پایگاه خبری خانه فوتبال:

سقف و کف حقوق بازنشستگان اعلام شد.حقوق بازنشستگان مسئله بسیار مهم در یک جامعه می باشد.متاسفانه حقوق بازنشستگان به نسبت تورم همخوانی ندارد.صحبت های جدیدی درباره افزایش حقوق بازنشستگان مطرح شده است. در متن زیر آخرین اخبار درباره زمان واریز حقوق بازنشستگان را می خوانید.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه جدید مجلس

عیسی زاده، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در نشست شورای اداری شهرستان بناب به تشریح اقدامات این کمیسیون در حمایت از بازنشستگان و کارکنان پرداخت.

مهدی عیسی زاده رییس کمیسیون اجتماعی پس از بازدید از بخش های مختلف شهرستان بناب با حضور در نشست شورای اداری این منطقه گفت: کمیسیون اجتماعی مشکلات تمام اقشار جامعه در سراسر کشور را پیگیری می کند بنابراین هر زمان که نیاز باشد آماده همکاری برای رفع مشکلات حوزه اجتماعی این منطقه هستیم.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت مکلف است همسان‌سازی حقوق‌ها را اجرا کند بنابراین علل عدم اجرای این مهم را باید مورد بررسی قرار داد که هم از طریق کمیسیون اجتماعی و هم فراکسیون بازنشستگان و امور اجتماعی مجلس پیگیری خواهیم کرد. ضمن اینکه لازم است دولت دیدگاه ها و محاسبات خود در این زمینه متناسب با نرخ تورم به مجلس ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما در آستانه بررسی برنامه هفتم توسعه قرار داریم و قطعا مطالبات بازنشستگان که قشری زحمتکش هستند را به منظور تامین رفاه آنها در قالب برنامه هفتم پیگیری خواهیم کرد.

عیسی‌زاده با اشاره به وضعیت حاشیه نشینی و اعتیاد به عنوان دو آسیب اجتماعی در کشور، تصریح کرد: ما قوانین مترقی در حوزه مقابله با اعتیاد و تبعات ناشی از آن داریم که باید به طور دقیق اجرا شوند، همچنین بررسی لایحه تامین امنیت زنان نیز به منظور حمایت از این قشر در دستورکار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.

وی اظهار کرد: هفته گذشته در سفر به استان فارس از رییس صندوق بازنشستگی قول گرفتیم که شرایط بهره‌مندی بازنشستگان از هتل‌های زیرمجموعه این صندوق را دو بار در سال برای بازنشستگان فراهم کند و در این راستا به بازنشستگان این منطقه هم قول می‌دهیم که خانه امید را تکمیل و به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ساماندهی استخدام کارکنان دولت از دیگر موضوعاتی است که به منظور تبدیل آن به قانون به طور جدی پیگیری می کنیم و تنها تامین منابع مالی در این زمینه محل اختلاف بین مجلس و دولت بوده که البته از نظر ما در مجلس مشکلی در آن وجود ندارد چرا که درحال حاضر این عزیزان حقوق‌بگیر همین دستگاه‌ها هستند و قطعا راهکاری برای ایجاد توافق نظر و رفع این مشکل ارائه خواهیم داد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مسئولان باید دلایل وجود تمام مشکلات و اقداماتی که در جهت رفع آنها ارائه می‌شود را شفاف با مردم در میان بگذارند و در کنار مردم باشند، کما اینکه رییس جمهور و اعضای کابینه دولت سیزدهم برای بررسی مشکلات به صورت میدانی در بین مردم حضور می‌یابند./خانه ملت

حقوق بازنشستگان چقدر زیاد شد؟

مستمری آذرماهِ بازنشستگان لشگری واریز شد.

 شب گذشته،  حقوق و مزایای آذر ماه ۱۴۰۱ بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران نیروهای مسلح توسط بانک‌های عامل سپه و تجارت به حساب‌های بانکی واریز شد.

این بازنشستگان که از مهرماه مشمول ترمیم حقوق شده‌اند، ماه قبل مابه‌التفاوت مهر را گرفتند و این ماه، پایه حقوق ترمیم یافته به حساب‌شان واریز شد؛ مزایای مزدی از قبیل حق اولاد نیز برای این بازنشستگان ترمیم شده است؛ هر بازنشسته به طور متوسط حدود یک میلیون  و دویست هزار تومان افزایش حقوق داشته است./ ایلنا

افزایش ۲ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان از شب یلدا

طبق اخبار شنیده شده قرار است حقوق بازنشستگان دو میلیون تومان افزایش یابد و در آستانه شب یلدا این خبر می تواند اتفاق خوبی برای بازنشستگان زحمتکش باشد.

به گزارش منیبان،  که معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری از آخرین وضعیت دریافتی حقوق بازنشستگان اطلاع داده «میانگین حقوق در سال ۱۴۰۰، هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بود که ابتدای سال ۱۴۰۱ به هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و با مصوبه اخیر ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری، ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان شد».

چرا حقوق بازنشسته ها افزایش پیدا نکرده است؟

در حال حاضر یک میلیون و ۶۳۰ هزار بازنشسته، مشترک صندوق بازنشستگی کشوری هستند که براساس آمار تفکیک شده حقوق‌بگیران صندوق در پایان شهریورماه سال جاری، استان تهران با ۳۱۸ هزار و ۸۷۶ نفر دارای بیشترین و استان ایلام با ۱۳ هزار و ۱۸۳ نفر دارای کمترین میزان حقوق‌بگیر از صندوق بازنشستگی کشوری است.

میانگین حقوق در سال ۱۴۰۰، هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بود که ابتدای سال ۱۴۰۱ به هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و با مصوبه اخیر ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری، به ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

همچنین وضعیت حداقل و حداکثر دریافتی حقوق‌ها نیز به این شرح است که ۶۵ هزار نفر حدود پنج میلیون تومان دریافتی داشتند که با افزایش‌ اخیر در پی ترمیم حقوق‌ها، دریافتی آنها به شش میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است. علاوه بر این یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر بین شش تا ۱۱ میلیون تومان، ۴۶ هزار نفر بین ۱۱ تا ۲۵ میلیون تومان و ۵۴۱۹ نفر بین ۲۵ تا ۴۱ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: