پایگاه خبری خانه فوتبال:

تصمیم جدید در پرداخت یارانه و کالابرگ. یارانه از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد پرداخت می شود. یارانه قرار بود به دهک های پایین جامعه پرداخت شود. یارانه هر ماه به حساب سرپرستان خانواده واریز می شود. یارانه با روش جدید فقط به زنجیره آخر یعنی مردم پرداخت می شود.

زمان و نکات واریز و مبلغ یارانه اعلام شد

یارانه معیشتی خانوار امشب واریز می‌شود

 یارانه کمک‌معیشتی مرحله ۱۴۲ مربوط به آذرماه ماه ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه واریز می‌شود و از ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۰ آذر ماه قابل برداشت است.

یارانه کمک‌معیشتی مرحله ۱۴۲ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مطابق معمول، به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و از ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۰ آذر ماه قابل برداشت است.
بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.
گفتنی است در صورتی که این سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کرونا اقدام نموده‌اند، اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: پرداخت یارانه به صورت کالابرگ اختیاری است و قرار نیست یارانه قطع شود. سیده طیبه حسینی درباره پرداخت یارانه آذرماه خانوارها و انتشار برخی اخبار مبنی بر حذف یارانه نقدی افزود: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرداخت یارانه به صورت کالابرگ اختیاری است و قرار نیست یارانه نقدی هیچ فردی قطع شود.

وی اظهار کرد: پرداخت یارانه آذرماه طبق روال ماه‌های گذشته ادامه دارد و در صورت اجرا شدن این طرح در ماه‌های آینده افراد می‌توانند به صورت اختیاری کالابرگ الکترونیک را انتخاب کنند، در غیر این صورت پرداخت یارانه به صورت نقدی ادامه دارد.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: در ماه جاری یارانه هیچ استانی قطع نمی‌شود.

بر اساس این گزارش یارانه نقدی کمک معیشتی بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مطابق معمول، روز ۲۰ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به ‌ازای هر نفر و در صورتی در دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

گفتنی است در صورتی که این سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کرونا اقدام کرده‌اند، اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

یارانه نقدی قطع می‌شود؟

یارانه

در همین رابطه مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان (فارا) اعلام کرد: بهره‌مندی خانوارها از کالابرگ الکترونیک اختیاری است و مردم استان هرمزگان می‌توانند با آغاز اجرای طرح از مزایای آن بهره‌مند شوند.

حمید فرداد از آماده‌سازی بستر شبکه ملی اعتبار برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در راستای اجرای سیاست‌های عدالت‌محور دولت مردمی سیزدهم خبر داد.

وی با بیان اینکه دولت برای اعمال سیاست‌های حمایتی خود نیاز به بستر فنی فراگیر و یکپارچه داشت، گفت: شکل‌گیری شبکه ملی اعتبار بر اساس سیاست‌های عدالت‌محور بخش دولت به عنوان بستری مناسب برای مدیریت و اختصاص تمام اعتبارهای حمایتی بر اساس هر کد ملی در دستور کار قرار گرفت.

فرداد یکی از کاربردهای این سامانه را اجرای طرح کالابرگ الکترونیک دانست که در حال پیاده‌سازی مقدمات اجرا در استان هرمزگان است.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان در تشریح اهداف این طرح اظهار کرد: دولت به منظور تقویت سلامت غذایی خانوارها این امکان را برای آنها ایجاد می‌کند که به اعتبار یارانه بتوانند یک ماه زودتر کالاهای اساسی را خریداری کنند. این امر ضمن حمایت از سبد غذایی خانوار موجب پیاده‌سازی سامانه در گستره کشور و استان مربوطه می‌شود.

وی گفت: این امکان برای تمام جامعه یارانه‌بگیر استان هرمزگان پس از اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌های کشوری و استانی فعال خواهد شد و نیاز به هیچ اقدامی نیست.

فرداد با بیان اینکه هرمزگانی‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز نسبت به استفاده از این اعتبار در خرید اقلام اساسی استفاده کنند، افزود: خرید اقلام اساسی به صورت نقد و اعتباری است، یعنی مقدار مشخصی از قیمت کالا از محل اعتبار اختصاص داده شده پرداخت می‌شود و خریداران باید مابقی مبلغ را با استفاده از کارت بانکی یا به صورت نقدی پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت رفاه ایرانیان با تأکید مجدد بر اختیاری‌ بودن شرکت در این طرح و استفاده از این اعتبار گفت: استفاده از اعتبار از طریق تمام کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار، امکان‌پذیر خواهد بود و درباره کالاهای مشمول طرح نیز الزامی به خرید یک نشان تجاری مشخص نیست و افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده و از هر نشان تجاری دلخواه، خرید خود را انجام دهند.

وی اظهار کرد: شرکت در این طرح برای فروشندگان نیز اختیاری است و ۴ صنف خواربار، لبنیات، پروتئین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند با مراجعه به نرم‌افزارهای بازار و مایکت یا از طریق سایت sfara.ir نسبت به نصب برنامه شما (فارا) و ثبت‌نام از قسمت پنل فروشنده در این طرح اقدام کنند.

فرداد افزود: با توجه به تأکید وزیر محترم رفاه، این طرح برای یارانه‌بگیران اختیاری است و پس از اعلام رسمی می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر این اساس یارانه نقدی هیچ استانی قطع نمی‌شود./وطن امروز

جزئیات پرداخت یارانه نقدی 800 هزارتومانی به خانوارها

آنطور که مسئولان اعلام کرده‌اند با توجه به آماده نبودن زیرساخت‌های لازم برای پرداخت کالابرگ الکترونیک، در آذرماه نیز یارانه خانوار‌های مشمول به صورت نقدی پرداخت خواهد شد؛ البته به جز یک استان.

در ماه‌های گذشته یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۲ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شد که در آذرماه نیز همین روال برقرار است.

هفته گذشته بود که احسان خاندوزی از اتمام آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک خبر داد و گفت: مقدمات کار فراهم و روند آزمایشی اجرای طرح کالابرگ انجام شده و قرار است یارانه یکی از استان‌ها قطع شود و مردم این استان به جای یارانه نقدی، کالابرگ دریافت کنند؛ اما یارانه نقدی دیگر استان‌ها به قوت خود باقی است و پرداخت می‌شود.

پس از آن هم سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد که یارانه استان هرمزگان از آذرماه قطع می‌شود.

همچنین بنا بر گفته صولت مرتضوی، وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی، استفاده از کالابرگ اختیاری است؛ یعنی کسانی که خواستند می‌توانند از آن استفاده کنند و کسانی که نخواستند هم می‌توانند یارانه نقدی را به جای کالابرگ بگیرند.

سازکار اجرای این طرح این است که کارت الکترونیکی افراد معادل مبلغ یارانه شارژ می‌شود و افراد در یک بازه زمانی مشخص مختار هستند با این کارت، کالای مشخص شده را خرید کنند یا اینکه زمانی که یارانه به حساب افراد واریز می‌شود، پول آن را برداشت کنند.

حمید فرداد مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان اعلام کرد: دولت به منظور تقویت سلامت غذایی خانوارها این امکان را برای آن‌ها ایجاد می‌کند که به اعتبار یارانه بتوانند یک ماه زودتر کالاهای اساسی را خریداری کنند.

وی افزود: طرح کالابرگ الکترونیک در حال پیاده‌سازی مقدمات اجرا در استان هرمزگان است. این امکان برای تمام جامعه یارانه‌بگیر هرمزگان پس از اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌های کشوری و استانی فعال خواهد شد و نیاز به هیچ اقدامی نیست.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان در ادامه گفت: استفاده از اعتبار از طریق تمامی کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار، امکان‌پذیر خواهد بود و در مورد کالاهای مشمول طرح نیز الزامی به خرید یک نشان تجاری مشخص نیست و افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده و از هر نشان تجاری دلخواه، خرید خود را انجام دهند.

فرداد گفت: با توجه به تأکید وزیر محترم رفاه، این طرح برای یارانه‌بگیران اختیاری است و هموطنان پس از اعلام رسمی می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

طرح «مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» از بیستم اردیبهشت ماه جاری از سوی دولت کلید خورد. با اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها، یارانه جدید برای ۷۲ میلیون نفر (۲۳ میلیون خانوار) واریز شد که برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های بین چهار تا ۹ نیز ۳۰۰ هزار تومان بود

محسن زنگنه، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه ‌و ‌بودجه مجلس گفته یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی جایگزین حذف دلار ترجیحی شده است.

این خبر زنگنه در حالی مطرح می‌شود که پیش از این مجلس اعلام کرده بود که بر اساس قانون بودجه دولت موظف است پرداخت یارانه نقدی را متوقف کند و به جای آن کالابرگ به مردم بدهد. اما حالا این نماینده مجلس اعلام کرده که «مجلس در قانون دولت را به دادن کالابرگ اجبار نکرده بلکه در قانون آمده است که دولت از طریق کالابرگ یا به ‌هر طریق دیگر اختلاف قیمت سبد کالا‌های اساسی را که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، جبران کند.»

البته در قانون بودجه تاکید شده بود که دولت باید کالاهای اساسی را با قیمت شهریور ۱۴۰۰ به مردم بدهد اما دولت اعلام کرد که امکان چنین چیزی وجود ندارد. اما همزمان دولت حداقل در اظهارات خود تاکید می‌کند که پیگیر پرداخت کالابرگ است و وزیر اقتصاد اعلام کرده که مراحل پایانی آن در حال اجراست و قبل از پایان سال این طرح اجرایی می‌شود.

زنگنه در گفتگو با تسنیم اعلام کرده زمانی که ما از کالابرگ صحبت می‌کردیم، دولت می‌خواست به‌خاطر تورم حمایتی از برخی از اقشار انجام بدهد. در آن زمان پیشنهاد شد که دولت به‌جای اینکه پول نقد بدهد، به‌صورت هدفمند برای حمایت از اقشار کم‌درآمد به مردم کالابرگ بدهد. اما الان ارز چهارهزارو ۲۰۰ تومانی حذف شده و یک تورم ‌۵۰درصدی به کشور تحمیل شده است، همه کالا‌های اساسی و سایر کالاها گران شده، بنابراین در زمان حاضر کالابرگ دیگر موضوعیتی ندارد.

زنگنه ادامه داد: ضمن اینکه همین رقم ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان که برای یک خانواده چهار‌نفره حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود و خانواده‌ها روی این رقم حساب کرده‌اند؛ اگر الان به‌جای این رقم یارانه نقدی، کالابرگ ارائه شود، قطعا مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: