پایگاه خبری خانه فوتبال:

فغانی و تیمش دو بازی مرحله گروهی جام جهانی را قضاوت کردند و در کمال ناباوری از ادامه جام بازماندند. ولی شاید برایتان جالب باشد بدانید درآمد آنها از قضاوت در جام جهانی چقدر بود.

طبق تعرفه فیفا هر قضاوت در مرحله گروهی چنین درآمدی برای داوران داشت:
داور وسط ۱۳ هزار دلار
کمک ها هر کدام ۷ هزار دلار

فغانی و تیمش دو قضاوت در این مرحله داشتند. بنابراین درآمد فغانی از مسابقات ۲۶ هزار دلار و درآمد منصوری و ابولفضی دو کمکش ۱۴ هزار دلار بود.

اگر آنها به مراحل بالاتر می‌رفتند دستمزدهایشان بالا می رفت. مثلا در نیمه نهایی هر داور وسط ۲۰ هزار دلار درآمد دارد و سقف درآمد کمک ها هم به ۹ هزار دلار می رسد. در دوره‌های قبل تعرفه‌ها متفاوت بود؛ مثلا در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل داوران ۵۰ هزار دلار ورودی می گرفتند و به ازای هر روز ماندن در جام ۱۰۰ دلار دریافت می کردند.

البته این درآمد دلاری چندان به کام داوران ایرانی نبوده است. فغانی و کمک‌هایش از جام ۲۰۱۸ تا امروز به دلیل تحریم‌ها حتی یک دلار هم از فیفا دریافت نکرده اند.

اتفاق جالب برای فغانی 

در یک اتفاق جالب علیرضا فغانی بار دیگر وارد لیست داوران بین المللی می‌شود. علیرضا فغانی به دلیل اشتباه در بازی پرتغال – اروگوئه شانس قضاوت در ادامه بازی‌های جام جهانی را از دست داد و دوحه را ترک کرد.
یک اتفاق تلخ برای علیرضا فغانی پیش از شروع جام جهانی در دوحه حذف از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران در سال ۲۰۲۳ میلادی بود. بر همین اساس او نمی‌تواند در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ سوت بزند.
علیرضا فغانی به بهانه مهاجرت به استرالیا و نزدیک شدن به سن بازنشستگی از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران خط خورده است در حالی که بر اساس قانون جدید فیفا داوران می‌توانند تا سن ۴۸ سالگی قضاوت کنند.حالا یک اتفاق خوب برای علیرضا فغانی در راه است. خبرهای رسیده حاکی از آن است فدراسیون فوتبال استرالیا قصد دارد برای سال ۲۰۲۴ میلادی نام علیرضا فغانی را وارد لیست بین المللی خود کند و در این صورت یک بار دیگر این داور ایرانی شانس قضاوت در بازی‌های بین المللی را به دست خواهد آورد. او به همین بهانه می‌تواند بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ را هم سوت بزند. البته به نمایندگی از فوتبال استرالیا.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: