پایگاه خبری خانه فوتبال:

پس از حذف انگلیس از جام جهانی، گمانه‌زنی‌ها درباره نیمکت این تیم شدت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس پس از شکست تیمش از فرانسه و حذف از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت در هفته‌های آینده تصمیم خود را برای ادامه کار یا عدم همکاری با اتحادیه فوتبال انگلیس خواهد گرفت.

رسانه‌های انگلیسی می‌گویند احتمال اینکه ساوت‌گیت نیمکت سه‌شیرها را ترک کند بیشتر از احتمال ماندن اوست؛ به ویژه اینکه او از انتقادها دلخور است و همچنین پس از اینکه هواداران تیم ملی انگلیس او را پس از شکست چهار بر صفر خانگی برابر مجارستان هو کردند، او بسیار ناراحت است.

روز دوشنبه بود که رسانه‌های انگلیسی نوشتند اتحادیه فوتبال به‌شدت به‌دنبال ادامه همکاری با ساوت‌گیت تا یورو ۲۰۲۴ است اما آن‌ها نیز متوجه شده‌اند که او تمایلی به ادامه همکاری ندارد. از برندن راجرز سرمربی اهل ایرلند شمال لسترسیتی و همچنین توماس توخل آلمانی و مائوریسیو پوچتینو آرژانتینی به عنوان گزینه‌های هدایت سه‌شیرها نام برده می‌شود.

کارشناسان انگلیسی اما معتقدند نباید یک مربی خارجی و حتی بریتانیایی روی نیمکت این تیم بنشیند و سرمربی آینده سه‌شیرها حتما باید انگلیسی باشد.

جیمی کرگر، مدافع سابق لیورپول و  تیم ملی انگلیس پس از قوت‌گرفتن شایعات درباره احتمال مربی‌گری راجرز در تیم ملی این کشور، در توئیتر نوشت: مربی انگلیس همیشه باید انگلیسی باشد.

اولیور هولت، سردبیر بخش ورزشی روزنامه دیلی میل نیز گفت: مربی بعدی نباید یک فابیو کاپلو دیگر باشد و حتما باید از فوتبال انگلیس شناخت داشته باشد اما این لزوما مانع حضور یک مربی خارجی نیست.

در بین گزینه‌های انگلیسی، نام گراهام پاتر سرمربی چلسی و ادی هاو سرمبی نیوکاسل بیشتر از بقیه شنیده می‌شود اما همکاری باشگاه‌های آن‌ها مانع بزرگ حضور در تیم ملی است. همچنین نام‌هایی مانند فرانک لمپارد و استیون جرارد نیز به میان آمده است؛ دو بازیکن بزرگی که در تیم‌های باشگاهی خود چندان موفق نبوده‌اند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: