پایگاه خبری خانه فوتبال:

کالابرگ الکترونیکی / قرار است یارانه نقدی در قالب یک پلتفرم و بستر، به کالابرگ الکترونیکی تبدیل شود تا مردم با مراجعه به فروشگاه‌ها بتوانند کالاها را خریداری کنند که کارهای آن تا حد خوبی پیش رفته است. یارانه جدید به کالابرگ الکترونیکی تغییر ماهیت می دهد. کالابرگ الکترونیکی دارای شرایط خاصی است. اخبار جدید از نحوه پرداخت یارانه کالابرگ الکترونیکی را با هم در سایت خانه فوتبال می خوانیم.

کالابرگ آخرین تصمیم دولت برای بالابردن توان اقتصادی مردم است. کم بود مقدار یارانه ها باتوجه به وضعیت اقتصادی مردم، موجب این شده است که فعالان اقتصادی از عرضه کالابرگ الکترونیکی حمایت کنند.

به نقل از ایسنا، دولت تصمیم داشت کالابرگ را از اوایل تیرماه توزیع کند. کالابرگ الکترونیکی به صورت کاغذ جدا نیست و در همان حساب بانکی مردم عرضه میشود. باتوجه به شرایط اقتصادی بنظر میرسد دریافت کالابرگ الکترونیکی توان خرید مردم را بیشتر میکند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر طرح کالابرگ در مرحله‌ای است که مقرر شده از پایلوت‌های شهری خارج و در سطح کشور اجرا شود، گفت: زمانی که حدود نصف فروشگاه‌های مربوطه به پایانه‌های فروش مخصوص مجهز شوند، دیگر مشکلی برای اجرای طرح نیست و برای بقیه فروشگاه‌ها هم راه‌هایی پیش‌بینی شده که بدون ایجاد صندوق فروشگاهی و با تغییر همین دستگاه‌های پز موجود بتوانند کالاهای مشمول را ثبت کنند.

علیرضا شاه‌میرزایی با بیان اینکه متولی اصلی کالابرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: وزارت صمت دستگاه همراه است و در تکمیل زنجیره تامین کالا و نصب سامانه‌ها در فروشگاه‌ها همکاری می‌کند که در پایلوت‌ها هم همکاری انجام شده است. این طرح تاکنون به صورت پایلوت در چهار شهرستان گرمسار، آبیک، دماوند و فیروزکوه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ممکن است نمایندگان نظر شخصی خود را در خصوص حذف کالابرگ مطرح کرده باشند، تصریح کرد: چیزی به عنوان نظر جمع بندی شده برای منتفی شدن طرح کالابرگ مطرح نشده است. طرح کالابرگ قانون است و بر اساس مصوبه مجلس باید اجرا شود.

به گفته این مقام مسئول اجرای این این طرح پیچیده و حساس است و باید پایلوت‌های متعدد اجرا شود. در حال حاضر طرح در مرحله‌ای است که مقرر شده از پایلوت‌های شهری خارج و در سطح کشور هم پایلوت‌هایی اجرا شود و در نهایت اگر مشکل خاصی نبود، اجرا شود./تجارت‌نیوز

کارت کالابرگ الکترونیکی در راه است

خوشبختانه دولت سیزدهم با هدف کمک به معیشت خانوار‌ها گویا در نظر دارد کارت اعتباری ۱۰‌میلیون تومانی به مردم دهد تا به این واسطه هم معیشت مردم تأمین شود و هم اینکه به واسطه این اعتبار و تحریک تقاضا کسب‌و‌کار‌ها با رونق نسبی روبه‌رو شوند.

معاون وزیر صمت از آغاز اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی در چهار شهر خبر داد و گفت: برای ایجاد تقاضا و رونق کسب‌و‌کار‌ها دولت می‌خواهد با همکاری بانک‌ها در سقف ۵۰‌هزار‌میلیارد تومان کارت‌های اعتباری خرید به میزان ۱۰‌میلیون تومان به مردم اختصاص دهد که مردم نسبت به خرید کالا‌ها و خدمات اقدام و سپس هزینه کارت را در قالب اقساط پرداخت کنند.

علیرضا شاه‌میرزایی تصریح کرد: اعطای کارت اعتباری ۱۰‌میلیون تومانی با هدف تقویت کسب‌و‌کار‌ها و تقویت تقاضای خانوار‌ها در نظر گرفته شده است. در واقع کارت خرید اعتباری که در همه جای دنیا مرسوم است که مردم اول کالا خرید می‌کنند و در آخر ماه پولش را می‌دهند، نیاز فعلی کشور است و در جهت تقویت تقاضای مردم خواهد بود.

معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد کالابرگ الکترونیک هم با بیان اینکه کارت خرید اعتباری ارتباطی به کالابرگ الکترونیکی ندارد، گفت: کالابرگ الکترونیکی تصمیم کل دولت خواهد بود که با همکاری وزارت صنعت، وزارت رفاه و سایر مجموعه‌ها انجام خواهد شد. کالابرگ الکترونیکی با کارت‌های موجود بانکی دست مردم کار می‌کند و قرار نیست کارت جدیدی صادر شود.

شاه‌میرزایی افزود: طرح اجرای کالابرگ الکترونیکی در چهار شهر گرمسار، آبیک، دماوند و فیروزکوه به صورت پایلوت اجرا شده و از نظر مجهز بودن سامانه‌های الکترونیکی از خیلی از کشور‌ها جلو هستیم.

ارائه کالا به مردم از طریق کالابرگ الکترونیکی

وی به ارائه کالا به مردم از طریق کالابرگ اشاره کرد و گفت: ۱۲‌هزار قلم کالا در فروشگاه‌هایی که به سامانه نظارت الکترونیک وصل هستند، ارائه می‌شود، اما اقلامی که قرار است از طریق کالابرگ الکترونیکی به مردم ارائه شود در ۴۰۰‌هزار فروشگاه ارائه خواهد شد.

شاه‌میرزایی با اشاره به سامانه نظارت الکترونیک اضافه کرد: در حال حاضر ۵ هزارو ۸۰۰ فروشگاه به سامانه‌های الکترونیکی و نظارت متصل شده و ۱۰‌هزار فروشگاه دیگر هم در حال اتصال است و تا آخر سال تعداد زیادی از فروشگاه‌ها به سامانه نظارت متصل می‌شوند.

معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در مورد حمایت از کسب‌و‌کار‌ها اظهار کرد: امسال ۵۰‌هزار‌میلیارد تومان تسهیلات برای رونق کسب‌و‌کار‌های نیمه‌فعال و نیازمند احیا در نظر گرفته شده است که با کمک شبکه بانکی پرداخت می‌شود و بخشی از کسب‌و‌کار‌های بزرگ می‌توانند زیرمجموعه‌های خود را مورد حمایت قرار دهند. در حال حاضر برخی کسب‌و‌کار‌ها با ۱۰۰‌هزار فروشگاه زیرمجموعه به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۲‌هزار‌میلیارد تومان برای حمایت از کسب‌و‌کار‌ها و تبلیغات آن‌ها در فضای مجازی و رسانه‌ها در نظر گرفته می‌شود که البته این بودجه دولتی نیست بلکه برای رونق کسب‌و‌کار‌ها اختصاص می‌یابد.

علیرضا شاه‌میرزایی با اشاره به اینکه کل فروش دیجیتال سال گذشته هزارو ۲۳۰ هزار‌میلیارد تومان بوده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود این عدد امسال به هزارو ۳۰۰‌هزار‌میلیارد تومان برسد که ۱۷ درصد از کل فروش در روش‌های مختلف در کشور را که حدود ۷‌هزار‌هزار‌میلیارد تومان است، شامل می‌شود، البته ۹۷ درصد این کسب‌وکار‌ها روی پلت‌فرم‌های داخلی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تجارت الکترونیک از کل تجارت کشور به ۳ درصد رسیده است، افزود: در حوزه تجاری لازم است اینترنت بین‌الملل اختصاص دهیم و پلت‌فرم‌های داخلی را تقویت کنیم. این در حالی است که شبکه‌های خارجی هم باید باشند تا انحصار شکل نگیرد و رقابت داشته باشیم. در حال حاضر ۸۰ درصد کسب‌و‌کار‌های ایرانی در شبکه‌های اجتماعی هستند و بعضاً در قالب مکمل همچون تبلیغات از آن استفاده می‌کنند.

منبع: روزنامه جوان

تغییر جدید در توزیع کالابرگ الکترونیکی

دولت یارانه ۴۵ هزار تومانی معرف احمدی نژاد را در کنار یارانه کمک معیشتی دولت روحانی همراه با یارانه ای که برای جبران گرانی ها حاصل از حذف ارز ترجیحی در نظر گرفته بود را یک کاسه کرد و با این اقدام میزان پرداخت یارانه به مردم را برای قشر متوسط به بالای جامعه ۳۰۰ هزار تومان و دهک های پایین درآمدی نیز ۴۰۰ تومان در نظر گرفت.

پس از حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی که منجر به آزاد سازی قیمت کالاهای اساسی و رشد چند برابری بهای آنها در بازار شد، دولت با همراهی مجلس شورای اسلامی طرح ارائه کالابرگ و یا کارت الکترونیکی را برای جبران گرانی ها مطرح کردند تا مردم با استفاده از آن اقلام اساسی مورد نیاز خود نظیر گوشت، مرغ؛ تخم مرغ، لبنیات، روغن و … را با قیمت مناسب از فروشگاهها تهیه کنند.

در این طرح دولت یارانه ۴۵ هزار تومانی معرف احمدی نژاد را در کنار یارانه کمک معیشتی دولت روحانی همراه با یارانه ای که برای جبران گرانی ها حاصل از حذف ارز ترجیحی در نظر گرفته بود را یک کاسه کرد و با این اقدام میزان پرداخت یارانه به مردم را برای قشر متوسط به بالای جامعه ۳۰۰ هزار تومان و دهک های پایین درآمدی نیز ۴۰۰ تومان در نظر گرفت و اعلام شد؛ چنین یارانه ای تا آماده سازی برای ارایه کالا برگ یا کارت الکترونیکی فعلا بصورت نقدی به مردم پرداخت می شود. حال با گذشت ۷ ماه از سال اما خبری از کالا برگ نیست و هر ماه یارانه جدید سر موقع به حساب سرپرستان خانوارواریز می شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: