پایگاه خبری خانه فوتبال:

سعید عزت‌اللهی زاده ۱۰ مهر ۱۳۷۵ در بندرانزلی بازیکن فوتبال اهل ایران است که برای تیم ملی فوتبال ایران در پست هافبک بازی می‌کند. سعید عزت‌اللهی پیشتر در تیم فوتبال اتلتیکو مادرید در سگوندا دیویژن بی (سومین سطح برتر فوتبال اسپانیا) در پست هافبک دفاعی و میانی بازی می‌کرد. سعید عزت‌اللهی همچنین در تمرینات تیم بزرگسالان اتلتیکو مادرید شرکت کرده‌است و زیر نظر دیگو سیمئونه تمرین کرده‌است. سعید عزت‌اللهی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد.

عکسی منتسب به همسر سعید عزت الهی به نام پرستو قربانی که در اینستاگرام و فضای مجازی منتشر شده است.

سعید عزت‌ اللهی

منبع: 55 آنلاین

من بچه کوچه‌ام و گذشته‌ام را فراموش نمی‌کنم

سعید عزت اللهی تجربه جام جهانی ۲۰۲۲ را برای ایران مثبت ارزیابی کرد و درباره اتفاقات بعد از سوت پایان بازی ایران و آمریکا نیز به صحبت پرداخت و رفتار بازیکنان آمریکایی را ستود.

سعید عزت اللهی، هافبک تیم ملی فوتبال ایران بعد از اتمام دومین جام جهانی خود، در لندن به سر می‌برد. هافبک تیم وایله دانمارک در صحبت با جانلوکا دی مارتزیو، روزنامه‌نگار ایتالیایی درباره موضوعات مختلفی به صحبت پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

جام جهانی با ایران یک رویا است، حتی اگر…

عزت اللهی در دوران حرفه‌ای فوتبالی خود یک جهانگرد بوده و در هفت کشور مختلف بازی کرده است. این در حالی است که او فقط ۲۶ سال دارد. او از ایران کار خود را شروع کرد و در اسپانیا، روسیه، بلژیک، اسکاتلند، قطر و در نهایت دانمارک بازی کرده است.

سعید که در الغرافه قطر نیز بازی کرده است درباره بازی در جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: بازی در چنین سطحی آرزوی هر فوتبالیستی است و خیلی سپاسگزارم که بار دیگر این فرصت را داشتم تا تیم ملی ایران را در جام جهانی همراهی کنم. این باعث افتخار است که بتوانم تجربیات خود را در اختیار تیم قرار دهم اما همان‌طور که قبلاً گفتم واقعا تاسف خوردم. ما امیدوار بودیم که به مرحله حذفی راه پیدا کنیم، این رویا را داشتیم و به آن ایمان داشتیم و برای آن سخت تلاش کردیم. در جام جهانی ۲۰۲۶ می‌خواهیم به این مهم برسیم. می‌خواهیم اولین کسانی در تاریخ باشیم که این افتخار را برای ایران به ارمغان می‌آوریم.

با این حال به طور کلی این جام جهانی یک تجربه مثبت بود؛ من چیزهای زیادی یاد گرفتم. همیشه باید یاد بگیرید، قوی‌تر و آگاه‌تر شوید. دیدن خانواده‌ام که در بزرگ‌ترین صحنه دنیا من را تشویق می‌کنند بزرگ‌ترین آرزویی است که می‌توان به آن دست یافت. خوشحالم و اکنون به آینده نگاه می‌کنم، می‌خواهم برای مسابقات بعدی پیشرفت کنم.

سعید عزت اللهی

درخشش بلینگام و بازی جوانمردانه آمریکا

جام جهانی برای کی‌روش خوب شروع نشد. شکست ۶ بر ۲ مقابل انگلیس با درخشش بلینگام کار را برای ایران سخت کرد. هافبک ایرانی با تمجید از جود بلینگام گفت: آن پسر چشمگیر است. او ما را نابود کرد و باعث حسرت من شد. او ۱۹ سال دارد اما مثل بازیکنان ۳۰ ساله بازی می‌کند. بلوغ، قدرت و اعتماد به نفس در بازی او موج می‌زند. او یکی از بهترین‌ها در نقش خود خواهد شد، یا شاید هم همین حالا باشد. بعد از آن شکست، دوباره بلند شدیم. پیروزی مقابل ولز یک احساس فوق‌العاده بود. ما فقط می‌توانستیم پیروز شویم تا شانس رفتن به دور بعد داشته باشیم و گرنه همه چیز بیهوده بود. فضا شگفت‌انگیز بود. ما آماده بودیم برای همدیگر بجنگیم و این کار را هم کردیم و پیروز شدیم.

عزت اللهی پس از باخت به آمریکا روی زمین نشسته گریه می‌کند. ایران از جام جهانی کنار رفت. در کنار او دو بازیکن از آمریکا (یدلین و سارجنت) از او دلجویی می کنند. بازیکن ایرانی گفت: فوتبال یک ورزش است. من فکر می‌کنم این بهترین تصویر برای نشان دادن ارزش‌های جام جهانی است. همه چیز در آن هست. دعوا، اشک، عرق داشتن، دوستی و احترام به حریف. از کودکی این را به من آموختند که بعد از پایان بازی دست بده و همه چیز را تمام شده بدان. در طول بازی برابر هم می‌جنگیم ولی وقتی داور سوت پایان بازی را به صدا درمی‌آورد موقع احترام گذاشتن است. رفتار فوتبالیست‌های آمریکا مرا تحت تأثیر قرار داد و من واقعاً از آن قدردانی کردم. این اتفاقی است که از سال ۲۰۲۲ همیشه با خود خواهم داشت. خیلی دوست داشتیم به دور بعد صعود کنیم ولی نشد.

در ایران رویای رونالدو شدن داشتم

او در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: رسیدن به این‌جا آسان نبود. در ۲۶ سالگی ۵۰ بازی ملی برای تیم ملی دارم، در دو جام جهانی بازی کرده‌ام و احساس می‌کنم برای یک جهش بزرگ آماده هستم. اما من در یک کشور فقیر(با امکانات فوتبالی کم) بزرگ شدم و به مدارس فوتبال دسترسی نداشتم. من هم مثل خیلی از هم تیمی‌هایم در تیم ملی ایران در خیابان بازی کردیم. تصور می‌کردم مثل رونالدو برزیلی هستم. من او را دوست داشتم. سعی کردم حرکات او را در خیابان تکرار کنم. من آرزو داشتم از او تقلید کنم. من بچه کوچه‌های ایران بودم و گذشته‌ام را فراموش نمی‌کنم.

همیشه به گذشته فکر می‌کنم تا بتوانم بهترین بازی‌های خودم را نشان دهم. به اندازه کافی خوش شانس بودم که یک پدر فوتبالیست داشتم. او به من کمک کرد تا در لحظات تعیین کننده‌ای که بچه بودم، انتخاب درستی داشته باشم. من همیشه به بچه‌های خیلی جوان می‌گویم که خود را باور کنند و قوی بمانند. فوتبال شما را در مقابل چالش‌های زیادی قرار می‌دهد، حتی برای سختی‌ها هم باید آماده باشید. قوی باشید و به چیزی که آرزویش را دارید می‌رسید. 

سعید عزت اللهی فوتبالیست سرشناس ایرانی است که در روسیه بازی می کند. سعید عزت اللهی عضو تیم ملی نیز هست اما زندگی پرحاشیه ای دارد. سعید عزت‌اللهی متولد 10 مهرماه سال 75 بازیکن تیم ملی فوتبال اهل ایران است.

وی اکنون در باشگاه آمکار پرم در لیگ برتر روسیه بازی می کند. پیشتر وی در تیم فوتبال اتلتیکو مادرید بی در سگوندا دیویژن بی «سومین سطح برتر فوتبال اسپانیا» در پست هافبک دفاعی و میانی بازی میکرد.

وی همینطور در تمرینات تیم بزرگسالان اتلتیکو مادرید شرکت کرده است.او در اردیبهشت سال 94 توسط کارلوس کی روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد.

سعید عزت‌ اللهی

سعید عزت اللهی و اشکهایی که چمن الثمامه را آبیاری کرد

شکست تیم ملی و حذف از جام جهانی آنقدر سنگین بود که سعید عزت الهی آنقدر اشک می ریخت و ناراحت بود که حد و مرز نداشت.

به گزارش فوتبالی، سعید عزت اللهی بازیکنی بود که در نیمه دوم بازی ایران مقابل انگلیس به میدان آمد. پس از آنکه کی روش متوجه شد در انتخاب ترکیب اشتباه کرده، برای جلوگیری از سنگین تر شدن شکست سه تعویض انجام داد که یکی از آنها آوردن سعید عزت اللهی بود. البته شکست سنگین تر شد منتها تفاوتش این بود که ایران در نیمه دوم آن بازی دو گل زد. سعید عزت اللهی در بازی با انگلیس، نشان داد که کیفیتش نسبت به گذشته بالاتر رفته و در بازی با ولز کاملا مسلط نشان داد و یکی از بهترین های زمین بود که میانه میدان از آن تیم ملی فوتبال ایران کرده بود. عزت اللهی در بازی با آمریکا هم نمایش خوبی داشت و یکی دو شوت خطرناک هم به دروازه آمریکا زد. برای او شکست تیم ملی مقابل آمریکا و البته حذف از جام جهانی سنگین بود، چون به امید صعود پا به رقابتها گذاشته بود. اشکهایش در پایان بازی، سوژه عکاسان شد و آنقدر اشک می ریخت و ناراحت بود که حد و مرز نداشت. به قول یکی از خبرنگاران ایرانی، سعید داشت با اشکهایش، چمن ورزشگاه الثمامه را آبیاری می کرد!

سعید عزت‌ اللهی

سعید عزت‌ اللهی

سعید عزت‌ اللهی

بیوگرافی سعید عزت اللهی فوتبالیست پرحاشیه افتخارات

کسب عنوان جوان ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر ایران.کسب عنوان برترین بازیکن رقابت های تورنمنت جام ریاست جمهوری قزاقستان، دراین رقابتها تیم ایران صاحب جایزه 10 هزار دلاری به همراه یک کاپ زیبا شد.

وی در رقابت های جام جهانی کوچک به میزبانی روسیه، در بازی مقابل فنلاند بعنوان برترین بازیکن میدان انتخاب شد.

کسب کاپ بازیکن پدیده لیگ برتر سال 1391 – 1392

سعید عزت‌ اللهی

حواشی ایجاد شده برای سعید عزت اللهی و ترلان پروانه

ماجرا از اونجا آغاز شد که سعید عزت اللهی در یکی از پست های ترلان پروانه در صفحه شخصی اش کامنتی با عنوان  عالی بود بهترینم  قرار داد و ترلان پروانه او را منشن می کند و می‌نویسد  سپاس عزیزم این خبر و شایعه باعث شد تا سعید عزت اللهی واکنش تندی را نشان دهد.

سعید عزت‌ اللهی

گفتگو با سعید عزت الهی :

از این که بعنوان برترین بازیکن جوان لیگ کاندید شدید احساست چیست؟

همانگونه که می‌دانید پارسال هم عنوان برترین بازیکن جوان لیگ را ازآن خود کردم و سال جاری نیز کاندید همین عنوان هستم و این را سربلندی بزرگی برای خودم می‌دانم و خیلی از این بابت خوشحالم.

حالات حضورت در تیم آتلتیکو مادرید در چه شرایطی است؟

صحبت های مقدماتی انجام شده، توافق حاصل شده و انها مرا میخواهند. مدارکم را عرضه داده ام و فقط منتظر ویزا و بلیت برای رفتن به شهر مادرید هستم تا با مذاکره نهایی انجام شود.

دراین سفر چه کسی با تو همراه خواهد بود؟

پدرم بعنوان وکیل تام الاختیارم با من می‌آید و صحبت های لازم را انجام می‌دهد.

در مادرید حالات به چه صورت است؟

ان شاءالله توافق نهایی صورت گرفت با تیم زیر ۲۱ سال آتلتیکو قرارداد می بندم ودر تیم زیر ۲۱ سال تیم اسپانیا با این تیم که یکی از مدعیان اصلی لیگ می باشد به میدان می‌روم و تا زمانی که به سن ۱۸ سال برسم و مورد پسند آن ها واقع شوم با تیم اصلی قرارداد حرفه ای می بندم.

سعید عزت‌اللهی

تاریخ دقیق سفرت به اسپانیا چه زمانی است؟

تاریخ دقیق هنوز مشخص نشده است ولی آن طور که من گفته شده در همین ماه جاری به اسپانیا سفر میکنم.

چه هدفی را در فوتبال دنبال می کنی؟

هدف اول من راهیابی به تیم اصلی آتلتیکو است و سپس حضور در تیم ملی بزرگسالان کشورم و بازی در جام ملت های آسیا و جام جهانی است.

چرا در بازی با پدیده ملوان را همراهی نکردی؟

متاسفانه به علت اعتراض در آخرین بازی ملوان با فجر سپاسی در فصل گذشته و دریافت کارت قرمز از سه بازی در لیگ چهاردهم محروم شدم, که این علت حضور نداشتن در بازی با پدیده بود.

سعید عزت‌ اللهی

ولی من هم اکنون قول می‌دهم از این پس هرگز به تصمیم داور در میدان اعتراض نکنم و با همه وجود به آن احترام بگذارم. چون این محرومیت درس بزرگی برای من که بازیکن جوانی هستم و تازه در اول راه قرار دادم می‌باشد.

نظرت در مورد بازی با پدیده چیست؟

برای نخستین بازی ودر منزل رقیب نتیجه بدی نبود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: