پایگاه خبری خانه فوتبال:

حریف نخست تیم ملی کشورمان در جام جهانی 2022 قطر شانس زیادی برای رسیدن به مراحل پایانی این رقابت دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس، رقیب اول تیم ملی کشورمان در جام جهانی 2022 قطر یکی از مدعیان قهرمانی در این رقابت است. لیونل مسی انگلیس را در کنار فرانسه و برزیل جز بهترین تیم‌ها دانست و هری کین در ورود به قطر اعلام کرد که با همکاری سه‌شیر قصد دارد جام را به خانه بازگرداند.

* انگلیس را دست‌کم نگیرید!

تیم ملی انگلیس با همه نتایج ضعیفی در ماه‌های گذشته و در لیگ ملت‌های اروپا کسب کرده تحت فشار فراوانی است ولی جام جهانی با تمامی رقابت‌ها تفاوت دارد. انگلیس زیر نظر ساوتگیت نشان داده که در تورنمنت‌ها می‌تواند با اندیشه «عمل‌گرایی» ساوتگیت پیش به سوی پیروزی برود و بتواند به مراحل پایانی راه یابد.

سه‌شیر در جام جهانی 2018 پس از جام جهانی 1990 به جمع 4 تیم رسید و در یورو 2020 در یک قدمی فتح اولین جام اروپایی قرار داشت. به همین دلیل نباید از کیفیت بالای انگلیس گذر کرد و این تیم را دستکم گرفت.

انگلیس، تیم رده پنجم رده‌بندی فیفا در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 حتی یک بار هم شکست را تجربه نکرد. آمار 39 گل زده را به ثمر رساند تا گلزن‌ترین تیم اروپا شناخته شود.

* از بازی عمل‌گرایانه و قدرت هری کین تا سرعت وینگرها

سبک بازی آنها همانطور که گفته شد با اصطلاح «پراگماتیک» یا بازی «عمل‌گرایانه» معروف شده است. ساوتگیت برد را مهمتر از بازی زیبا می‌داند و همین نیز باعث شده تا خیلی‌ها از او به خاطر نمایش محتاطانه انتقاد کنند. با این حال همان منتقدین نیز وقتی سه‌شیر در یک قدمی کسب جام پس از سال‌ها قرار گرفت، لب به تحسین از این سرمربی 52 ساله باز کردند.

انگلیس معمولا با سیستم 3-4-3 بازی می‌کند و سعی دارد با استفاده از وینگرهای خود به قلب خط دفاعی حریف بزند. بزرگ‌ترین نقطه قوت این تیم گزینه‌های مختلف در خط تهاجمی است. هری کین، بزرگترین سلاح آنها در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد و با اندیشه‌های مورینیو و کونته حالا به یک مهاجم بازیساز نیز بدل شده است.

از رحیم استرلینگ، فیل فودن، بوکایو ساکا و همچنین جک گریلیش می‌توان به نقاط قوت انگلیس در خط تهاجمی اشاره کرد. البته نباید از بازیکنانی مثل میسون مونت و جود بلینگهام نیز گذشت که در قسمت میانی به شدت ورزیده شده‌اند و بسیار خطرناک هستند.

جود بلینگهام از سوی بسیاری از رسانه‌ها بعد از هری کین، مهمترین ستاره سه‌شیر در این جام محسوب می‌شود. بازیکنی که در دورتموند با 20 سال سن کاپیتان شد و توانست یکی از مهره‌های بزرگ تیم آلمانی لقب گیرد.

* خط دفاعی متزلزل؛ بزرگترین ایراد سه‌شیر

و اما از نقاط ضعف تیم ملی انگلیس می‌توان به خط عقب اشاره کرد. جایی که هری مگوایر ایستاده و اصلا آمادگی لازم را ندارد. با این حال ساوتگیت به شدت او اعتماد دارد و احتمال می‌رود این بازیکن در ترکیب اصلی قرار گیرد.

گل‌هایی که در جام جهانی 2018 و یورو 2020 ، تیم ملی انگلیس دریافت کرد و نتوانست پیروز میدان شود را به یاد آورید. هر 2 به خاطر ضعف خط دفاعی به ثمر رسید و انگلیس با اینکه توانسته بود بازی و میدان را مدیریت کند ولی بازنده میدان نام گرفت.

از طرفی می‌توان به مصدومیت بازیکنانی چون بن چیلول و ریس جیمز، وینگ‌بک‌های قدرتمند در سمت چپ و راست چلسی نیز اشاره کرد. دست ساوتگیت خالی شده و باید از چند بازیکن در این 2 پست استفاده کند که به نظر می‌رسد در بازی مقابل تیم ملی کشورمان در سمت راست کران تریپیر و  در سمت چپ لوک شاو در ترکیب اصلی قرار گیرند.

 

آرنولد که در این فصل در فاز تدافعی به شدت ضعیف عمل کرد، به دلیل مصدومیت جمیز به تیم ملی دعوت شد

آماده نبودن کلوین فیلیپس نیز یکی از مشکلات ساوتگیت در جام جهانی خواهد بود. بازیکنی که در یورو 2020 نمایشی دیدنی داشت، پس از رسیدن به منچسترسیتی کاملا افت کرد و به دلیل مصدومیت اکنون شرایط خوبی ندارد.

عدم آمادگی کایل واکر نیز دیگر بدشانسی انگلیسی‌ها پیش از جام جهانی 2020 است و باید دید ساوتگیت چگونه می‌خواهد این تیم را برای رسیدن به مراحل پایانی هدایت کند.

ترکیب احتمالی انگلیس به شرح زیر است:

دروازه‌بان: جوردن پیکفورد

مدافعان: هری مگوایر – جان استونز – بن وایت

هافبک‌ها: کران تریپیر – دکلن رایس – جود بلینگهام – لوک شاو

مهاجمان: فیل فودن – رحیم استرلینگ – هری کین

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: