پایگاه خبری خانه فوتبال:

شماری از خبرنگاران و رسانه‌های اروگوئه‌ای مدعی شده‌اند دو داور ایرانی و آلمانی که بازی‌های آنها را قضاوت کرده‌اند، از لیست فیفا برای ادامه مسابقات کنار گذاشته شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس،‌ تیم ملی اروگوئه در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نتوانست از گروه خود صعود کند و پس از آن اعضای تیم و رسانه‌های آن‌ها «اشتباهات داوری» را عامل اصلی عدم صعود خود خواندند. آن‌ها می‌گویند «علیرضا فغانی» داور ایرانی در بازی با پرتغال یک پنالتی اشتباه به سود حریف گرفت و «دانیل زیبرت» داور آلمانی هم در بازی با غنا یک پنالتی به سود آن‌ها نگرفت.

ساعاتی پیش نیز خبرنگاران و رسانه‌های اروگوئه‌ای مدعی شده‌اند فیفا این دو داور را از ادامه رقابت‌ها جام جهانی محروم کرده و به خانه فرستاده است.

حساب کاربری Uruguay Football ENG به نقل از نشریه «مارکا» نوشته است: این باید بی‌سابقه باشد که دو داور از سه داوری که (بازی‌های اروگوئه در) گروه H رقابت‌های جام جهانی را سوت زده‌اند، به دلیل اشتباهات خود که مستقیماً به قیمت عدم صعود اروگوئه تمام شد، توسط فیفا به خانه فرستاده می‌شوند؛ فغانی و زیبرت.

خبرنگاری به نام «ارنستو مورنو گامارا» نیز نوشته است: با وحود اینکه دیگر دردی را دوا نمی‌کند، دو داوری که به ضرر اروگوئه پنالتی گرفتند و به نفع آن نگرفتند، دیگر در جام جهانی قضاوت نخواهند کرد؛ فغانی از ایران و زیبرت از آلمان.

«آگوستین سوارز» خبرنگار اروگوئه‌ای نیز نوشت: فغانی و زیبرت که اشتباهات بزرگی را مرتکب شدند، توسط فیفا به خانه فرستاده شدند. فیفا تصمیم گرفت آن‌ها را از جام جهانی کنار بگذارد.

فیفا تاکنون واکنشی به شایعه کنارگذاشتن این دو داور نکرده است اما در فهرست‌های اعلامی داوران برای بازی‌های مرحله یک‌‌هشتم نهایی جام جهانی نام فغانی و زیبرت دیده نمی‌شود. البته تا این لحظه، اسامی داوران دیدار اسپانیا-مراکش و سوئیس-پرتغال هنوز اعلام نشده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: