پایگاه خبری خانه فوتبال:

این مهاجم جوان در دقیقه 79 دیدار نیمه نهایی جام جهانی 2022 برای فرانسه میدان آند و تنها 44 ثانیه بعد توانست دروازه حریف را باز کند. با گل او، فرانسه برتری خود را دو برابر کرده و در نهایت توانست جشن صعود به فینال بگیرد. موانی در دهانه دروازه پاس امباپه را به گل تبدیل کرد؛ این اولین گل ملی مهاجم فرانکفورت بود که در حساس‌ترین و به یادماندنی‌ترین لحظه ممکن به ثمر رسید تا خوش شانسی‌های این چند وقت اخیر او ادامه داشته باشد.

بعد از مصدومیت انکوکوی بدشانس در آخرین تمرینات فرانسه پیش از حضور در جام جهانی، موانی جایگزین او شد تا سال پرمشغله‌اش، در آستانه یک پایان شیرین قرار بگیرد. این مهاجم جوان تابستان امسال از نانت راهی اینتراخت فرانکفورت شد و فرم خوبش در اولین فصل حضور در بوندس‌لیگا باعث شد تا پاداش حضور در تیم ملی را دریافت کند؛ هر چند با خوش‌شانسی و دقیقه نودی.

او که مهاجرت از فرانسه به آلمان را یک ریسک بزرگ دانسته بود، پیوستن به فرانفکورت را دقیقا همان ماجراجویی دانسته بود که نیاز به آن داشت. ماجراجویی بزرگ اما در راه بود و با حضور غیرمنتظره در جام جهانی قطر و در ادامه نیز گلزنی برای فرانسه در نیمه نهایی به اوج خود رسید.

شاید اگر چند ماه پیش در مورد احتمال وقوع چنین چیزی با خود کولو صحبت می کردیم، او شما را یک خوش خیالِ شیرین عقل می پنداشت اما حالا همه چیز به بهترین شکل در حال پیش رفتن است. کولو موانی در چهارمین بازی ملی خود – دومین بازی در جام جهانی 2022 – سومین گل سریع تاریخ جام جهانی را به ثمر رساند. او هیچ وقت این شب را فراموش نخواهد کرد؛ هم به خاطر صعود به فینال، هم به خاطر گلزنی در این دیدار مهم، هم به خاطر ثبت اولین گل ملی، هم به خاطر زدن سومین گل سریع جام و هم به خاطر تبدیل شدن به یکی از ارکان مهم صعود به فینال.

کولو موانی محصول آکادمی نانت فرانسه است. او که تابستان امسال راهی فرانکفورت شد، در 14 بازی 5 گل برای این تیم به ثمر رسانده است. یکی از مهمترین گل های این مهاجم 24 ساله مقابل اسپورتینگ لیسبون بود که به تیمش کمک کرد تا برای اولین بار به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. او که برای تیم ملی زیر 21 سال فرانسه هم بازی کرده، با وجود عملکرد خوب باشگاهی، با توجه به گزینه های متعددِ خط حمله، شانس زیادی برای حضور در لیست دشان نداشت اما همه چیز دست به دست هم داد تا اتفاقاتی که در بالا در موردش صحبت کردیم برای او رخ دهد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: