پایگاه خبری خانه فوتبال:

قطر با میزبانی در جام جهانی 2022 تفاوت‌های زیادی با جام‌های جهانی گذشته ایجاد کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، 13 روز تا آغاز جام جهانی 2022 قطر زمان باقی مانده و اکنون تمام نگاه‌ها به این رقابت بزرگ در آسیا است.
رقابتی که برای اولین بار در زمستان صورت گرفته و تمام برنامه‌های باشگاه‌ها و تیم‌های ملی را دستخوش تغییر داده است.

این جام جهانی تفاوت‌های بسیاری با جام‌های جهانی گذشته دارد که می‌خواهیم به بررسی آن بپردازیم.

*اولین جام جهانی تاریخ در زمستان

وقتی قطر به عنوان میزبان جام جهانی شناخته شد، همه از گرمای هوای این کشور در تابستان صحبت کردند که فیفا تصمیم گرفت این مسابقات برای اولین بار در زمستان و در وسط مسابقات باشگاهی برگزار شود.

*بیشترین هزینه

واقعیت جالب دیگر این است که قطر برای میزبانی جام جهانی هزینه‌ای فراوان انجام داده است. بر اساس گزارش دیلی استار، قطر 200 میلیارد دلار برای پروژه‌های زیربنایی از جمله ساخت ورزشگاه، بزرگراه‌ها، هتل‌ها و غیره هزینه کرده که به عبارتی این جام جهانی را به گران‌ترین میزبانی در تاریخ این مسابقات بدل کرده است.

*کمترین ورزشگاه

تنها 8 ورزشگاه برای مسابقات جام جهانی قطر تدارک دیده شده که در تاریخ جام جهانی از سال 1978 این کمترین ورزشگاه ممکن برای برگزاری بزرگترین رویداد فوتبال دنیا است.

نکته جالب دیگر این است که از این 8 استادیوم، تنها یکی از آنها بازسازی شده و 7 ورزشگاه دیگر کاملا جدید ساخته شده است.

در جام جهانی 1978، آرژانتین تنها 6 ورزشگاه برای میزبانی مهیا کرده بود.

VQYgfCRSPr7z

*تعداد تماشاگران

یکی از جذاب‌ترین حقیقت‌های این جام جهانی، تعداد تماشاگران احتمالی در قطر است. پیش بینی می‌شود که رکورد تماشاگر در تاریخ جام جهانی در این دوره شکسته شود.

*کشور کوچک؛ دسترسی  آسان!

اگر در جام جهانی روسیه، تماشاگران باید مسافتی طولانی برای رسیدن به ورزشگاه‌های مختلف را طی می‌کردند، در این دوره هیچ غمی در خصوص رسیده به ورزشگاه بعدی نخواهند داشت.

قطر کشوری بسیار کوچک است که این موضوع باعث شده تا رسیدن به ورزشگاه‌ها به شکلی جالب قابل دسترسی نام گیرند. شهرهای مهم قطر مثل دوحه، لوسیل، الوکره و الریان در مجاورت یکدیگر قرار دارند و از این رو، مسافران دردسری برای نقل مکان نخواهند داشت.

نکته جالب این است که 2 ورزشگاه البیت و الوکره تنها 140 کیلومتر با هم فاصله دارند.

*تهویه فوق‌العاده در ورزشگاه‌ها

یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که از شرایط کشور قطر ذهن تماشاگران را مشوش کرده، گرمای هوا است که قطر برای این موضوع تمام ورزشگاه‌های خود را کاملا مجهز به تهویه هوا کرده است. همه 8 ورزشگاه قطر دارای تهویه کاملا مطبوع هستند و تجربه تماشای راحت را برای هواداران ایجاد کرده است.

*دومین میزبانی تاریخ آسیا

با اینکه قطر به اولین میزبان تاریخ جام جهانی از ناحیه خاورمیانه لقب گرفته ولی اولین میزبان آسیا نیست.

در سال 2002، کشورهای کره جنوبی و ژاپن برای اولین بار میزبانی جام جهانی را از قاره آسیا دریافت کردند. مسابقاتی که اتفاقا با حواشی زیادی به پایان رسید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: