پایگاه خبری خانه فوتبال:

بر خلاف استقلال که در فصول قبل از مهاجمان خارجی با کیفیتی نظیر شیخ دیاباته و مامه تیام بهره می‌برد، پرسپولیس بعد از گادوین منشا که عملکرد خوبی هم داشت، خاطره خوبی از مهاجمان خارجی نداشت.

در حقیقت، پرسپولیس در حافظه تاریخی خود خاطره خوشی از مهاجمان خارجی ندارد و شاید به غیر از منشا، فقط بتوان از ایمون زائد و ابراهیم توره به عنوان مهاجمان خارجی گلزن سرخ‌پوشان تهران نام برد.

چندین فصل بود که هیچ مهاجم خارجی، جایی در ترکیب اصلی و ثابت سرخپوشان نداشت. پرسپولیس یحیی اما در این فصل سنت‌شکنی کرده و نه تنها یک مهاجم خارجی گلزن در ترکیب خود دارد، بلکه زوج خط حمله قرمزهای پایتخت یعنی لوکادیا و دیاباته هر دو خارجی هستند.

یورگن لوکادیا تا پایان هفته یازدهم توانسته 6 گل زده و شیخ دیاباته هم در هفته یازدهم اولین گل خود را به‌ثمر رساند. این دو بازیکن بیشتر از 60 درصد گل‌های این فصل پرسپولیس را به ثمر رسانده‌اند که بار بیشتر آن روی دوش لوکادیا بوده است.

گل‌های لوکادیا اغلب گل‌هایی بوده که امتیازات ارزشمندی را برای شاگردان یحیی به ارمغان آورده است. در حقیقت باید نقش ویژه‌ای برای یورگن در صدرنشینی پرسپولیس قائل باشیم.

لوکادیا در 7 بازی برای پرسپولیس 6 گل زده که آمار بسیار موفقی است. این مهاجم هلندی یک گل مقابل صنعت نفت، یک گل مقابل هوادار، ۲ گل مقابل نفت مسجد سلیمان، یک گل مقابل مس و یک گل مقابل ملوان به ثمر رساند.لوکادیا با ۲ گل مقابل نفت مسجدسلیمان، گل مقابل مس رفسنجان و گل مقابل ملوان به تنهایی توانسته ۹ امتیاز از ۲۴ امتیاز پرسپولیس را بدست بیاورد.

لوکادیا در یازده هفته‌ای که از لیگ بیست و دوم گذشته، تنها یک هفته در صدر جدول گلزنان لیگ برتر نبوده و به نظر می‌رسد سایر مهاجمان فصل جاری، کار سختی برای بدست آوردن عنوان آقای گلی خواهند داشت.

بغل پای بی نقص لوکادیا که مقابل ملوان که در شرایطی دشوار به گل تبدیل شد، نشان داد این مهاجم که سابقه بازی در تیم‌های مختلف اروپایی از لیگ هلند تا لیگ برتر جزیره در انگلستان را دارد، یک گلزن بالفطره است. زیرا چنین حرکاتی آموزشی نیست و به نبوغ این بازیکن برمی‌گردد.

شاید بعد از جذب مهاجمانی از آمریکای جنوبی به ویژه برزیل در فصول گذشته مثل جونیور که بسیار کم فروغ ظاهر شدند، یحیی را به فکر جذب مهاجمی از اروپا کرد که امتحان خود را پس داده باشد. ایده‌ای که به نظر می‌رسد تا اینجای لیگ بیست و دوم جواب داده است.

منبع: رکنا

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: