پایگاه خبری خانه فوتبال:

وام بازنشستگان |وام بازنشستگان به بازنشستگان تأمین اجتماعی تعلق می گیرد. وام بازنشستگان بدون ضامن پرداخت می شود. وام بازنشستگان به کسانی که اطلاعات درستی از خود ثبت کرده باشند داده می شود. وام بازنشستگان در 3 نوع مختلف پرداخت خواهد شد.

فرزندان بازنشستگانی که حداقل ۱۰ میلیون ریال خالص دریافتی داشته باشند مشمول دریافت وام ازدواج ۲۵ میلیون تومانی نیز می‌شوند.

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱، به پسرانی که قبل از ۲۵ سالگی و دخترانی که پیش از ۲۳ سالگی ازدواج کنند، ۱۵۰ میلیون تومان وام ازدواج تعلق می‌گیرد و اگر ازدواج آن‌ها پس از این مدت باشد نیز می‌توانند هر کدام ۱۲۰ میلیون تومان وام دریافت کنند. علاوه بر این به فرزندان بازنشستگان نیز می‌توانند ۲۵ میلیون تومان وام، غیر از وام ازدواج خود دریافت کنند.

فرزندان بازنشستگان می‌توانند به غیر از وام ازدواج، به واسطه بازنشستگی قیم خود ۲۵ میلیون تومان وام بگیرند؛ بنابراین در بهترین حالت اگر یکی از والدین دختر و پسری که ازدواج کرده‌اند، بازنشسته باشد و مشمول دریافت وام ازدواج ۲۵ میلیون تومانی شده باشند و از طرفی سن دختر زیر ۲۳ سال و پسر زیر ۲۵ سال باشد، می‌توانند در مجموع ۳۵۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند.

شرایط وام ۲۵ میلیونی ازدواج فرزندان بازنشستگان

فرزندان بازنشستگانی که حداقل ۱۰ میلیون ریال خالص دریافتی داشته باشند مشمول دریافت وام ۲۵ میلیون تومانی می‌شوند.

عقدنامه‌هایی برای دریافت وام پذیرفته می‌شوندکه در سال جاری ثبت شده باشند.

تسهیلات وام ۲۵ میلیون تومانی ازدواج فقط به اولین ازدواج فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشسته یا وظیفه بگیر یا فرزند همسر وظیفه بگیر، تعلق می‌گیرد و تنها بابت ازدواج اول زوجین این وام پرداخت می‌شود.

هر فرد تنها یک بار می‌تواند این وام را دریافت کند و اگر پدر و مادر یک فرد هر دو بازنشسته باشند، فرد تنها می‌تواند از طرف یکی از والدین خود و برای یک بار وام ۲۵ میلیون تومانی را دریافت کند.

اگر بازنشسته یا وظیفه‌بگیری در دوره‌های پیش موفق به دریافت وام ازدواج برای یکی از فرزندانش شده باشد، در این دوره امکان دریافت وام نخواهد داشت.

وام ازدواج مشمول بیمه عمر مانده بدهکار خواهد بود و هزینه آن بر عهده متقاضی است.

متقاضیانی که در دوره‌های قبل ثبت نام کرده بودند، ولی وام به آن‌ها اختصاص نیافته بود، باید صرفا نسبت به تکمیل اطلاعات و مدارک خود اقدام کنند. پس از ثبت‌نام صندوق بازنشستگی درخواست‌ها را بررسی کرده و طبق اولویت مبلغ وام به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

تعداد اقساط و نرخ وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

میزان وام ازدواج بازنشستگان ۲۵ میلیون تومان و اقساط بازپرداخت آن ۶۰ ماهه و با نرخ کارمزد ۱۰ درصد ارائه می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که این روز‌ها زمان ثبت نام وام به پایان رسیده، اما احتمالا درگاه ثبت نام این وام به زودی بازگشایی می‌شود./ایبنا

واریز وام 15 میلیونی بازنشستگان

وام پانزده میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری واریز شد.

عصر دیروز، واریز وام ضرروی پانزده میلیون تومانی به حساب بازنشستگان مشمول انجام شد؛ مشمولان نوبت اول توانستند این وام را دریافت کنند.

این واریزی نوبت اول از سال ۱۴۰۱ بود که از سوی بانک صادرات به حساب  ۳۱ هزارو ۴۷۹  بازنشسته کشوری واریز شد؛ تعدادی از بازنشستگان در نوبت صبح وام خود را دریافت کردند اما تا پایان عصر، واریزی به حساب تمام مشمولان صورت گرفت/ منبع: ایلنا

وام بازنشستگان افزایش یافت

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران از موافقت مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با افزایش مبلغ وام بازنشسته‌ها خبر داد.

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران از افزایش مبلغ وام پرداختی به بازنشستگان این سازمان خبر داد و گفت: امسال تعداد بیشتری از بازنشستگان می‌توانند این وام را دریافت کنند.

علی دهقان کیا در مورد وام قرض‌الحسنه بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: کانون عالی بازنشستگان پیگیری‌های لازم را برای افزایش مبلغ وام بازنشستگان این سازمان انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی چند روز قبل موافقت خود را با این افزایش اعلام کرده است، گفت: امیدواریم شرایط و اعتبار لازم برای پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به بازنشستگان هر چه زودتر مهیا شود.

رییس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران ادامه داد: سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان سراسر کشور وام ۷ میلیون تومانی را دریافت کردند که البته پرداخت وام طی چند مرحله انجام شد و امسال قرار است علاوه بر افزایش مبلغ، شرایطی فراهم شود که تعداد بیشتری از بازنشستگان بتوانند این وام را دریافت کنند.

دهقان کیا همچنین در خصوص سفرهای زیارتی بازنشستگان اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا طرح اعزام زائران به سفرهای زیارتی و سیاحتی متوقف شده بود که این طرح مجدداً قرار است از سر گرفته شود.

به گفته وی، کانون عالی بازنشستگان پیگیری‌های لازم برای محقق شدن این طرح را نیز انجام داده است./منبع: مهر

شرایط وام 50 میلیونی بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش سقف خرید لوازم خانگی بازنشستگان خبر داد .

سقف خرید لوازم خانگی بازنشستگان به صورت اقساطی تا ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

اعتبارات خرید اقساطی لوازم خانگی بازنشستگان به رقم ۵۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته است؛ این تسهیلات با کارمزد ۶ درصد ارائه خواهد شد.

اسکندری (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) افزایش این رقم در سال جاری را تایید کرده و آن را راهکاری برای بهبود معیشت بازنشستگان دانسته است.

بازنشستگان کشوری علاوه بر تسهیلات بانکی، می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از فروشگاه‌ها لوازم خانگی بخرند؛ اعتبارسنجی آن‌ها با فیش‌ها و احکام حقوقی‌شان انجام می‌شود.

نام‌نویسی متقاضیان وام بازنشستگی تامین اجتماعی آغاز شد. این وام ۱۲ میلیون تومانی که با نرخ ۴ درصد پرداخت می‌شود به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

در بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی اعتباری پنج هزار میلیارد تومانی برای وام ضروری بازنشستگان پیش‌بینی شده است. این یعنی از میان جمعیت ۳٫۶ میلیون نفری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، حدود ۴۱۶ هزار نفر شانس دریافت این تسهیلات را دارند.

چه کسانی نمی‌توانند وام بگیرند؟

بررسی‌های نشان می‌دهد وام ضروری بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی به کسانی تعلق می‌گیرد که دارای این شرایط باشند:

– داشتن کمتر از ۷۲ سال سن

– دریافت مستمری از طریق بانک رفاه کارگران

– نداشتن بدهی و تعهد بانکی

– استفاده نکردن از تسهیلات مشابه در سه سال گذشته

– داشتن سیم کارت تلفن همراه به نام شخص بازنشسته متقاضی

همه موارد فوق از جلمه عواملی هستند که در غربالگری متقاضیان ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی باعث کاسته شدن از صف متقاضیان می‌شوند.

اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی به تفاهم‌نامه این سازمان با بانک رفاه کارگران و کارمزد چهار درصد تسهیلات اعطایی به مستمری‌بگیران با بازپرداخت ۲۴ ماهه اشاره کرد و یادآور شد: سیاست‌های حمایتی با هدف بهبود وضعیت جامعه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته ۳۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شد، تأکید کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد از حق بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط این سازمان تقبل شده و پرداخت می‌شود و خدمات تحت پوشش بیمه تکمیلی نیز نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

اسفندیاری با اشاره به آغاز مجدد طرح کرامت رضوی در سال جاری گفت: از اوایل تیر ماه اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی به زیارت امام رضا (علیه‌السلام) در قالب طرح « کرامت رضوی » آغاز شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در راستای مسائل رفاهی و تقویت سلامت و نشاط روحی بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این افراد به همراه همسرانشان به این سفر اعزام خواهند شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی به ارائه  ۱۸ نوع خدمات بیمه‌ای و درمانی به جامعه هدف تحت پوشش این سازمان اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات درمان بستری رایگان به بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال در تمامی مراکز درمانی دولتی طرف قرارداد از دیگر اقدامات این سازمان است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، وی با بیان اینکه بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی با ۳۹۳ مرکز درمانی و بیش از ۱۰ هزار تخت فعال در حال ارائه خدمات به مخاطبان و بازنشستگان است، اذعان کرد: بیش از ۳۰ درصد مراجعان مراکز درمانی سرپایی این سازمان بالای ۶۵ سال سن دارند.

 اسفندیاری همچنین به اجرای طرح تحول درمان و راه‌اندازی کلینیک‌های دیابت و فشار خون با استفاده از ظرفیت‌های موجود مراکز درمانی ملکی اشاره و خاطرنشان کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی با آموزش ۵۰۰ پرستار، ۹۲ کارشناس تغذیه و ۴۰۰ پزشک عمومی در حال اجرای این طرح در جهت خدمت‌رسانی و تکریم  مراجعان و  بازنشستگان است.

پرداخت وام 100 میلیونی به بازنشستگان 

بانک رفاه کارگران به منظور حمایت از بازنشستگان و مستمری بگیران بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی، وام ۱۰۰ میلیون تومانی را در قالب طرح «کرامت» به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

بازنشستگانی که مایل به دریافت وام طرح کرامت هستند باید در یکی از شعب بانک رفاه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. سود این تسهیلات ۱۸ درصد اعلام شده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن هم ۴۸ ماه است. متقاضیان این تسهیلات باید ضامن رسمی به بانک ارائه دهند و یک فقره چک هم داشته باشند. لازم به ذکر است که ۲۰ درصد وام نزد بانک مسدود خواهد شد.

این طرح مختص بازنشستگان و مستمری بگیرانی است که بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی نداشته باشند. مدت اعتبار طرح کرامت تا پایان مردادماه سال جاری خواهد بود.

میزان اقساط این وام ۱۰۰ میلیون تومانی با مقدار سود مشخص شده و مدت زمان بازپرداخت معین، ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود. کل سود این مبلغ وام ۴۰ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۹۸ تومان و مجموع رقم وام و سود آن هم ۱۴۱ میلیون و ۵۹ هزار و ۹۹۸ تومان است.

از صندوق بازنشستگی فولاد، «حسین عامریان» در نشست با نمایندگان کانون‌های بازنشستگی فولاد در مجتمع گاجره و با اشاره به خواسته برخی از بازنشستگان برای لحاظ شدن امتیاز مناطق جنگی اظهار داشت: دراین‌خصوص طبق صحبتی که با رییس کانون بازنشستگی خوزستان هم داشتیم پیگیری‌های زیادی از مدیران فولاد خوزستان داشته‌ایم و اخیراً در دیدار با نمایندگان مجلس نیز موضوع را پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: درصدد هستیم مبلغ وام ضروری و تعداد وام گیرندگان را افزایش دهیم.

عامریان، خطاب به کانون‌های بازنشستگی گفت: اگر فکر می‌کنید اشکالی در کار ما وجود دارد حتماً مطرح کنید و ما با حسن‌نیت کامل آماده گفتگو هستیم چنانچه در خصوص اصلاحیه همسان‌سازی نیز همین کار را انجام دادیم و اگر باز انتقادی به روند اجرا باشد بررسی خواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به ظرفیت‌های فراوان دارایی‌های صندوق گفت: تمام تلاش خود را برای مولدسازی دارایی‌ها انجام می‌دهیم. هدف ما این است که پروژه‌ها و طرح‌های اقتصادی زودبازده را انجام دهیم تا عایدی آن هر چه سریع‌تر نصیب جامعه هدف صندوق شود.

وی با اشاره به برخی گلایه‌ها درباره خدمات بیمه تکمیلی درمان گفت: حتماً این گلایه‌ها را بررسی و پیگیری می‌کنیم تا در قرارداد سال جدید شرایط بیمه درمان بهتر از سال‌های قبل شود تا ما در این راستا حرکت کنیم تا باکیفیت‌ترین خدمات درمانی را به بازنشستگان ارائه دهیم. ضمن اینکه نظارت نمایندگان کانون‌ها و بازنشستگان می‌تواند دراین‌خصوص مثمر ثمر باشد.

بنا بر گزارش مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی، وام بازنشستگان برای افرادی که بازنشسته و در عین حال مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشند، در حال ارائه می باشد. پایان نامه یا پورپوزال دانشجویانی که از 31 مرداد 1400 به بعد است، مشمول دریافت وام بازنشستگان می شود.

محمود مرتضایی فرد (مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری) گفت: متقاضیانی که تاریخ تصویب پروپوزال پایان‌نامه یا رساله دکتری آنان از ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ به بعد باشد می‌توانند از ابتدای خرداد بدون محدودیت نسبت به ثبت تقاضای اینترنتی خود در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری اقدام کنند.

به گفته محمود مرتضایی، مبلغ وام برای پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی‌ارشد در این دوره به ۴میلیون تومان و برای پایان‌نامه‌های دوره دکتری نیز به ۶میلیون تومان افزایش یافته است. کارمزد این تسهیلات ۴درصد و اقساط آن نیز ۳۶ماهه است.

او گفت: در این دوره ضمن اینکه امکان ثبت نام برای خود بازنشستگان که دانشجوی دوره ارشد یا دکتری هستند فراهم شده، این امکان نیز ایجاد شده تا اگر شخص بازنشسته و فرزندش همزمان دانشجو و متقاضی دریافت این تسهیلات باشند هریک به صورت جداگانه ثبت‌نام کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: