پایگاه خبری خانه فوتبال:

ایوان تونی مهاجم جدید تیم ملی انگلیس و بازیکن خط حمله تیم برنتفورد در ماه جاری به دلیل اتهام شرط‌بندی در مسابقات فوتبال توسط اتحادیه فوتبال انگلیس بازجویی شده و این اتفاق قبل از جام‌جهانی ۲۰۲۲ ممکن است او را از حضور در قطر محروم کند.

نشریه «سان» مدعی شد، تونی بازیکن سه‌شیرها در مرکز تحقیقاتی مبنی بر شرط‌بندی قرار دارد. این بازیکن که ۵۰ میلیون پوند ارزش پیدا کرده، توسط مقامات اتحادیه فوتبال انگلیس مورد بازجویی قرار گرفته است.

انتظار می‌رود تونی ۲۶ ساله که در اردوی گذشته تیم ملی انگلیس برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ حضور داشته، برای اردوی بعدی هم توسط گرت ساوتگیت دعوت شود. او در لیگ ملت‌ها عضو سه‌شیرها شد، ولی فرصت بازی پیدا نکرد و هنوز بازی ملی ندارد.

اتهام قدیمی

اعتقاد بر این است که اتهاماتی که به تونی وارد شده مربوط به دوره حضور این بازیکن در یکی از تیم‌های سابقش باشد. یک منبع مطلع در این باره گفت: «ایوان از تحقیقات مطلع است. او نگران است، اما مطمئن است که هیچ اشتباهی انجام نداده. اتحادیه فوتبال انگلیس هم موظف است به طور کامل به اتهاماتی که دریافت می‌کند، عمل کند. اما واضح است که این موضوعی حساس برای اتحادیه فوتبال خواهد بود، چرا که تونی یکی از نامزدهای حضور در تیم ملی انگلیس است.»

سخت‌گیری برای شرط‌بندی

رسانه‌ها در حال حاضر هیچ ایده‌ای در مورد این که بازیکن پیشین تیم نیوکاسل تلاش کرده نتیجه مسابقه‌ای را تغییر دهد، ندارند. با این حال بر اساس قوانین اتحادیه فوتبال، همه بازیکنان حرفه‌ای مردان و زنان با ممنوعیت در حضور در شرط‌بندی‌های فوتبال در کل جهان مواجه هستند. این قوانین هم آنقدر سختگیرانه است که شامل قمار در نقل‌وانتقالات، مشاغل مدیریتی و حتی انتخاب تیم می‌شود و ممنوعیت هم برای بازیکنان، مدیران و مسئولان مسابقات و کارکنان باشگاه‌ها اعمال می‌شود.

واکنش تونی و سرمربی

ایوان تونیدر واکنش به این خبر در توییتر نوشت: «من به فدراسیون فوتبال در تحقیقات‌شان کمک کرده‌ام و تا زمانی که این تحقیقات به نتیجه نرسد، هیچ اظهار نظری نمی‌کنم. من با غرور یک انگلیسی هستم و همیشه رؤیایم بازی در جام‌جهانی برای کشورم بوده است.»

تونی که به‌عنوان یکی از بهترین پنالتی‌زنان لیگ برتر و جهان شناخته می‌شود، برای دیدارهای لیگ ملت‌های اروپا مقابل آلمان و ایتالیا به تیم ملی انگلیس دعوت شد. با وجود حضور در کمپ تمرینی، ساوتگیت نتوانست از او در دیدار گذشته استفاده کند و همین هم تردیدهایی در مورد انتخاب او برای لیست نهایی ایجاد کرد.

گرت ساوتگیت در مورد اتهامی که به تونی وارد شده، گفت: «من فشارها را درک می‌کنم، برای این که به جام‌جهانی بسیار نزدیک است، اما زندگی ایوان تونی فراتر از جام‌جهانی هم هست. او در چارچوب عمل می‌کند و کاری که تا الان در باشگاهش انجام داده هم اهمیت زیادی دارد. 

منبعی در مورد مشکل ایجاد شده برای تونی گفت: «به نظر می‌رسد باورنکردنی باشد که یک ستاره مطرح برای بازی کردن در تیم ملی انگلیس در زمانی که برای شرط‌بندی تحت بازجویی قرار می‌گیرد، انتخاب شود. فوتبالیست‌ها الگوی میلیون‌ها جوان هستند و رفتار آن‌ها در رابطه با ورزش باید منعکس‌کننده این شرایط باشد.»

پیش از این بازیکنان ملی‌پوش انگلیس مثل دنیل استوریج، کیران تریپیه و جوی بارتون مورد اتهام شرط‌بندی قرار گرفته‌اند و با محرومیت‌هایی هم مواجه شده‌اند. این احتمال وجود دارد که در صورت اثبات اتهام تونی، او هم با محرومیتی سنگین روبه‌رو شود. حتی در برخی موارد محرومیت مادام‌العمر برای این اتهام پیش‌بینی شده است.

منبع: خبرورزشی

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: