پایگاه خبری خانه فوتبال:

فوق ستاره تیم ملی برزیل دررویای فتح جام جهانی است.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، گران ترین بازیکن جهان که اکنون 30 سال سن دارد، از زمان پیوستن به پاریسن ژرمن در سال 2017 با رکورد 222 میلیون یورو، اغلب برای برآورده کردن انتظارات و مصدومیت ها با مشکل مواجه شده است.

فوق ستاره تیم ملی برزیل در جام جهانی 2014 که کشورش میزبان بود نتوانست انتظارات را برآورده کند و سلسائو را به ششمین جام برساند. پس از آن نیز تاکنون موفقیت با کشورش به جام کنفدراسیون‌ها 2013 و طلای المپیک در بازی‌های ریو در سال 2016 محدود شده است اما حالا در اوج آمادگی قرار دارد تا علاوه بر پاک کردن خاطره تلخ 2014 و تحقیر خانگی 7 بر 1 مقابل آلمان، نگاهی هم به توپ طلا داشته باشد.

نیمار در تمرینات پیش فصل پاریسن ژرمن یک هفته زودتر حاضر شد و تا اینجاری فصل در 19 بازی 15 گل به ثمر رسانده و پاس‌گل‌های زیادی نیز به مسی و ام‌باپه داده است.

تیته سرمربی تیم ملی برزیل در توصیف نیمار گفته است: او در اوج است. این نتیجه تمام تلاش‌هایی است که برای آماده سازی صرف کرده است. 

نیمار در حالی به قطر می‌رود که تنها به دو گل نیاز دارد تا با پله در عدد 77 به عنوان بهترین گلزن تاریخ برزیل به تساوی برسد.

کافو کاپیتان اسبق تیم ملی برزیل نیز در گفت‌وگو با فرانس24  اعلام کرد با نیمارِ روی فرم، ما شانس زیادی برای کسب قهرمان جام جهانی داریم. او بازیکنی است که می‌تواند در زمین تفاوت ایجاد کند.

کارکا که در جام جهانی 1986 و 1990 برای سلسائو بازی کرد، می گوید: امیدوارم نیمار در فرم الهام‌بخشی باشد تا برزیل شانس بیشتری برای رسیدن به فینال داشته باشد.

با این حال، فرم خوب نیمار درون زمین در حالی است که همچنان خارج از زمین خبرساز می شود. بر اساس گزارش فرانس24؛ دادستانی اسپانیا اخیراً اتهامات فساد و کلاهبرداری علیه نیمار و چند نفر دیگر را که در پرونده انتقال به بارسلونا (سال 2013) متهم شده بودند، رد کرد.

در همین حال او پس از حمایت از کاندیدای راست افراطی ژایر بولسونارو در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری برزیل نیز مورد انتقاد قرار گرفت. نیمار قول داد اولین گل خود در قطر را به بولسونارو اختصاص دهد که در انتخابات مقابل نامزد چپ لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، شکست خورد.

اکنون نیمار روی هدف خود در جام جهانی متمرکز است و در مصاحبه اخیر خود با سایت پاریسن ژرمن اعلام کرد: من رویای بردن آن (جام جهانی) را دارم.

تیم ملی برزیل در اولین مسابقه جام جهانی، روز سوم آذر به مصاف صربستان می‌رود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: