در کنار زمین خلق کند!

استقلال بعد از این بازی خود را برای گرفتن یک جام قهرمانی آماده می کند زیرا چهارشنبه آینده باید در مسابقه سوپرجام به مصاف نساجی مازندران برود. 

مس رفسنجان - سپاهان اصفهان؛ جدال زردپوشان با خط دفاعی مستحکم و رکوددار تساوی 

مس رفسنجان رکورددار تساوی در این فصل هم اکنون با 13 امتیاز در رده هفتم جدول ایستاده این تیم فقط 4 گل خورده و یکی از خطوط دفاعی مستحکم لیگ را دارد اما در گلزنی مسی ها مشکل دارند و در 10 مسابقه فقط 5 گل زده اند! سپاهان 19 امتیازی که پشت سر پرسپولیس صدرنشین در جدول لیگ ایستاده خط حمله ای زهرداری با 15 گل زده دارد، جالب است که بازیکنی مثل رامین رضائیان در این تیم با 3 گل زده از برترین گلزنان تیم سپاهان است.

این بازی چالش بزرگی برای مهاجمان و بازیکنان هجومی سپاهان است تا توانایی های خود را ثابت کنند. البته منشا و پریرا دو بازیکن خارجی و هجومی مس هم می توانند برای سپاهان دردسر درست کنند. سپاهان در صورت برد و ناکامی پرسپولیس صدرنشین جدید لیگ خواهد شد اما مس می خواهد با برد به تعطیلات لیگ برود.

آلومینیوم اراک - نساجی مازندران؛ تکرار فینال حذفی با حضور مربیان سرخابی

آلومینیوم هفته گذشته استقلال را در یک بازی جنجالی متوقف کرد تا با 13 امتیاز در رده هشتم جدول لیگ بایستد نساجی مازندران اما بعد از باخت 3 بر یک مقابل استقلال در 4 بازی بعدی  اش سه برد و یک مساوی به دست آورد تا صعودی چشمگیر در جدول لیگ داشته باشد و با 16 امتیاز در رده پنجم جدول لیگ بایستد. اکنون تقابل سیدمهدی رحمتی سرمربی استقلالی آلومینیوم با حمید مطهری سرمربی پرسپولیسی نساجی می تواند جدالی تاکتیکی و جذاب در میدان باشد. این بازی  یک جور دربی قرمز و آبی بین  مربیانی از نسل جوان  فوتبال کشورمان است.  آنها آینده روشن و راه طولانی پیش رو  دارند.

فصل گذشته نساجی یک بار آلومینیوم را شکست داد. نساجی بعد از این مسابقه باید چهارشنبه آینده در سوپرجام به مصاف استقلال برود اما آلومینیوم بعد از این دیدار به تعطیلات خواهد رفت. این بازی یادآور فینال جام حذفی فصل گذشته هم هست جایی که نساجی برنده شد البته آن زمان ساکت الهامی هدایت این تیم را برعهده داشت.

ذوب آهن - نفت مسجدسلیمان؛ تقابل قعرنشینان

مصاف دو تیم قدیمی فوتبال که متاسفانه این روزها در قعر جدول قرار گرفته اند. ذوب آهن با 7 مساوی و یک برد 10 امتیازی است و روی پله دوازدهم جدول لیگ ایستاده و نفت هم با یک امتیاز کمتر در رده چهاردهم است. نفتی ها بعد از 4 باخت متوالی هفته گذشته یک امتیاز از مس رفسنجان گرفتند اما ذوب آهن هم سه هفته است که بردی نداشته و برای پیروزی در این دیدار خانگی قبل از تعطیلات لیگ تلاش خواهد کرد.نفت مسجدسلیمان مثل همیشه غرق در مشکلات مالی است ولی ذوب آهن حداقل در این بخش بحرانی ندارد. با این حال جالب است که فصل گذشته در مجموع دو دیدار نفت مسجدسلیمان یک برد به دست آورده است. 

*برنامه مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر:

پنجشنبه ۵ آبان

تراکتور تبریز – ملوان بندر انزلی- ساعت ۱۵- ورزشگاه یادگار امام  تبریز

پرسپولیس - مس کرمان- ساعت ۱۷- ورزشگاه آزادی تهران

صنعت نفت آبادان - پیکان تهران ساعت ۱۷- ورزشگاه  تختی آبادان

فولاد خوزستان - گل گهر سیرجان- ساعت ۱۹- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

جمعه ۶ آبان

هوادار  تهران - استقلال- ساعت ۱۶- ورزشگاه پاس قوامین تهران

مس رفسنجان -  فولاد مبارکه سپاهان اصفهان- ساعت ۱۶:۳۰- ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

آلومینیوم  اراک - نساجی مازندران- ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک

ذوب آهن  اصفهان -  نفت مسجد سلیمان- ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه فولادشهر فولادشهر

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: