پایگاه خبری خانه فوتبال:

گرفتن وام مسکن سخت تر شد.بانک تخصصی بخش مسکن طرح های جدید وام مسکن از محل انواع سپرده‌گذاری را اعلام کرد. بانک عامل بخش مسکن اقدام به طراحی وام مسکن و سبد متنوعی از طرح‌های ویژه سپرده‌گذاری شامل ۸ طرح ویژه کرده است که مشتریان و متقاضیان وام مسکن می‌توانند متناسب با شرایط و هدفی که از سپرده‌گذاری دارند اقدام به انتخاب یک یا چند مورد از این طرح‌ها برای سپرده‌گذاری کنند و دریافت وام مسکن کنند.

قیمت جدید اوراق برای وام مسکن

قیمت هر برگ اوراق وام مسکن در سال ۱۴۰۱ نسبت به حدود دو هفته قبل افزایشی شد و به ۱۰۹ هزار تومان رسیده است.
بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین سال گذشته ۱۱۰ هزار تومان، در اردیبهشت و خرداد ماه نیز ۱۰۷ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد.

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته ۱۰۸ هزار تومان، در مرداد سال گذشته ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ تومان و در شهریور سال گذشته ۱۰۷ هزار و ۷۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۰۷ هزار و۴۰۰ تومان، در آبان‌ماه ۱۰۷ هزار و ۶۰۰  تومان و آذرماه ۱۰۷ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت داشتند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۱۰۷ هزار و ۸۰۰ و۱۰۸ هزار و ۴۰۰  تومان معامله می‌شود. این اوراق در سال جاری ۱۰۹ هزار تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

 قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۰۹ هزار تومانی، ۴۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۷ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۶۱ میلیون و ۴۰هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۸۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۷ میلیون و ۴۴۰  هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۰۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است و با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۳۴ میلیون و ۸۸۰ و متاهل‌ها نیز باید ۶۹ میلیون و ۷۶۰  هزار تومان پرداخت کنند.

افزایش وام مسکن برای ساخت بزودی

وام مسکن

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از پیشنهاد افزابش وام ساخت مسکن طرح نهضت ملی در شهرهای استان تهران به ۴۵۰ میلیون تومان به آقای رئیس جمهور خبر داد.

خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در شهر جدید پردیس تا عید حداقل 20 هزار واحد آماده تحویل است افزود:تا پاسان سال 1401 تمام واحد‌های مسکن مهر شهر جدید پردیس قابل بهره برداری است.

وی افزود: مسکن مهر در شهر‌های زیر صد هزار نفر حدود دو هزار و 148 واحد مانده بود که ظاهرا 800 واحد مشکل حل شده است. در شهر پرند 7 هزار و 803 واحد باقی مانده بود، در پردیس هم حدود 31 هزار و 704 واحد،  از این تعداد در شهر پرند 3 هزار واحد مشکل حل شده بقیه هم در حال اجرا هستند.

به گفته وی، قرار شد که شهر جدید پردیس تا عید حداقل 20 هزار واحد را آماده تحویل کند، مدیرعامل شهر جدید پردیس هم قول دادند که این کار را انجام بدهند

محبت خواه گفت: تا پایان بهمن ماه دیگر واحد مسکونی مسکن مهر در شهر‌های جدید باقی نخواهد ماند که تعیین تکلیف نشده باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران درباره طرح نهضت ملی افزود: خانه‌هایی که ساخت آنها الان در شهر‌های استان تهران شروع شده، مواردی که زیرنظر وزارت راه و شهرسازی هستند بالای 50 درصد 53، 54 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، آقای رئیس جمهور هم که دو هفته قبل تشریف آوردند پیشنهاد دادیم، وام ساخت در استان تهران را 450 میلیون کنند، چون 450 میلیون برای شهر تهران مصوب شده و برای سایر شهر‌ها 300 تا 350 میلیون هست.

وی افزود: قبول کردند که این پیشنهاد در شورای مسکن بررسی و انشاله مصوب شود/ تسنیم

شرایط و مبلغ جدید وام مسکن اعلام شد

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن گفت: بنیاد مسکن در حال تکمیل پرونده و اطلاعات متقاضیان تسهیلات روستایی است و به زودی پرداخت این تسهیلات آغاز می‌شود.

 آقای مجید جودی گفت: کار ارسال و تکمیل پرونده‌های تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی در حال انجام است و به زودی این پرونده‌ها به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ارسال می‌شود.

به گفته معاون امور بازسازی بنیاد مسکن سالیانه باید ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور بازسازی شود که بسیاری از متقاضیان که از ۲۵ آبان پرونده ۱۰۰ میلیون تومانی داشته دست نگه داشته تا این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی را دریافت کنند.

رئیس‌جمهور در روز‌های اخیر طی نامه‌ای در۴ بند خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار مساعدت این سازمان با پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی شد. سازمان بودجه نیز موافقت کرد که سقف تسهیلات مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

طبق اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از شنبه ۸ مرداد با ابلاغ رسمی بانک مرکزی به تمامی بانک‌های عامل، فرآیند پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود. پیش از این سازمان برنامه به دلایلی همچون تورم‌زا بودن و افزایش پایه پولی، ضمانت‌نامه پرداخت مابه‌التفاوت ۱۳ درصدی سود مسکن روستایی را ارائه نمی‌کرد.

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه)  در فروردین ماه ۱۳۷ هزار و ۹۰۰، در اردیبهشت ماه ۱۳۸ هزار  و در خردادماه نیز ۱۴۱ هزار و۸۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته ۱۴۲ هزار و ۸۰۰، در مرداد سال گذشته ۱۳۹ هزار و ۸۰۰  و در شهریور سال گذشته با قیمت ۱۳۷ هزار و ۸۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۳۸ هزار تومان، در آبان‌ماه ۱۳۹ هزار تومان و در آذرماه ۱۴۰ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت داشتند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۱۳۸ هزار و ۷۰۰ و ۱۳۹ هزار و ۸۰۰  تومان معامله می‌شود. این اوراق در فروردین ماه سال جاری ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۳۹ هزار و ۶۰۰، ۵۵ میلیون و۸۴۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۲۲ میلیون و ۳۳۶هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۷۸ میلیون و ۱۷۶ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۱۱ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۲ میلیون و۳۳۶ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۳۴ میلیون و ۱۶ هزار تومان پرداخت کنند.

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۴۴ میلیون و ۶۷۲ و و متاهل‌ها نیز باید ۸۹ میلیون و ۳۴۴ هزار تومان پرداخت کنند.

 دولت با وجود مشکلات عدیده اقتصادی و در شرایطی که بار مالی سنگین پرداخت یارانه‌های نقدی را به دوش می‌کشد، با هدف رونق بخشیدن به ساخت و ساز مسکن مقاوم در روستاها در برابر حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله، نوسازی بافت فرسوده روستایی و ارتقا سطح کیفی زندگی روستاییان تصمیم گرفت، سقف تسهیلات ساخت مسکن در مناطق روستایی را از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران دیروز در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه بودجه خواستار مساعدت این سازمان با پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی شد و سازمان برنامه و بودجه نیز در اجابت دستور رئیس جمهور، با وجود برنامه جدی دولت برای جلوگیری از هرگونه فشار بودجه‌ای تورم زا موافقت کرد که سقف تسهیلات مسکن روستایی افزایش یابد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: