پایگاه خبری خانه فوتبال:

مرحله جدید فروش نقدی ایران خودرو.فروش فوری ایران خودرو دارای شرایط خاصی است.فروش فوری ایران خودرو از طریق سامانه فروش بورس صورت می گیرد. فروش فوری ایران خودرو در مدت معین انجام می شود. ایران خودرو محصولاتش را را آزاد در بورس عرضه می کند

شگفتانه یلدایی ایران خودرو|بدون قرعه کشی پژو پارس بخرید

تالار شیشه‌‌‌ای بورس که از ابتدای تابستان امسال شاهد فروش خودرو بود، از ماه گذشته عرضه خودروهای پرتقاضا را نیز به خود دیده است. حالا بنابر اعلام بورس کالا، شنبه هفته آینده سومین مرحله عرضه پژو ۲۰۷ و دومین مرحله عرضه تارا در تالار خودروی بورس کالا انجام خواهد شد.

پژو ۲۰۷ و تارا اولین خودروهای پرتقاضایی بودند که در بورس کالا به فروش گذاشته شدند. گرچه زمزمه‌هایی از عرضه دیگر خودروهای پرتقاضا از جمله پژو پارس و پژو ۲۰۶ نیز به گوش می‌رسد اما به نظر عرضه ۲۰۷ و تارا روند ادامه‌داری دارد. ۳۰ آبان اولین عرضه پژو ۲۰۷ در بورس کالا محقق شد. با گذشت تقریبا یک هفته پس از این تاریخ، پژو ۲۰۷ این بار همراه با تارا راهی بورس کالا شد. ۱۹ آذرماه نیز با گذشت ۱۱ روز، مرحله سوم عرضه خودروهای پرتقاضا در تالار شیشه‌ای انجام خواهد شد. در این مرحله، ۳۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای با قیمت پایه ۴۰۴میلیون تومان، ۳۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک با قیمت ۳۷۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان، و هزار دستگاه پژو ۲۰۷ دستی با قیمت ۲۹۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان عرضه خواهد شد. تارا نیز با ۲۵۰ دستگاه مدل اتوماتیک و با قیمت پایه ۳۷۶میلیون تومان و ۲۵۰ دستگاه مدل دستی با قیمت ۳۰۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان به بورس کالا می‌آید.

برندگان حراج این خودروها در بورس کالا باید ۵۰درصد از قیمت کشف‌شده را به عنوان پیش‌پرداخت بپردازند. تاریخ تحویل آنها نیز ۱۶ اسفندماه، یعنی تقریبا سه ماه پس از عرضه در بورس، خواهد بود. هر کد ملی نیز تنها می‌تواند یک خودرو خریداری کند و کسانی هم که در عرضه‌های قبلی در بورس کالا خودرو خریداری کرده‌اند نیز نمی‌توانند ثبت سفارش انجام دهند. همچنین بورس کالا اعلام کرده است هزینه‌های جانبی شامل بیمه و شماره‌گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ ۴۳میلیون و ۷۱۳هزار و ۱۰۰ ریال به علاوه ۱۲درصد بابت مالیات و عوارض قانونی در خودروهای تارا و پژو ۲۰۷ دستی و ۱۳درصد بابت مالیات و عوارض قانونی در خودروهای تارا و پژو ۲۰۷ اتوماتیک است که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.

در مرحله قبلی عرضه تارا و پژو ۲۰۷ در بورس کالا که سه‌شنبه هفته گذشته انجام شد، بورس کالا برای اولین‌بار میزبان عرضه ۱۱۰۰ دستگاه تارا دستی و اتوماتیک و همچنین پژو ۲۰۷ اتوماتیک بود. با وجود اینکه تارا و پژو ۲۰۷ هر دو جزو خودروهای پرطرفدار بازار بوده و انتظار می‌رفت رقابت برای خرید آنها بالا بگیرد اما ۵۰ دستگاه تارا اتوماتیک سبز کله‌غازی بدون رقابت و با همان قیمت پایه ۳۷۹میلیون تومانی به فروش رفت.

 باید دید ایران‌خودرو این بار برای جلوگیری از این اتفاق چه رویکردی را در پیش خواهد گرفت. احتمالا عرضه خودرو با رنگ‌های پرطرفدار بتواند این معضل را برای خودروسازان حل کند. پیش از این مشکل برای خودروهایی با رنگ‌های خاص به وجود آمده بود. به نظر می‌رسد خریداران که در بورس کالا قیمت بیشتری نسبت به کارخانه برای خرید خودرو می‌پردازند، ترجیح می‌دهند خودروهایی با رنگ‌هایی محبوب‌تر، مانند مشکی یا سفید، را خریداری کنند.

پیکان استثنایی ایران خودرو ( ایران ناسیونال )

پیکان؛ داستان یک رویا
هنگامی که برادران خیامی در میانه دهه چهل مرزهای قاره سبز را برای یافتن یک خودروی مناسب برای ایرانیان درمی‌نوردیدند، قطعاً انتظارش را نداشتند که این اتومبیل بیش از سی و پنج سال تولید شود و پنجاه و اندی سال بعد به بخشی از فرهنگ عامه دوران معاصر کشورشان بدل شود. پیکان بعد از یک دوره پرفراز و نشیب و قهر و آشتی‌های مکرر، این روزها محبوب ایرانیان است و از آن به نیکی یاد می‌شود.

در مورد چرایی آمدن پیکان به ایران و سرنوشتش مطالب زیادی منتشر شده؛ از کتاب «پیکان سرنوشت ما» به قلم مهدی خیامی فرزند احمد خیامی براساس یادداشت‌های پدرش گرفته تا مستند «این پیکان» ساخته شده توسط سهراب دریابندری و شاهین آرمین. گزارش‌ها و بررسی‌های بعضا طنزواری نیز در دهه‌های تولید پیکان در کشورمان نوشته می‌شدند. اولین نامه‌های عاشقانه به پیکان در همان اوایل زاده شدن این خودرو در دهه چهل نوشته شدند. فیلم مستند صنعتی «پیکان» ساخته کامران شیردل که در سکوتی مرگبار چگونگی مونتاژ خودرو را روایت می‌کرد نیز در سال 1348 به نمایش درآمد. خاطره‌انگیز تر از همه نماهنگ بسیار کوتاه «تولدت مبارک» ساخته انوشیروان روحانی بود که در سال 1349 نمایش داده شد. پیکانی که در این نماهنگ از وسط کیک تولد بیرون می‌آمد، خودرویی بود که همه دوستش داشتند و حتی نخست وزیر وقت نیز به صورت نمادین از آن برای ترددهای روزمره استفاده می‌کرد.

احمد و محمود خیامی که در دهه سی با تعمیرگاه‌های اتوبوس مرسدس بنزشان در خراسان به شهرت و اعتبار خوبی دست یافتند، ادامه کارشان را با حمایت دولت وقت به تهران منتقل کردند. از اوایل دهه چهل این دو برادر سودای ساخت خودروی سواری در دسترس و بادوامی ایرانی در سر داشتند و با سفرهای مکرر و با توصیه‌های صورت گرفته، در نهایت پلتفرم Arrow کمپانی روتس بریتانیا را برگزیدند. در این گیر و دار بود که روتس توسط کرایسلر خریداری شد تا قصیده پیکان هنوز سروده نشده با مشکلاتی مواجه شد. در نهایت اما محصول کمپانی برادران خیامی یعنی ایران ناسیونال در 23 اردیبهشت 1346 زاده شد.

از آن زمان پیکان به خاطر قیمت خوب، دوام مناسب و جادار بودنش به خودروی ملی ایرانیان بدل شد. پیکان تاکسی جای فیات‌های مونتاژ ایران را در ناوگان تاکسیرانی کشور گرفت. پیکان کار به عنوان مدل بیس بدون آپشن این خودرو در دسترس بسیاری بود و ادارات از آن استقبال خوبی داشتند. پیکان دولوکس برای ایرانیان نماد خانواده متوسط بود و پیکان جوانان برای کسانی بود که دوست داشتند به پیکانشان کمی گاز بدهند! در این بین پیکان استیشن و اتوماتیک هم دو نمونه نسبتا کم تیراژی بودند که در سال‌های اخیر پیدا کردن نمونه سالمشان تقریبا غیرممکن شده. پیکان وانت نیز ایرانی‌ترین نمونه بود که توسط ایران ناسیونال توسعه یافت و تا همین چندی پیش با تغییر نام و پنهان کردن هویتش به صورت قاچاقی روی خط تولید بود!

ایران خودرو

دهه شصت، دوره گذار پیکان

پیکان با تغییرات و چندین به روز رسانی تا میانه دهه پنجاه خوب پیش آمده بود و به نحوی به بخشی از چرخ صنعت ایران بدل شده بود. ایرانیان بسیاری به لطف پیکان مالک خودرو شدند و قیمت این اتومبیل با وجود افزایش، در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی هنوز در حوالی 30 هزار تومان می‌چرخید. ایران ناسیونال در آن زمان برنامه داشت تا پیکان را به تدریج از چرخه تولید حذف کند و پژو 305 مدرن‌تر را جایگزین آن کند. قرار بود تا پیکان با فیس لیفتی انجام شده در کرایسلر اروپا در سال 1358 برای آخرین بار به روز رسانی شود و در اوایل دهه شصت کلا از خط تولید کنار برود. این فیس‌لیفت که بعدها به چراغ بنزی معروف شد، در آخرین نمایشگاه بین‌المللی تهران پیش از انقلاب اسلامی رونمایی شد و در نشریات به آن پرداخته شد.

 وقوع انقلاب، وضع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و حمله ناجوانمردانه دولت بعثی به کشورمان، اولویت‌ها در ایران عوض شد و بیشتر ظرفیت‌های صنعتی کشور متوجه جبهه‌ها و نیازهای اولیه زندگی مردم شد. از آن همه مدل رنگارنگ پیکان، فقط یک مدل ساده ماند و یک مدل وانت. بعدها وانت هم به همان فیس‌لیفت‌ چراغ بنزی مزین شد تا پیکان با تغییراتی جزئی تا پایان چنگ تحمیلی به یک اتومبیل ساده و یکی از معدود تولیدات صنایع خودرویی ایران بدل شود. آن روزها دیگر ایران خودرو مانده بود و پیکانش!

سفر پیکان از عرش به فرش

از اواخر دهه شصت و با باز شدن تدریجی مرز به روی خودروهای مدرن وارداتی و آغاز مونتاژ محصولات جدیدتر در شرکت‌های خودروسازی ایران، بازار کشورمان دگرگون شد و دیگر خریداران ایرانی از یک خودرو انتظاراتی داشتند که پیکان بیست و چند ساله توانایی برآورده کردنشان را نداشت.

سواری خشک، فرمان سفت، سر و صدای کابین، شتاب نسبتا کم و مصرف بالا شاید عوامل مهمی در از چشم افتادن پیکان بودند. اما این طراحی قدیمی و تلاش‌های پی در پی نصفه و نیمه ایران خودرو در به روز رسانی پیکان بود، که این یار همیشگی ما ایرانیان را به یک جوک ملی تبدیل کردند. پیکان رفته رفته با انتقادات زیادی روبرو شد و با مطرح شدن اهمیت ایمنی و آلایندگی، رفته رفته عرصه برایش تنگ‌تر شد تا آن که بالاخره در اردیبهشت 1384 با جشنی پیکان را بدرقه کردیم و آن را شتابزده به خیال خودمان به زباله‌دان تاریخ سپردیم!

ایران خودرو

بازگشت یک اسطوره

ققنوس اسطوره‌ای پس از مرگ در پیری و کهولت، می‌سوزد و بعدا از خاکسترش یک پرنده جوان و نیرومند سربرمی‌آورد. قطعا کمتر کسی در اوایل دهه هشتاد چنین سرنوشتی برای پیکان در نظر داشت. خودرویی که در آن زمان سوار شدن بر آن برای بسیاری افت شخصیت بود و همه حاضر بودند به جای پیکان سوار پرایدی بشوند که یک دهه بعد به سرنوشتی مشابه دچار شد!

پیکان‌دوستان و پیکان‌بازهای اصیل اما این یار همیشگی را فراموش نکردند و رهایش نکردند. روی بدنه‌های پیر و خسته پیکان‌هایشان لنگ راه راه قرمز کشیدند و سعی کردند تا آن‌ها را حفظ کنند. حتی طرح تبدیل خودروهای فرسوده که در دهه هشتاد یک نسل‌کشی تمام عیار برای این اتومبیل بود هم نتوانست این علاقمندان را متقاعد کند تا دست از سر پیکان بردارند. رفته رفته و از اوایل دهه نود موجی از پیکان‌دوستی در بین ایرانیان به راه افتاد. این بازگشت به گذشته حتی در نسل‌های جدیدتری که پیکان را در چند سال آخر عمرش دیده بودند شدیدتر بود. برای پیکان، کلوپ‌هایی تاسیس شد و علاقمندان با پیکان‌هایشان در برنامه‌ها و گردهمایی‌های متعددی شرکت کردند.

پیکان، بخشی از تاریخ معاصر ما

این روزها در بسیاری از رسانه‌ها می‌بینید که گزارشگرانی که هیچ رنگ و بویی از ماشین‌دوستی نبرده‌اند، به دنبال این هستند که ببینید الان پیکان چند میلیون می‌ارزد با آب و تاب از قیمت‌های چند صد میلیونی صحبت کنند. محدود کردن پیکان به چنین اعداد و ارقامی بزرگ‌ترین کم‌لطفی در حق آن است. خودرویی که چراغ صنعت کشورمان را در دشوارترین روزها روشن نگاه داشت، تا سال‌ها پول نقد بازار ایران بود و بخشی از خاطرات تمام ایرانیان را شکل داده است.

امسال که در پنجاه و پنجمین سالگرد تولد پیکان مراسم مختلفی برای یادبود این خودرو برگزار شد، در لابلای تصاویر جمع شدن پیکان‌های رنگارنگ و بریده شدن کیک و رژه پیکان‌ها خبر بسیار خوبی شنیدیم. این که به صورت نمادین، اولین شناسنامه بین‌المللی خودروی تاریخی در ایران به یک پیکان 1349 داده شده است.

در مراسمی که به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با حضور وزیر محترم میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد، اولین شناسنامه معتبر که توسط FIVA به رسمیت شناخته می‌شود به پیکان اهدا شد. در این مراسم تیدو برسترس، رئیس فدراسیون بین‌المللی وسایل نقلیه تاریخی نیز حضور داشت و شاهد اهدا شدن اولین ID کارت تاریخی ایران به پیکان بود.

باورش کمی دشوار است  خودرویی که دو دهه پیش به سربار ملی بدل شده بود، این روزها صاحب افتخاری بین‌المللی شده. سرنوشتی که امیدواریم برای نام سرمایه‌های تاریخ معاصر ما تکرار شود.

ایران خودروشاسی بلند جدید هایما ایران خودرو چه مشخصاتی دارد؟

برند هایما با نسل جدیدی از خودروهای خود بار دیگر به بازار کراس اورهای کشور قدم نهاده است. مدل ۸S که در زمینه قدرت، سطح تجهیزات و طراحی نسبت به مدل های موفق پیشین هایما سرآمد است.

ایران خودرو

برند هایما با نسل جدیدی از خودروهای خود بار دیگر به بازار کراس اورهای کشور قدم نهاده است. مدل ۸S که در زمینه قدرت، سطح تجهیزات و طراحی نسبت به مدل های موفق پیشین هایما سرآمد است.
موتور این خودرو در رده ۱۰ موتور برتر چین در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته و جایزه دریافت کرده است. توان بالا و گشتاور بسیار خوب قوای محرکه این خودرو نشان از بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا دارد. علاوه بر قوای محرکه نیرومند، طراحی زیبا و راحتی فضای داخل ۸S در کنار تجهیزات رفاهی به روز و ایمنی و هوشمندی بالای آن، رانندگی لذت بخش را برای سرنشینان تعبیر خواهد کرد.

ایران خودرو

 

مهم ترین ویژگی های خودرو هایما ۸S:

کیسه هوای ایمنی جلو، جانبی و پرده ای (۶ عدد)

سان روف برقی پانورامیک

صندلی ۸ حرکته برقی راننده و ۴ حرکته برقی سرنشین (گرمکن دار)

سیستم تهویه اتوماتیک Dual Zone

دکمه روشن/ خاموش و ورود بدون کلید

صفحه نمایش لمسی همراه با پورت USBو قابلیت پخش mp۵، میرورلینک

گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک

دوربین ۳۶۰ درجه

سنسور جلو

سیستم کمکی حرکت بین خطوط

سیستم ترمز اضطراری هوشمند

کروز کنترل تطبیقی

سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP) ، سیستم کنترل کشش (TCS)، ترمز دستی برقی (EPB)، سیستم ترمز اتوماتیک (Auto hold)، ترمز کمکی اضطراری (EBA)، سیستم کمکی حرکت در سربالایی(HHC) ، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی (HDC)

ایران خودرو

مشخصات فنی:

نوع موتورHMA GA۱۶-YF۱ (GDI)

حجم موتور (cc)۱۵۹۴

حداکثر توان موتور (hp)۱۹۲ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور (Nm)۲۹۳ نیوتن متر در ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه
تعداد سوپاپ۱۶

نوع سوخت سازگاربنزین

حداکثر سرعت (km/h)۱۸۰

سیستم انتقال قدرت۶دنده اتوماتیک (AT۶)

مصرف سوخت ترکیبی (Lit/۱۰۰ km)۷

طول خودرو (mm)۴۵۶۵

عرض خودرو(mm)۱۸۵۰

ارتفاع خودرو (mm)۱۶۸۲

فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm)۲۷۰۰

وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg)۱۵۶۰

گنجایش مخزن سوخت (Lit)۵۸

حجم فضای صندوق عقب (Lit)۳۴۰

ایران خودرو

تجهیزات رفاهی:

ترمز: سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، سیستم ترمز اتوماتیک Autohold ،سیستم کمک ترمز (BAS) ، سیستم کمکی حرکت در سربالایی(HHC) ،سیستم کمکی حرکت در سراشیبی (HDC)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی(ESP)، سیستم کنترل کشش(TCS)، ترمز دستی برقی(EPB)،سیستم ترمز اضطراری هوشمند (AEB) ،ترمز کمکی اضطراری (EBA)

کیسه هوای ایمنیکیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی و پرده ای (۶عدد)

فرمانفرمان برقی ، کلید های کنترلی روی فرمان (MFC )

سیستم تهویه: اتوماتیک Dual Zone

سیستم صوتی: صفحه نمایش ۱۰ اینچی لمسی دارای پورت USB، رهیاب، میرورلینک،Car play، بلوتوث، ۴ عدد بلندگو، تنظیم کننده صدا با سرعت، قابلیت پخشMP۵

چراغها: چراغ روز ، مه شکن های جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل،تشخیص خودکار روشن یا خاموش شدن نور بالا

آینه‌ها: آیینه های جانبی برقی تاشونده دارای راهنما(LED)

شیشه ها: پاور ویندوز، آنتی ترپ، شیشه بالابر برقی جلو وعقب

تزئینات: روکش چرمی تیره،غربیلک فرمان چرمی، دستگیره ها و جلو پنجره کرومی

ایران خودرو

تجهیزات ایمنی: دوربین ۳۶۰ درجه،سنسور دنده عقب ،سنسور پارک جلو، قفل کودک درب های عقب، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب ۳ نقطه ای، ایموبلایزر، چراغ ترمز سوم بالا، ایزوفیکس، قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، باز شدن خودکار قفل درب ها هنگام تصادف، اخطار سرعت بالا، اخطار باز بودن درب ها، اخطار باز بودن کمربند سرنشینان جلو، (TPMS)نمایش میزان باد لاستیک، DOW اخطار باز کردن درها ، FCW هشدار برخورد از جلو،LKA سیستم کمکی حرکت بین خطوط، LCA سیستم کمکی جابجایی بین خطوط،BSD سیستم تشخیص نقاط کور ،LDW سیستم هشدار عبور از خطوط

رینگ و لاستیکرینگ آلومینیومی ۱۹

صندلی: صندلی راننده ۸ حرکته برقی گرمکن دار و صندلی شاگرد ۴ حرکته برقی گرمکن دار، صندلی عقب تاشو دوتکه

سایر تجهیزات: دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید، چراغ نقشه خوان جلو وعقب، کامپیوتر سفری، برف پاک کن شیشه عقب، کنسول میانی جلو وعقب،سنسور نور و باران ،دوربین ثبت وقایع ،سان روف برقی پانورامیک، کروز کنترل تطبیقیَACC

تصاویری دیگر از هایما ۸S

ایران خودرو

ایران خودرو

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: